توسعه یک موشک کروز هسته‌ای جدید در آمریکا

دولت آمریکا یک قرارداد به ارزش دو میلیارد دلار را با شرکت فن آوری ریتون – از شرکتهای بزرگ حوزه نظامی و هوافضا – در ارتباط با توسعه و تولید یک موشک کروز مسلح به کلاهک هسته‌ای اعطا کرد.

توسعه یک موشک کروز هسته‌ای جدید در آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای در تاریخ دوم ژوئیه اعلام داشت: واحد دفاع و موشکهای ریتون در تاکسون آریزونا قراردادی را به ارزش تقریبا دو میلیارد دلار بابت مرحله توسعه مهندسی و تولید سیستم تسلیحاتی لانگ رنج استندآف LRSO دریافت کرد.

مدلهای جدید قرار است جایگزین موشکهای کروز پرتابی از هوا که اوایل دهه ۱۹۸۰ با عمر ۱۰ ساله به کار گرفته شدند، شوند.

بر اساس قرارداد نیروی هوایی آمریکا، این شرکت به تولید یک موشک کروز جدید LRSO مسلح به کلاهک هسته‌ای که بردش ۱۵۰۰ مایل برآورد می‌شود، خواهد پرداخت. بر اساس اطلاعاتی که پایگاه بلومبرگ به دست آورد، نیروی هوایی آمریکا به دنبال خریداری تا میزان ۱۰۰۰ موشک LRSO به منظور جایگزین ساختن موشک‌های کروز پرتابی از هوا ALCM که نخستین بار در سال ۱۹۸۲ مستقر شدند، با آنها است.

گزارش شده که موشک LRSO از سوی هواپیماهای مختلف اعم از بمب افکن‌های بی-۵۲ و بی-۲۱ قابل حمل است. وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که برنامه موشکهای LRSO به دنبال تولید سلاحی است که قادر به نفوذ و زنده ماندن در برابر سیستمهای دفاع هوایی یکپارچه و پیگیری اهداف راهبردی بوده و قبل از موعد کناره گیری موشکهای ALCM در حوالی سال ۲۰۳۰ قابلیت عملیاتی اولیه را پیدا کند.

اوایل ماه ژوئن واشنگتن یک قرارداد ۳.۱۲ میلیارد دلاری را به شرکت ریتون به جهت تولید سیستمهای رادار جت‌های اف-۱۵ اعطا کرد. در ماه مه این شرکت همچنین برنده یک قرارداد ۲۷۵ میلیون دلاری پنج ساله برای به روزرسانی مدیریت اطلاعات نزد سیستم اطلاعات و داده متعلق به سیستم نظارت بر زمین آمریکا شد. وزارت امور خارجه آمریکا به شکلی قابل توجه در اول ژوئیه اعلام داشت که واشنگتن نسبت به تسریع تقویت زرادخانه هسته‌ای چین نگران است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها