حکم بازداشت ترامپ صادر شد

دادگاه تحقیق «الرصافه»، مسئول پیگیری پرونده ترور فرماندهان شهید مقاومت در جاده فرودگاه بغداد، حکم بازداشت «دونالد ترامپ» را صادر کرد.

حکم بازداشت ترامپ صادر شد

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق «واع»، قاضی ویژه دادگاه تحقیق الرصافه، که مسئولیت پرونده جنایت ترور شهید «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس سازمان الحشد الشعبی و همرزمانش به آن واگذار شده بود، امروز (پنج شنبه - ۷ ژانویه) حکم بازداشت دونالد ترامپ را بر اساس ماده ۴۰۶ قانون مجازات عراق را صادر کرد.

بر اساس بیانیه شورای عالی قضای عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، قاضی ویژه این دادگاه که مسئول بررسی و تحقیق درباره جنایت ترور ابومهدی المهندس و همراهانش بود، پس از تکمیل تدوین اظهارات شاکیان حقیقی از اعضای خانواده المهندس و نیز تکمیل تحقیقات اولیه، صبح امروز حکم بازداشت ترامپ را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تحقیقات برای شناسایی سایر عاملان شرکت‌کننده چه عراقی و چه غیر عراقی در این جنایت ادامه خواهد یافت.

شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حمله پهپادی نظامیان تروریست این کشور در عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

تیرماه گذشته نیز دادستانی تهران اعلام کرد که برای دونالد ترامپ و ٣۵ مسئول سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر کشورها، به اتهام مباشرت، مبادرت و آمریت در ترور سردار سلیمانی حکم جلب صادر شده و از پلیس بین‌الملل خواسته شده تا برای بازداشت این افراد اقدام نماید.

ترامپ تاکنون چندین بار علنا به صدور دستور برای انجام این حمله تروریستی اعتراف کرده و با تعریف و تمجید از این عملیات تروریستی به اتهام‌زنی و لفاظی علیه ایران و سردار سلیمانی پرداخته است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • کاربر ناشناس
    0

    لبیک یامهدی لبیک یاهفتادودوتن شهیدکربلا لبیک یازینب وفاطمه زهرا بزودی بیاییم زیارت کربلا برای نابودی دسمنان اسلام صلوات محمدی بفرستید یاعلی یاعلی گوییدوپیروزمیدان شوید سپاس

  • منوچهر
    0

    اگه تونستید ترامپ را تحویل ایران دهید که برای همیشه دوست خواهید بود و کار بزرگی انجام دادین. چرا که این جنایت در کشور عراق افتاد و ابهت و ارزش عراق را هم زیر سوال برده.

  • صمد احمدی نژاد
    0

    سلام اینگونه احکام قضایی جنبه تشریفاتی داشته و قابلیت اجرایی ندارند اگه راست میگویند علیه اونهایی رای میدادند که فعلا در دسترس شان بوده و در عراق حضور دارند از جمله فرمانده پایگاه نظامی آمریکا - فرمانده و هدایت کننده پهباد و امثالهم . و موضع دیگر اینکه ترور مذکور بدون همکاری مسئولین عراقی امکانپذیر نبود دولت عراق نباید این اجازه را میداد که مدعیان صلح در کشورش اقدام تروریستی انجام دهند و حالا که این اقدام انجام گرفته چه برخوردی با متخلفین داشته اند اولین اقدامی که برای اثبات حسن نیت میتوانستند انجام بدند اخراج متخلفان بود که نشده است و برعکس ما میبینیم که زمزمه هایی از اقدامات علیه حضور ایران در عراق به لابیگری آمریکا و اسراییل و عربستان شنیده میشود و این اقدامات نشانگر عدم صداقت مسئولین عراقی را نشان میدهد .

  • کاربر ناشناس
    0

    گوشت تن آدم میریزه با این خبر. . .

  • یاسر
    0

    بر تمام دلبستگان مقاومت و دلدادگان سردار دلها فرض است این موجود خبیث و شرور رو هرجای عالم که دسترسی بهش دارند او را به درک واصل کنند اجرکم عندا...

  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله توسط سربازان امام زمان به جهنم سرازیر می شده صبح کن وببین

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    انشالله سر ترامپ را ی مرد میزنه باخودش میاره ایران تا جیگرمون خنک بشه تا کسی دیگه جرات نکنه کاری به نیروهای دلیری همچون سرداردلها داشته باشه

  • بندری
    0

    تا حالا با اینهمه جنایت از دولتمردان آمریکایی، کدومش محاکمه و زندانی یا محکوم به اعدام شدن که ترامپ دومیش باشه، حالا عراق محکوم کرد کی تحویلش میده محاکمه بشه؟ خدا لعنتش کنه.

  • کاربر ناشناس
    0

    سگ زنجیری آمریکا مرگ به نیرنگ تو

  • محمد
    0

    هرچند که دیر است ولی عالیست .هرچندکه عراق هنوز یه جورایی اشغال شدست ولی خوبست. هرچندترامپو نمی شود گرفت ولی اینکه جراتی درعراق پیداشد خوبست .ولی اگر دنبال جنایت و هتک ناموسان زنان عراقی وسوزی با هر مذهبی باشند عالیست

  • نبی بخش صمدی
    0

    انشاالله هرچه زودتر این ملعون بی شرف دستگیر شود به سزای اعمالش برسد که قاتل چندین هزار کودک پیروجوان ،زن ومردمیباشداون موقع بابکان یه کم آرام میگیره

  • هادی
    0

    اعتقاد و ایمان دارم ترامپ توسط خود سیا وپنتاگون ازبین خواهدرفت .آیه ای از قرآن هست به معنی که ظالمین توسط گروهی دیگری ظالمین وستمکاران ازبین خواهد رفت و این وعده خداست

  • آزاد
    0

    دادگاه روباه صفتی نه دادگستی -روی روباه را سفید کرده اید بخدا قسم دادگاه که نیست . دریوزه گی هست

  • اکبر
    0

    مرگ بر امریکا خداترامپ نعلت کنه که سردارعزیز ماراترورکرد یک ساله ماراعزادارعزیزمان کرد

  • ممد
    0

    فقط یه حکم الکی ...

  • نفرین بر عوامل ترور
    0

    جوک روز دنیا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها