دادگاه بولیوی حکم دستگیری رئیس جمهور سابق و وزرای او را صادر کرد

دادگاهی در بولیوی حکم دستگیری رئیس جمهور موقت سابق این کشور که در اواخر ۲۰۱۹ با کودتا قدرت را به دست گرفت و چند تن از وزرای ارشد او را صادر کرده و هشدار داده که احتمال فرار آنها از کشور وجود دارد.

دادگاه بولیوی حکم دستگیری رئیس جمهور سابق و وزرای او را صادر کرد

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس پرونده دادگاهی که توسط روزنامه Kawsachun News به اشتراک گذاشته شده، "جنین آنی‌یز " و ۹ مقام ارشد دیگر دولت وی به تروریسم، فتنه و توطئه متهم شده‌اند.

آنی یز در واکنش به صدور احکام دستگیری، در توییتر درخواست حمایت کرد.

وی در توییتی نوشت: آزار سیاسی آغاز شده است. حزب "حرکت برای سوسیالیسم" (MAS) تصمیم گرفته به سبک‌های دیکتاتوری برگردد. شرم‌آور است زیرا بولیوی نیازی به دیکتاتور ندارد، بلکه نیازمند آزادی و راه‌حل است.

آنی یز، سناتور سابق منطقه "بنی" در شمال شرق بولیوی، در هرج و مرج نوامبر ۲۰۱۹ به قدرت رسید؛ در زمانی که یک کارزار هماهنگ شده توسط نیروهای داخلی و بین‌المللی، در تلاش بود انتخاب مجدد "اوو مورالس"، رهبر MAS و رئیس جمهور وقت در ماه اکتبر را باطل کند. پس از آنکه شبه‌نظامیان راست‌گرا و نیروهای پلیس همسو، قانون‌گذاران MAS را در بند کردند و آنی‌یز خود را در مقام ریاست یک پارلمان از هم گسیخته یافت، در ۱۲ نوامبر خود را رئیس جمهور موقت معرفی کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها