تحلیل برخی رسانه‌های آمریکایی از بحران در ایالات متحده؛

چمدان خطرناکی که در دست یک "عصبانی" است/ آیا ترامپ دکمه بمب اتم را فشار می‌دهد؟/ دموکرات‌ها نگران جنگ هسته‌ای هستند

رسانه‌ها از جنون ترامپ در هفته‌های پایانی عمر سیاسی‌اش نوشته و تاکید دارند که حالا ماشه بزرگترین سلاح دنیا در دست یک دیوانه است.

چمدان خطرناکی که در دست یک "عصبانی" است/ آیا ترامپ دکمه بمب اتم را فشار می‌دهد؟/ دموکرات‌ها نگران جنگ هسته‌ای هستند

به گزارش خبر فوری ، برخی رسانه‌های آمریکایی از خطر آغاز جنگ هسته‌ای توسط دونالد ترامپ سخن گفته‌اند. این رسانه‌ها از جنون ترامپ در هفته‌های پایانی عمر سیاسی‌اش نوشته و تاکید دارند که حالا ماشه بزرگترین سلاح دنیا در دست یک دیوانه است.

نامه نانسی پلوسی و خطر جدی فاجعه هسته‌ای

وبسایت خبری میلیتاری تایمز (Military Times) در گزارشی نسبت به این خطر هشدار می‌دهد.
تاکید این وبسایت بر نامه اخیر "نانسی پلوسی" به مقامات ارشد پنتاگون و ارتش است که از آنها خواسته از دستور احتمالی ترامپ مبنی بر انجام عملیات نظامی گسترده یا به کارگیری بمب اتم در این دو هفته باقی‌مانده تا پایان عمر دولت، خودداری کنند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین نامه‌هایی به هم‌حزبی‌های خود نوشته و اعلام کرده که با ژنرال "مارک میلی" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا درباره راهکارهای سلب اختیارات نظامی ترامپ و ممانعت از دسترسی وی به سلاح‌های هسته ای گفتگو کرده است.
نانسی پلوسی در این نامه با برشمردن اقداماتش در واکنش به حمله روز چهارشنبه هواداران ترامپ به کنگره آمریکا اظهار داشت: «امروز صبح من با مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در خصوص راهکارهای احتیاطی موجود برای جلوگیری از آغاز مخاصمات نظامی از سوی یک رئیس‌جمهور بی‌ثبات و یا منع دسترسی وی به کدهای فعال‌سازی سلاح هسته‌ای و صدور فرمان حمله هسته‌ای صحبت کردم.»
وی ادامه داد: «وضعیت این رئیس‌جمهور که دچار اختلال مشاعر شده است، از این خطرناک‌تر نمی‌شود و ما باید هرکاری که از دستمان برمی‌آید برای حفاظت از مردم آمریکا در برابر حملات او به کشورمان و دموکراسی‌مان انجام دهیم.»
این نامه نشان می‌دهد دموکرات‌ها نگرانند ترامپ ماشه سلاح هسته‌ای را چکانده و یک دنیا را به آتش بکشاند. متاسفانه این اتفاق مخصوص فیلم‌های هالیوودی نیست و رئیس جمهور آمریکا به عنوان عالی‌ترین مقام نظامی کشور این اختیار را دارد که مستقیما از بمب اتم استفاده کند.

فوتبال هسته‌ای، چمدان خطرناکی که در دست یک دیوانه است

مطلبی که شاید باعث نگرانی همه شده "چمدان اتمی" یا "فوتبال هسته‌ای" است که فعلا در دستان دونالد ترامپ است. چمدان اتمی وسیله‌ای است که در آن داده‌های رمزی و سری لازم جهت صدور فرمان حمله با بکارگیری تسلیحات هسته‌ای کشورهای ایالات متحد آمریکا، فرانسه و روسیه، توسط رئیس جمهور نگهداری می‌شود. این وسیله «کمکی» طی بحران موشکی کوبا در دهه ۱۹۶۰ میلادی، بخاطر نگرانی رئیس جمهور وقت آمریکا "جان اف کندی" در رابطه با توانایی نسبتاً مطلق صدور فرمان حمله، توسط رئیس ستاد مشترک سه قوا طراحی شد تا اولاً رئیس جمهور مملکت هر زمان و بدون تلف شدن وقت بتواند فرمان حمله یا دفاع با تسلیحات هسته‌ای را صادر کند و ثانیا امرای ارشد ارتش نتوانند سرخود عمل کرده و عامل جنگ هسته‌ای بشوند.
همانطور که گفته شد، کنترل این چمدان در دستان شخص رئیس جمهور است و او به طور خودکار می‌تواند آن را به کار ببرد و جهان را وارد یک جنگ هسته‌ای کند. در واقع، در زمان نیاز، رئیس جمهور می‌تواند توسط کارت پلاستیکی، هویت خود را به عنوان فرمانده‌ کل قوا ثابت کرده و با استفاده از کتاب سیاه، از میان گزینه‌های مختلف، حمله را انتخاب کند. پس از اینکه رییس‌جمهور گزینه‌ حمله‌اش را از یک فهرست آماده شده طولانی انتخاب کرد، این فرمان از طریق ریاست ستاد مشترک ارتش (ایالات متحده آمریکا) به اتاق جنگ پنتاگون و بعد توسط کدهای شناسایی محرمانه به پایگاه نیروی هوایی "اوففوت" متعلق به فرماندهی یکپارچه مبارزاتی ایالات متحده آمریکا در ایالت "نبراسکا" انتقال داده می‌شود. فرمان آتش به خدمه‌ شروع واقعی حمله با استفاده از کدهای رمزگذاری شده ارسال می‌شود که باید با کدهای محرمانه داخل گاوصندوق‌های‌ آنها تطبیق داشته باشد.

آیا واقعا چاقو در دست یک کودک عصبانی است؟

با توجه به مطالب بالا، برخی معتقدند هیچ کس جز شخص رئیس جمهور نمی‌تواند در عملکرد "فوتبال هسته‌ای" نقش داشته باشد. با این حال، برخی مخالف این نظریه هستند. طبق قانون ایالات متحده، اگر حمله، یک تصمیم سیاسی سنجیده‌ طولانی مدت (مانند حمله‌ پیش‌گیرانه) باشد، آنگاه افراد بسیاری مانند معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، مشاور امنیت ملی (آمریکا) و بیشتر اعضای کابینه ایالات متحده آمریکا احتمالا در فرآیند تصمیم‌گیری دخیل خواهند بود؛ اما اگر آمریکا با تهدید استراتژیک قریب الوقوعی مواجه باشد، مثلا اگر پرتاب یکی از موشک‌های بالستیک قاره پیما از جانب یک کشور متخاصم شناسایی شود و دقایقی تا رسیدن به آمریکا مانده باشد، آنگاه رییس‌جمهور، آزادی عمل فوق‌العاده‌ای برای تصمیم‌گیری فردی، جهت آغاز حمله دارد.
طبق گزارش میلیتاری تایمز، به جهت همین فرآیند قانونی پیچیده است که بسیاری از اعضاء کنگره به دنبال راضی کردن کابینه ترامپ، سران کاخ سفید و به خصوص پنتاگون هستند تا زمینه عزل ترامپ را در همین دو هفته فراهم کنند؛ چرا که می‌دانند در صورت سخت شدن اوضاع شاید حتی "مایک پنس" هم نتواند اقدام مشخص و مثبتی برای ممانعت از یک فاجعه انجام دهد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • امیرعباس
    0

    ای بابا اینا همه فیلمه ، و هر اقدامی هم از پیش بینی توسط ترامپ هم کردن الکی و یا از رو غرض مرض بوده ، خبر جان ما دیگه تو جو نمیریم با این هیجانی تیتر زدنت

  • ستم ديده
    1

    جمع كنيد ديكتاتوري گلو باليست ها

  • ایرانی
    0

    ترامپ طی ده روز باقیمانده برای شروع جنگ نیاز به رای کنگره داره که محاله موافق هر گونه جنگ با رهبری ترامپ در فرصت باقیمانده باشند. پس خیالتون راحت که هیچ اتفاقی نمیفته مگر از جانب ایران!

  • حسین
    1

    بابا اینا هارت و پورت امریکایی هاست که رسانه های دنیا را تحت نفوذ دارند و چنین تحلیلهای رعب افرین را به آنها القا می کنند....... طوری که بعد از 20 ژانویه همه دنیا یک نفس راحتی بکشد و بگویند آخیش ، در آمریکا خردورزی و دمکراسی حاکم است و این دیوانه یک استثنا بود. و بازهم از ایالات متحده تشکر کنن!!!!!! بقول آقای خامنه ای : ابرقدرتها بیشتر نان رعب افکنی و طمطراقشان را میخورند.

  • محسن
    0

    چه تحلیل ۀبکی و بچه گانه ای.هنوز تفاوت بین دمکراسی و دیکتاتوری را نفهمیدید که اینگونه تفسیر میکنید. آنقدر به دوروبر خودمون نگاه کردید که نمیتونید دورترراببینید؟آتش به اختیار و فدایی معنی ندارد.ابتدا تفکر ، بعد عمل. این یعنی تصمیم عاقلانه. چه کسی گفته مهم نیست.

  • حسن
    0

    اقای خبر فوری اینقدر پیاز داغ موضوع را زیاد نکن مردم را نترسان !!!

  • مجمدرثضا
    0

    آمریکا ترسوترازآنست که جنگ را شروع کند زیراکه میداندنابودی اش حتمی است

  • محمد
    0

    ازبس خندیدم رودی بر شدم -خداوکیلی دنیا را ببین چقدرمسخره وچه تحلیل آبکی

  • هاشم
    0

    ترامپ ازآینده خود وخروجش از کاخ سفید مطلع است ومیداند چه اتفاقاتی درانتظارش هست . اگر این امکان وجود داشته باشد که او کشته شود وچنین رفتارهایی که دموکراتها از آن خوف دارند سربزند درمیان دستورات آنی به رئیس ستادمشترک ویا جلسه اضطرای ویا درحالت دلتا قرار دادن آمریکا پیراهن عثمانش میکنند وقبل از هراقدام هسته ایی او را می کشند وخونش را به گردن ایران انداخته وچنین وانمود میکنند آهای دنیا بدانید تنها کشوریکه ترامپ ازناحیه آن کشور تهدید میشد ایران بود زیرا دستور او مبنی برشهادت ژنرال ایرانی سبب شد که انتقام از ترامپ گرفته شود وبا یک درگیری بسیار محدود درمنطقه قائله را ختم میکنند فقط این وسط ایران ممکنست یک آسیب دیگری ببیند بی آنکه کار هدفمندسیاسی درسطح دنیا انجام داده باشد

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      با آنکه تحلیتان مقابل تحلیل بنده در کامنت قبلی بود، ولی چارچوب منطقی و فرض مبنایی معقول دارد. و البته واقعا حتی برخی مسئولین تندرو ما هم حال مردم را در چنان فرضی درک میکنند. اینطور نیست که ادرک نکنند. ولی واقعا آیا چاره ای جز ایستادگی همراه با شهامت و تدبیر هست؟ آیا با چشم خود نمی بینیم که امریکا حتی عهدنامه شورای امنیت و چند ابرقدرت را پاره می کند، واقعا کودک هم نمی تواند امیدوار به نتایج مذاکرات بعدی و صد مذاکره دیگر باشد؟

  • متفاوت
    0

    عجب فیلم هالیوودی قشنگی.

  • سرمد
    0

    توهم هالیوودی زده مرتیکه خیال پرداز

  • ناشناس
    0

    ترامپ از مسولان ما دیوانه تر نیست. یک مدت که دیگر میگوید ایکاش ترامپ میشد. ترامپ تاجر است و نگاه تجاری دارد. ولی رئیس جمهور بعدی با سیاست و جلوی ایران می ایستد.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      کی اینقد به ما اطمینان داده که ترامپ نگاه تاجرانه دارد؛ آیا کسی از ایران خودمان باهاش رابطه خانوادگی داشته؟ ما که ندیدیم شبکه ترامپیسم با کسی توی دنیا صادقانه «تا» کرده باشد، البته «جر» و جرزنی زیاد نشان داده اند.

  • احمد
    0

    خوب آدمهای عاقل معمولاً دیر تصمیم میگیرند ولی یک دیوانه ممکن است هیچوقت نفهمد چه تصمیم بگیرد ولی ترامپ دارد قدرتش و عقیده اش و اراده اش را آزمایش می کند تا کتاب خاطرات دوران ریاست‌جمهوری خود منطبق با حقایقی که به آن اعتقاد دارد و یا فکر می کند حقایق هستند به اتمام برساند ایشان قدرت و مقام و سیاست را پوچ می داند و همه کارش بی روتوش است ترامپ هیچوقت به مقام ریاست‌جمهوری آمریکا خوش نبوده و مهم ندانسته است تقریباً آزاد بوده با همتایان خود کوچه و بازاری برخورد می کرد و... مع الوصف هیچوقت جنگ راه نمی اندازد

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      احسنت. و با این حساب میشود منتظر ظهور او یا همفکران او در ادوار بعدی کاندیداتوری بود.

  • رضا
    0

    یک جوری میگن انگار اسباب بازیه بابا دلت خوشه با این خبرت میدانم حذف میکنی ولی گفتم بدانی درست نیست دلهره ایجاد میکنی

  • عباسی
    0

    ترامپ شمشیر دولبه :وقتی حکومت پنهان آمریکا آگاهانه و عمدا فردی مانند ترامپ را رییس جمهور میکند تا زیر تمام قواعد وپیمانهای بین المللی بزند وهمه آنهارا به نفع خود تغییر ویا از تعهد مالی آن قوانین طفره رود مثل کنفرانس پاریس وبرجام وتعرفه های تجاری وبهداشت جهانی و تا بالابردن چند برابری دستمزد حراست از کشورهای عربی وکره وژاپن وغیره، بایست به فکر چنین روزی نیز می افتادندکه او یک عقرب است ووقتی عقرب به تنگ آید همه را نیش میزند وی شمشیر دولبه است که هم دیگران وهم خودیهارا در امان نخواهند بود.

  • نگار
    0

    ترامپ بی عرضه و ترسوست ولی اگه بمب هسته ای رو بزنه همه راحت میشیم

  • علی
    0

    خیلی خیلی توهم زدید مگر امریکا ایرانه که اتش به اختیار داشته باشه هر که یک دستوری بدهد

  • محمود
    0

    ما که این سالها همه چیز وتجربه کردیم.ماکه راصی هستیم.ما باید فشارها وبدبختی ها روزی صد بار ممیریم بزار یدفعه راحت بشیم ان حرام خورها ومال اندوزان و مفسدین اقتصادی باید بترسند.ما که امده ایم بفرمایید بزنید.

  • کاربر ناشناس
    0

    شایدم دویا سه روز مونده به اخر خلافی رو شروع کنه که هم کاری رو کرده باشه و هم پایان یا ادامه ان بر عهده بایدن باشه

  • صالحی
    0

    انگار بدتون نمیاد تا اخرین لحظه از موندن ترامپ و ایجاد تنش در بازار و نوسات گیری استفاده کنید.ترامپ تمام شد

  • سعید
    0

    هر روز یک فیلمی داریم بااین ترامپ دیوانه سقط نمیشه راحت بشیم

  • کریم احمدی
    0

    ازیه گاوچرون همه کار سر میزنه خاک تو سرش

  • کاربر ناشناس
    0

    نه .نه .نه .این نشد خبر رئیس جمهور دیوانه یک رمز است .برای ترساندن ایران و سایر کشورها .ما هم از این کارها بلدیم بجه که بودیم برای ترساندن هم سنی های خودمان میزدیم به دیوانه بازی تا از ما بترسند اما خدائی خودمان بیشتر می ترسید یم .نترسید هیچ غلطی نمی کند. او همچنین ترور حاج قاسم را که به گردن گرفته توش مانده. و خودش راازترس خیس کرده عنقریب بوش در میادعمرریاستش تمام شد. عمر خود شم تمومه .انشاالله

  • arad
    0

    ترامپ هنوز چیزی نشده از پشت شیشه ضد گلوله داره سخنرانی میکنه مال این حرفها نیست که دکمه ای رو فشار بده

  • رضا مهدوی
    0

    بهترین رئیس جمهور ایالات متحده به هر وعده ای که داد عمل کرد قابل توجه (روسای جمهور ایران)مردی عملگرا این که میگن دیوانه است حاصل تبلیغات ایران و چین هستش و بهترین عملکرد در خاورمیانه رو داشته صلح بین اسرائیل و کشورهای عربی و بهترین جنگی که راه انداخت تحریم ایران بود که از صد تا جنگ با ایران عملکرد بهتری داشته

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      آفرین آقارضا؛الحق که حرف راست راگفتی، بدون شک ترامپ دیوانه برای مردم آمریکا خیلی خوب بودوبه خاطررشداشتغال وسرمایه قبل ازوقوع کروناتوانست طرفداران زیادی بدست آورد،این مردک قماربازازلحاظ عملگرایی صدبرابربهتراز امثال حسن روحانی است که فقط8سال وعده وشعاردادودریغ ازکاروعملی!

    • مصطفی
      0

      ترامپ قدرت جنگ با ایران را نداره وگرنه اندکی هم مکث نمی‌کرد .اصلا هم هیچ اشتغالی در آمریکا ایجاد نکرد تو بهتر میدونی یا بایدن و کاملا هریس که گفتن بیکاری افزایش وفقر گسترده تر شد شما هم فقط دروغ ترامپ دروغگو را تایید میکنید اگر مردم علاقه داشتن یا وضعشان بهتر بود چرا به ترامپ رای ندادن .

  • م ز
    0

    به برکت خون شهدا آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

  • سعید
    0

    بدون شک ازترامپ دیوانه هیچ چیزبعیدنیست، همانطورکه ترورحاج قاسم سلیمانی به دستور ترامپ دیوانه همه ایرانی هاراشوکه وناراحت کرداصلا بعیدنیست که حمله اتمی آمریکا به ایران هم بادستورترامپ دیوانه،همه دنیاراشوکه و متحیرکند؛ترامپ خیلی دیوانه است!

  • هامون
    0

    او میداند بعدازین پانزده روز باید احتمالا به دادگاه های زیادی احضار شود و حتما هم محکوم میشود بعید نیست کار احمقانه یی که از نظر خودش درست است رو انجام بده

  • ایران عزیز ما
    0

    آمریکایی ها پشیزی نیستند در مقابل اراده الهی و هرگز این انقلاب آسیبی نخواهد دید چون این انقلاب صاحب دارد و صاحب آن هم حضرت حجت عج می باشد.فقط باید پشتیبان ولی فقیه باشیم تا به مملکت ما آسیب نرسد.

  • رضا
    0

    از این مطالب شما معلومه که هنوز از سایه ترامپ هم وحشت دارید البته ترامپ هرگز قابل پیش بینی نیست

  • علی
    0

    ترامپ قمارباز ماشه را چکانده ولی بمب ویرانگرش داخل آمریکا افتاده و با مرگ خود ترامپ این ماجرا جذاب تر خواهد شد. چند روز پرماجرا و برای ما ایرانی ها لذت بخش است و شاید برای اولین بار نمود واقعی شعار مرگ بر آمریکا را خواهیم دید. ان شاالله

  • تورج میرآب
    0

    عاقل نباش که غم دیوانگان خوری دیوانه باش تا غمت عاقلان خورند پس فقط ترامپ خدا پشم ! درسته ترامپ بمب اتم داره خداهم به قول یهود دستاش بسته

  • 60
    0

    تو کشوری که امیدی به اینده نداری بهتر که به دست خارجی نابود بشیم لااقل این دزدها هم با ما از بین برن

  • س
    0

    ترامپ بزدل مال این حرفها نیست ، اگه جرات داره یک سر به عراق بزنه درجا دستگیر شده .

  • حضرت فیل
    0

    من طربدار سر سخت جناب دکتر روحانی ام. جنگ هم بشود بلز مثل سابق به اروپا رفته و پس از کشته شدن بعضیا دوباره میام و راحت زندگی می کنیم

  • کاربر ناشناس
    0

    همین ترامپ که اینقدر ازش دلخورین برای مردم وکشور خودش خیلی کارهاکرد ومردمش را به رفاه رسوند هرچی دلتون میخاد برا خودتان بگین ولی حرفهاییکه زد مردونه عمل کرد دیدی چه به روز ما آورد چطور محاسره مان کردشانس آوردیم که رفت وگرنه......

    نظرات شما -
    • ایران عزیز ما
      0

      همین آمریکایی که می گی برای مردمش رفاه ایجاد کرد برو آمار بی خوانمانهاش رو ببین ، نژاد پرستی روش ببین ، نظام سرمایه داری در آمریکا کمر مردم و شکست بعد بیا نظر بده ناشناس.

  • حاج کاطم
    0

    دوستان نگران نباشید رمز چمدونشو عوض کردیم دیگه ب تکمه دسترسی نداره همه چی تحت کنترله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها