واکنش مادورو به تحریم مقامات ونزوئلا توسط اروپا

در پی اقدام اخیر اتحادیه اروپا در افزودن نام ۱۹ مقام ونزوئلا به لیست تحریم‌ها، رئیس‌جمهور این کشور هشدار داد تا زمانیکه این اتحادیه سیاست‌های تحریمی خود را کنار نگذارد، «کاراکاس» با اروپا وارد مذاکره نخواهد شد.

واکنش مادورو به تحریم مقامات ونزوئلا توسط اروپا

اظهارات مادورو پس از آن مطرح شد که دولت ونزوئلا در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مقامات این کشور به سفیر این اتحادیه در کاراکاس ۷۲ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند.

پیش از آن، مجمع ملی ونزوئلا طی درخواستی از دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا درخواست کرده بود تا « ایزابل بریلانتی پیدروزا» نماینده اتحادیه اروپا در ونزوئلا را یک «عنصر نامطلوب» اعلام کرده و او را از کشور اخراج کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه هفته جاری، ۱۹ مقام دیگر ونزوئلا را به بهانه تضعیف دموکراسی یا سوء استفاده از حقوق در این کشور آمریکای جنوبی تحریم کرد و با این اقدام جدید اتحادیه اروپا، هم‌اکنون ۵۵ مقام ارشد ونزوئلا در حال حاضر تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در توجیه افزودن نام ۱۹ مقام ارشد ونزوئلا به لیست تحریم‌ها مدعی شدند: «این افراد که به لیست (تحریم‌ها) افزوده شده‌اند، به طور خاص مسئول تضعیف حقوق انتخاباتی مخالفان و عملکرد دموکراتیک مجمع ملی و نقض جدید حقوق بشر و محدودسازی آزادی‌های بنیادین و اساسی هستند».

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها