رئیس جمهور ونزوئلا از تمایل به ایجاد "راهی تازه" در روابط با آمریکا خبر داد

رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه گفت متمایل به آغازی نو در روابط با آمریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن است و پس از سال‌ها تنش با کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، خواستار

رئیس جمهور ونزوئلا از تمایل به ایجاد "راهی تازه" در روابط با آمریکا خبر داد

"نیکولاس مادورو" به هواداران خود گفت: ما تمایل داریم در روابط خود با دولت جو بایدن، قدم در راهی تازه مبتنی بر احترام متقابل، دیالوگ، ارتباط و درک بگذاریم. این رهبر چپ‌گرا همچنین افزود که متمایل به آغازی نو با دولت جدید آمریکا است.

تحلیل‌گران باور دارند دولت بایدن موضوع متعادل‌تری نسبت به ونزوئلا خواهد گرفت و از میانجی‌گری بین‌المللی برای گذار به سمت دولت جدید پشتیبانی خواهد کرد.

این در حالی است که "آنتونی بلینکن"، نامزد بایدن برای وزارت خارجه آمریکا هم مادورو را "دیکتاتور بی‌رحم" توصیف کرده و در جلسه تأیید سنای خود گفت حامی سیاست ترامپ در پشتیبانی از "خوان گوایدو"، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا است.

حمایت تجدیدیافته از گوایدو به دنبال سوگند خوردن مجلس ملی طرفدار مادورو در ونزوئلا ‌پس از انتخابات ماه دسامبر مطرح می‌شود که اپوزیسیون ونزوئلا آن را تحریم کرد و مدعی تقلب در آن شد.

پارلمان جدید از لحاظ فنی گوایدو، رئیس پیشین مجلس ونزوئلا را بدون شغل باقی گذاشت، اگرچه وی برنامه دارد بدنه موازی از قانون‌گذاران اپوزیسیون را تشکیل دهد که حمایت خارجی را کسب کرده است.

به گفته سازمان ملل، بیش از ۵ میلیون ونزوئلایی از سال ۲۰۱۵ تاکنون این کشور را به منظور فرار از آشفتگی اقتصادی و سیاسی، ترک کرده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    همه کشورها دارند از فرصتها استفاده میکنند حتی دوستان ایران ما هم هنوز اندر خم یک کوچه هستیم و شرط میگذاریم و تهدید میکنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها