آمریکا انصارالله یمن را جزو نهادهای "تروریستی" طبقه‌بندی نکرد

وزیر خارجه آمریکا از اقدام این کشور در درج نام جنبش انصارالله در گروه نهادهای

آمریکا انصارالله یمن را جزو نهادهای "تروریستی" طبقه‌بندی نکرد

به گزارش خبر فوری ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با اعلام اینکه این کشور گروه انصارالله یمن را جزء نهادهای دارای اهمیت ویژه و یا "نگرانی ویژه" طبقه‌بندی کرده، گفت: حذف سودان و ازبکستان از لیست نظارت ویژه بر اساس پیشرفت بزرگی که دولت‌های این دو کشور محقق کردند، انجام شد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، انصارالله یمن را گروهی «حساسیت‌برانگیز» و نه تروریستی اعلام کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در پی درخواست «علی محسن صالح»، معاون رئیس جمهوری مستعفی یمن و مورد حمایت عربستان مبنی بر تسریع در معرفی انصارالله به عنوان سازمانی تروریستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن انصارالله و همچنین جنبش الشباب، القاعده، بوکوحرام، هیئت تحریر الشام، داعش و طالبان را در فهرست گروه‌های حساسیت‌برانگیز و نیازمند به اهتمام ویژه جای داده است.

برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که مسؤولان آمریکایی بنا به دلایلی از جمله بشردوستانه با معرفی انصارالله به عنوان سازمانی تروریستی مخالفت کرده‌اند تا فرایند انتقال کمک‌های غذایی و بهداشتی به شهروندان قطع نشود.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی از قصد واشنگتن برای طبقه‌بندی گروه انصارالله به عنوان "سازمانی تروریستی" خبر داده و تاکید کردند، پامپئو تلاش می‌کند این موضوع را پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و خروج او از کاخ سفید اعلام کند اما برخی مسؤولان به دلیل اینکه چنین اقدامی احتمالا ارسال مواد غذایی و کمک‌های فوری برای نیازمندان را متوقف می‌کند، با این مساله مخالفت کردند.

همچنین بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان فاش کرد: آمریکا احتمالا گروه انصارالله را در لیست گروه‌های "تروریستی" قرار می‌دهد.

البوسعیدی تاکید کرد: بزرگترین دیپلمات آمریکا امور خاورمیانه این موضوع را با کشورش مورد بحث و بررسی قرار داد.

محمد علی الحوثی، از رهبران گروه انصارالله یمن نیز فاش کرد این گروه پیامی از طرف آمریکا درباره برقراری صلح در یمن دریافت کرده است.

الحوثی توییت کرد: آمریکایی‌ها در پیامی از طریق واسطه‌هایشان اعلام کردند صلح بدون موافقت ما ممکن نیست حتی اگر عربستان به آن راضی باشد.

رهبر گروه "انصارالله" در توئیتی دیگر، ایالات متحده را به تخریب ارزش پول یمن متهم کرد و گفت: سفیر آمریکا از میزی که قرار بود میز مذاکرات صلح باشد در مقابل هیئت کویتی تهدید به نابودی ارز و سقوط ریال یمن کرد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها