کشته شدن ۵ تروریست بر اثر انفجار زاغه مهمات در شمال سوریه

منابع خبری سوری از کشته شدن 5 تروریست بر اثر انفجار زاغه مهمات در منطقه

کشته شدن ۵ تروریست بر اثر انفجار زاغه مهمات در شمال سوریه

شامگاه جمعه انفجاری در یک انبار مهمات گروه تروریستی متعلق به "احرار الشام" (تحت حمایت ترکیه) در پایگاهی در اطراف شهر عفرین واقع در شمال سوریه رخ داد.

این انفجار در روستای "جولقان" در حومه شهر "جندریس" به وقوع پیوست و در پی آن پنج عضو احرار الشام کشته شدند.

هرچند که عامل این بمب‌گذاری مشخص نیست، اما ترکیه و مخالفان سوری وابسته به آن، یگان‌های کرد را به انجام این اقدام متهم می‌کنند.

دو هفته پیش نیز وقوع انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان الحسکه در شمال شرق سوریه و در مرز با ترکیه، سه کشته و ۱۶ زخمی برجای گذاشت.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

ترکیه در کنار آمریکا، عربستان، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی تروریست ها در سوریه بشمار می روند، اقدامی که تاکنون موجب کشته شدن بیش از 600 هزار سوری و ویرانی این کشور جبهه مقاومت اسلامی شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها