یورش رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در قلب رام‌الله

سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در پی تعقیب و بازداشت‌های گسترده خود با یورش به برخی مناطق کرانه باختری، تعدادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کرده و یک مجتمع پزشکی در مرکز رام‌الله را محاصره و اشغال کردند.

یورش رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در قلب رام‌الله

وزارت خارجه فلسطین در واکنش به حمله سربازان ارتش رژیم صهیونیستی به مجتمع پزشکی مرکز رام‌الله، طی بیانیه‌ای این حمله را وحشیانه توصیف کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشری و طبق توافقنامه‌های ژنو جنایتی ضد بشری دانست.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه تل‌آویو را مسؤول کامل و مستقیم این جنایت دانست و تاکید کرد: این جنایت موجب ایجاد تنش خطرناکی در جنگ مستمر اشغالگران علیه مردم، سرزمین، مقدسات و دارایی‌های ما می‌شود و نیازمند واکنش بین‌المللی متناسب با حجم این حمله به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا است.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد: سکوت جهانی علیه این جنایت مردود، غیر قابل پذیرش و غیر قابل توجیه است و دولت رژیم اشغالگر را به ارتکاب نقض‌ها و جنایات بیشتری در حق مردم ما تشویق می‌کند.

سربازان رژیم صهیونیستی به بهانه ممانعت از عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها علیه اهداف اسرائیلی، بازداشت‌های بسیار گسترده‌ای را در کرانه باختری آغاز کردند و این بازداشت‌ها شامل تمامی استان‌ها از جنین در شمال گرفته تا الخلیل در جنوب انجام شده و طی آنها حدود ۳۰ فلسطینی بازداشت شدند.

در رام‌الله سربازان اسرائیلی با یورش به دو خانه در اردوگاه قدوره دو جوان و با یورش به خانه‌ای در اردوگاه الجلزون یک شهروند فلسطینی را بازداشت کردند، همچنین درگیری‌هایی در محله عین مصباح در این شهر میان جوانان فلسطینی و اشغالگران شکل گرفتند.

سربازان اسرائیلی بر اساس اطلاعاتی دال بر مخفی شدن یکی از جوانان فلسطینی در بیمارستان واقع در رام‌الله به آنجا یورش بردند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، سربازان کاملا مسلح اسرائیلی بامداد به داخل این مجتمع پزشکی یورش بردند و شروع به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور کردند. در این میان یک زن باردار با اصابت گلوله پلاشتیکی به شانه‌اش زخمی شد، همچنین دست یک نیروی امدادگر نیز با این گلوله‌های پلاستیکی زخمی شد، تمامی بیماران به ویژه کودکان بستری در این مرکز با استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکل تنفسی شدند و یک دستگاه خودروی آمبولانس نیز خسارات دید.

می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین اظهار کرد: اشغالگران ساعت ۴:۳۰ صبح این مجتمع پزشکی را محاصره کرده و با تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور در داخل ساختمان، دو نفر را زخمی کرده و موجب ترس و مشکل تنفسی بیماران به ویژه کودکان شده و به دستگاه آمبولانس نیز خسارت وارد کردند.

الکیله در ادامه گفت: حضور بیماران مبتلا به کوئید ۱۹ در این مرکز شرایط را خطرناک‌تر کرد، این بیماران داخل بخش ویژه تحت درمان بودند اما با شلیک گاز اشک‌آور جان آنها به شدت به خطر افتاده است.

وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد: این حمله خطرناک به بیمارستان و زخمی کردن بیماران نیازمند دخالت بین‌المللی فوری برای حمایت از فلسطینی‌ها و نیز محاکمه رژیم اشغالگر اسرائیلی بابت جنایاتش و نقض قوانین بین‌المللی و قوانین بین‌المللی انسانی در حمایت از بیماران، کادر پزشکی، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها