وال استریت ژورنال: ترامپ به هدف تحریک همکاری اعراب و اسرائیل علیه ایران، فرمان تحول نظامی صادر کرده

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به هدف تحریک همکاری عربی – اسرائیلی علیه ایران در خاورمیانه، فرمان تحول نظامی صادر کرده است.

وال استریت ژورنال: ترامپ به هدف تحریک همکاری اعراب و اسرائیل علیه ایران، فرمان تحول نظامی صادر کرده

به گزارش آرتی عربی، مسؤولان آمریکایی گفتند: ترامپ در آخرین روزهای حضور خود در کاخ سفید و در راستای سازماندهی مجدد ساختار دفاعی آمریکا- که برای مدت طولانی گروه های طرفدار اسرائیل مشوق انجام آن به منظور همکاری برای مقابله با ایران بوده اند- فرمان داده که فرماندهی نظامی ایالات متحده در خاورمیانه گسترش یابد و اسرائیل را شامل شود.

به نوشته این روزنامه ، این اقدام بدان معناست که فرماندهی مرکزی آمریکا بر سیاست نظامی این کشور که اسرائیل و کشورهای عربی را شامل می شود، نظارت خواهد کرد و این نشانگر خروج از ساختار فرماندهی ارتش آمریکا در ده سال اخیر است که به دلیل اختلاف اسرائیل و برخی متحدان عرب پنتاگون پی ریزی شده بود.

این اقدام همچنین تازه ترین اقدام دولت ترامپ به منظور شکل دهی دستور کار امنیت ملی است که دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب به ارث خواهد برد.

این روزنامه گزارش داد: ترامپ اخیرا این تغییر را ایجاد کرده است، اما هنوز اعلام نشده است. یک مقام در دولت بایدن از اظهار نظر در باره این خبر خود داری کرد.

این روزنامه آمریکایی یادآور شد: مسئولیت نظامی آمریکا در قبال اسرائیل همواره و تا پیش از این به فرماندهی اروپایی آن سپرده می شد در حالی که چنین اقدامی، ژنرال های آمریکایی در خاورمیانه را قادر می سازد که با کشورهای عربی بدون ارتباط نزدیک آنها با اسرائیل که- در آن زمان در جهان عرب دشمن تلقی می شد- تعامل داشته باشند.

منبع: شفقنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بندری
    0

    گل بود به سبزه نیز آراسته شده، چرا گورت گم نمیکنی ترامپ لعنتی؟ خسته نشدی از این همه قلدری؟ سردار رفت شیر شدی. خدا لعنتت کنه انشاءالله.

  • کاربر ناشناس
    0

    سرپرست تلافی می کنیم منتظر باش عربها واسراییل

  • علی
    0

    سگ زرد برو گم شو دیگه

  • مهدی
    0

    این همه سرباز گمنام هست این زردکو باید ترول کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها