حکم ۴ ماه بازداشت پیشگیرانه برای رئیس جمهور سابق بولیوی

یک قاضی بولیوایی روز یکشنبه به دنبال دستگیری رئیس جمهور سابق بابت آنچه توسط اوو مورالس تحت عنوان

حکم ۴ ماه بازداشت پیشگیرانه برای رئیس جمهور سابق بولیوی

به گزارش اسپوتنیک، "جنین آنی‌یز" حکم این قاضی را در حساب توییتر خود تأیید کرد و در توییتی نوشت منتظر محاکمه برای "کودتایی است که هرگز اتفاق نیفتاد".

وی توییت کرد: در اقدامی که ما محکوم می‌کنیم، حزب "حرکت برای سوسیالیسم" (MAS) تصمیم می‌گیرد و سیستم قضایی پیروی می‌کند؛ آن‌ها ۴ ماه مرا بازداشت می‌کنند که منتظر محاکمه برای "کودتایی" باشم که هرگز اتفاق نیفتاد. از همین تریبون از بولیوی می‌خواهم اعتماد و امید داشته باشند. روزی، با هم بولیوی بهتری خواهیم ساخت.

پلیس بولیوی روز شنبه آنی‌یز را به "لاپاز"، پایتخت بولیوی منتقل کرد تا در تحقیقات جاری کودتا، شهادت دهد. وی شبانه به ظن تروریسم، فتنه و توطئه در ارتباط با آنچه بازجویان کودتایی می‌دانند که منجر به کناره‌گیری اوو مورالس شده، دستگیر شد.

آنی‌یز نامه‌ای نوشته و در آن از سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) و اتحادیه اروپا خواسته یک مأموریت ناظر به بولیوی ترتیب دهند تا آنچه را وی "آزار سیاسی غیرقانونی" متناقض با هنجارهای بین‌المللی خوانده، بررسی کنند.

روز شنبه، "جوزپ بورل"، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل هر دو خواستار شفافیت و دیالوگ در بولیوی در ارتباط با وقایع اخیر شدند.

مورالس به دنبال ادعای اپوزیسیون بولیوی به رهبری "کارلوس مسا" مبنی بر تخلف گسترده در انتخابات ۲۰۱۹، در نوامبر همان سال از سمت ریاست جمهوری استعفا داد و بولیوی را تحت فشار ارتش ترک کرد. اکثر مقامات ارشد بولیوی نیز پس از وی استعفا دادند.

در آن زمان قدرت در بولیوی به دست جنین آنی‌یز، نایب رئیس اپوزیسیون وقت سنا افتاد. مورالس این وقایع را کودتا خواند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها