حضور رئیس‌جمهور در اجتماع «عشیره عاشورا» در پادگان ۰۶ ارتش

رئیس‌جمهور همزمان با شب عاشورای حسینی (علیه السلام) در جمع عزاداران پادگان ۰۶ ارتش حاضر شد.

حضور رئیس‌جمهور در اجتماع «عشیره عاشورا» در پادگان ۰۶ ارتش

سید ابراهیم رئیسی در شب عاشورای حسینی (علیه السلام) در اجتماع «عشیره عاشورا» که در پادگان ۰۶ ارتش برگزار شد، شرکت کرد و در جمع عزاداران حسینی سخنرانی کرد.

رئیسی در این مراسم با اشاره به سیره ابی‌عبدالله الحسین (علیه السلام) و درس‌هایی از مکتب عاشورا، به ذکر مصائب اهل بیت سیدالشهدا پرداخت.

رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: عاشورا برای حیات دین بود. عاشورا تابلویی بود که تمام مظاهر و خوبی‌های عالم در آن نقش بسته بود.

وی افزود: قیام عاشورا برای اجرایی کردن دین بود. روز عاشورا درسی فراروی زندگی انسان برای چگونه زندگی کردن و تضمین انسانیت انسان و عدالت، تضمین حق گرایی برای جامعه انسانی، تضمینی برای مبارزه با ظلم و ستم و تضمینی برای یک زندگی انسانی و اسلامی در طول تاریخ حیات بشریت است.

رئیسی گفت: جریان امتداد عاشورا در همه عصرها وجود دارد. امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد به قیام آمد.

وی تاکید کرد: امروز ۱۴۰۰ سال است که فریاد استغاثه امام حسین بلند است. فریادی که امام حسین سال ۶۱ هجری فرمود امروز در جامعه بلند است. شهیدان و شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی فریاد استغاثه امام حسین(ع) را لبیک گفتند.

رئیس‌جمهور گفت: تحول در جامعه بشری به نام حسین(ع) رقم خورده است. آنچه امروز در منطقه و دنیا می‌بینید اتفاقی است که با نام حسین رقم خورده است.

رئیسی با بیان اینکه سمت و سوی نظام و انقلاب سمت و سوی درستی است، گفت: امروز وضعیت زندگی را می‌توان به سمتی برد که خواست شهدا بوده است. باید عزت و عدالت اجتماعی را در جامعه نهادینه کنیم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمد
    0

    دلار شد 30 کجای

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پولهای بی پشتوانه ای که دولت شیخ کلید گم شده. تواین چندماه اخیرچاپ کرده رو تو دولت این بنده خدا داره جواب میده

  • کاربر ناشناس
    0

    شما که میگفتید این اقا بیاد همه چیز ارزون میشه ...برو با همون شناسنامه ای که رای دادی خودتو باد برن ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها