پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است

در غرب اگر سخنی در نقد هولوکاست بر زبان برانید، چه بر سر شما خواهد آمد؟

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است

در روزهای اخیر، اقدام رئیس جمهور فرانسه در توهین به پیامبر اسلام به بهانه آزادی بیان، با واکنش ملت‌های مسلمان در سراسر جهان روبرو شده است. رهبر انقلاب در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز و توهین آشکار، جوانان فرانسه را خطاب پیام خود قراردادند و فرمودند:

«جوانان فرانسه !
از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»

*آیا واقعا شعار آزادی بیان رئیس جمهور فرانسه محلی از اعتبار دارد؟ رفتار دولت‌های غربی با کوچکترین سوال و تردید درباره هولوکاست چه بوده است که مورد اشاره رهبر انقلاب قرار گرفت؟

در چند دهه اخیر افسانه هولوکاست و داستان‌های پیرامون آن دستمایه مظلوم‌نمایی صهیونیست‌های اسرائیلی بوده است. آنها با حربه این داستان تاریخی توانسته‌اند به مدت بیش از نیم قرن از جهانیان باج بگیرند، هرگاه به دلیل جنایت‌هایشان مورد بازخواست قرار گرفتند پشت آن پنهان شوند و اگرچه خود یکی از بزرگترین جنایتکاران تاریخ معاصر به شمار می‌روند اما همیشه خود را به عنوان قربانی معرفی نمایند. امروزه هولوکاست به مثابه یک دین جدید در غرب مطرح گشته و چنان تقدسی یافته که کوچکترین مخالفت و حتی تردید در واقعیت آن می‌تواند بدنامی ابدی و پیگرد قضایی در پی داشته باشد.

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است

افسانه هولوکاست یکی از بزرگترین مجادلات تاریخی جهان

با این حال آزاد اندیشانی نیز بوده‌اند که در همین فضای تاریک و خفقان به دنبال کورسوی حقیقت رفته و آنچه را که در این وادی پرخطر یافته‌اند در اختیار سایر هم‌نوعانشان نیز قرار داده‌اند تا نور افشاگری بر جعلیات و افسانه‌پردازی‌های صهیونیسم بتابانند. یکی از این پیروان مکتب تاریخ حقیقی رابرت فوریسون (Robert Faurisson) استاد سابق دانشگاه‌های فرانسه است که زندگی حرفه‌ای، آزای و رفاه خود را در راه افشای حقایق مرتبط با هولوکاست قربانی نمود. در گزارش حاضر سعی می‌گردد تا خوانندگان عزیز مشرق با این چهره مکتب تاریخ حقیقی بیشتر آشنا گردند.

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است روبرت فوریسون، از پیشگامان نقد افسانه هولوکاست

عکس مربوط به زمان حضور وی در کنفرانس نقد هولوکاست در تهران است

فوریسون با ارائه چند مقاله پژوهشی در "ژورنال بازبینی تاریخی" (Journal of Historical Review) و نیز جاهای دیگر و همچنین نامه هایی که به روزنامه فرانسوی لموند ارسال داشت، مجادلات تاریخی زیادی را پدید آورد. وی در نوشته‌های خود روایت رسمی هولوکاست، شامل وجود اتاق‌های کشتار با گاز در اردوگاه‌های نازی‌ها، اصالت "خاطرات آنه فرانک" و نیز صحت ادعاهای "الی ویزل" (Elie Wiesel) در مورد رنج‌هایی که در دوران جنگ متحمل شده است را زیر سؤال برد. [۱]

پس از تصویب "قانون گسو" (Gayssot Act) علیه منتقدین افسانه هولوکاست در سال ۱۹۹۰، فوریسون تحت پیگرد قضایی قرار گرفت. وی در سال ۱۹۹۱، از دانشگاه اخراج گشته و از تدریس محروم شد. [۲]

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است دکتر فوریسون در کنار دکتر احمدی نژاد در جریان کنفرانس هولوکاست تهران

زندگی شخصی و کاری فوریسون

روبرت فوریسون در ۲۵ ژانویه ۱۹۲۹ در شهر شپرتون (Shepperton) انگلستان به دنیا آمد. پدر وی فرانسوی و مادرش نیز اهل اسکاتلند بود. وی در کشورهای سنگاپور، ژاپن و در فرانسه به تحصیل پرداخت. فوریسون در سال ۱۹۷۲ توانست مدرک دکترای خود در رشته "ادبیات و علوم اجتماعی" را از دانشگاه سوربون دریافت نموده و سپس در همین دانشگاه از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ به تدریس ادبیات مدرن و معاصر فرانسه پرداخت.

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است تصاویری از فوریسون در کنار خواهر و برادرش (وی بزرگتر از دو نفر دیگر است )

وی از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۰ به عنوان استاد دانشگاه لیون به تدریس ادبیات فرانسه پرداخت. وی در همین دانشگاه ساختاری برای تدریس "نقد متون و اسناد" ابداع نمود. وی در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ معروفیت زیادی به علت رمزگشایی متون سخت کسب کرد. وی از دهه ۷۰ به بعد همین روش مستقیم و عملگرایانه خود را برای مطالعه موضوعات مهم تاریخی مورد استفاده قرار داد؛ موضوعاتی چون: مسأله اتاق‌های گاز نازی‌ها، "اعترافات" مقامات اس‌اس و "خاطرات آنه فرانک".

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است فوریسون جوان در کنار همسر و دخترش

فوریسون، طلایه‌دار جنبش حقیقت‌طلبی تاریخی

دکتر فوریسون پس از چندین سال مطالعه و تحقیق دیدگاه‌های نقادانه خود در مورد داستان‌های کشتار هولوکاست را در دسامبر ۱۹۷۸ و ژانویه ۱۹۷۹ در روزنامه معروف لموند منتشر نمود.

فوریسون در آرشیو موزه دولتی آشویتس در لهستان طراحی‌های فنی و معماری مرده‌خانه‌ها، کوره‌های جسدسوزی و دیگر تأسیسات آشویتس را یافت. وی اولین کسی است که وجود این اسناد بسیار مهم را به عموم اعلام نموده و بر اهمیت آنها تأکید ورزیده است.

دکتر فوریسون از سال ۱۹۷۸ تاکنون دیدگاه‌های انتقادی خود در مورد افسانه هولوکاست را طی تعداد زیادی مقاله، مصاحبه و چندین کتاب و همچنین در یک مناظره تلویزیونی با طرفداران هولوکاست در سوئیس (آوریل ۱۹۷۹) مطرح ساخته است. بسیاری از مقاله‌های تحقیقاتی وی در نشریه انگلیسی زبان "ژورنال بازبینی تاریخی" منتشر شده است. یک مجموعه چهار جلدی از آثار وی بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۸ در سال ۱۹۹۹ منتشر گردید.

می‌توان گفت که خلاصه دیدگاه‌های نقادانه وی در مورد "هولوکاست" در مقاله وی با عنوان "تأثیر و اینده بازبینی هولوکاست" که در فوریه ۲۰۰۰ در "ژورنال بازبینی تاریخی" ارائه گردید است.

تلاش فوریسون برای نجات قربانیان افسانه هولوکاست

فوریسون در دو دادگاه محاکمه "ارنست زوندل" (Ernest Zundel) در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۸ که به اتهام انکار هولوکاست در تورنتو برگزار گردید، نقش بسیار مهمی ایفاء نمود. وی بالاخص در محاکمه سال ۱۹۸۵، صدها ساعت وقت صرف نمود تا سؤالاتی را که "داگ کریستی" (Doug Christie) در دادگاه از رائول هیلبرگ (Raul Hilberg)، رودلف وربا (Rudolf Vrba) و دیگر شهود دادستان می‌پرسید، آماده نماید.

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است فوریسون در کنار ارنست زوندل و لویشتر

مهمترین کمک وی در دادگاه ۱۹۸۸ نیز فراهم آوردن شرایط حضور فرد لویشتر (Fred Leuchter)، متخصص اتاق‌های گاز در آمریکا، بود. فوریسون نقش مهمی در مهیا ساختن ترتیبات سفر لویشتر به لهستان و بررسی اتاق‌های گاز ادعایی نازی‌های در این کشور و سپس انتشار یافته‌های وی ایفاء نمود.

باربارا کولاسزا (Barbara Kulaszka) در کتاب ۵۶۲ صفحه‌ای خود با عنوان "آیا واقعا ۶ میلیون یهودی مردند؟ گزارش مدارک در دادگاه کانادایی "اخبار نادرست" ارنست زوندل"، نقش فوریسون در دادگاه سال ۱۹۸۸ را به خوبی تشریح نموده است.

نقد هولوکاست و انتقام صهیونیسم

به اعتقاد فوریسون، اردوگاه آشویتز نزدیک بیمارستان نازی ها بوده است و تا آگوست ۱۹۴۳ از آن به عنوان محل نگهداری اجساد استفاده می شد. این مکان از سال ۱۹۴۴ به پناهگاهی برای بیمارستان نازی‌ها تبدیل شد که داخل آن یک اتاق جراحی نیز تعبیه شده بود. بعد از جنگ تلاش های زیادی توسط کمونیست‌های لهستانی صورت گرفت تا این بنا را شبیه یک اتاق گاز کنند و نشان دهند مخصوص کشتار انسانها بوده است. این کار آنها اصلا شبیه بازسازی نیست بلکه بیشتر شبیه به یک ساخت و ساز جدید بر اساس تصوراتشان است. پروفسور فوریسون در ادامه می‌افزاید: من این اطلاعات را در ۱۹ مارس ۱۹۷۶ در آرشیو اردوگاه آشویتز با پیدا کردن یک سری نقشه بدست آوردم. نقشه‌هایی که هیچ موقع منتشر نشده بود، نقشه های دیگری مربوط به ساخت ۴ کوره آدم سوزی دیگر در اردوگاه "بیرکناو"(Birkenau) وجود داشت. کوره های ۲ و ۳ دارای محلی برای نگهداری اجساد بودند، بدون اینکه سقف آنها دارای سوراخ و تهویه باشد. البته ممکن است در حال حاظر برخی از متخصصین در حال بررسی آن باشند. همانطور که من بارها گفته‌ام "مادامی که سوراخی در سقفها دیده نمی شود هولوکاستی نیز وجود ندارد. " وی می‌افزاید: زمانی که ساختار و موقعیت قراگرفتن کوره های ۴ و ۵ را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم، هیچکدام از آنها قابلیت تبدیل شدن به اتاق گاز را نداشته اند.

به مدت چندین سال متوالی سازمان‌های دولتی و قضایی فعالیت‌هایی هماهنگ برای ساکت کردن فوریسون انجام داده‌اند. وی مجبور شده است بارها به علت نوشته‌ها و اظهارات مستقیم و بی‌پرده در دادگاه‌های فرانسه از خود دفاع نموده است. وی مجبور بوده با چندین محکومیت دادگاهی به مبارزه برخیزد.

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است فوریسون در در جریان یکی از محاکمات دادگاهی فرانسه

حساب‌هاب بانکی وی بارها مسدود شده و مقامات دادگاهی بارها به منزل وی رجوع نموده و او و خانواده اش را تهدید به ضبط اموال‌شان به علت خسارات‌های مالی ناشی از اظهارات "بدعت‌آمیزش" نموده‌اند. به علت این فشارها زندگی خانوادگی فوریسون دچار سختی های زیادی بوده و سلامتی وی نیز به شدت آسیب دیده است.

مصاحبه فوریسون با شبکه رادیویی فرانسوی و اوج‌گیری حمله مدعیان هولوکاست

در دسامبر سال ۱۹۸۰، فوریسون طی گفتگویی با شبکه رادیویی "اروپا ۱" فرانسه، نتیجه تاریخی خود را طی شصت کلمه فرانسوی بیان نمود که ترجمه آن چنین می شود:

"اتاق‌های گاز ادعایی هیتلری و نسل‌کشی ادعایی یهودیان هر دو دروغی تاریخی هستند که موقعیت را برای یک کلاهبرداری عظیم مالی-سیاسی پدید آوردند. ذینفعان اصلی این کلاهبرداری دولت اسرائیل و صهیونیسم بین‌المللی است، و قربانیان اصلی آن مردم آلمان - البته نه رهبران آنها - و تمام مردم فلسطین هستند."

وی بیست و سه سال بعد اعلام داشت که این جمله در نظر وی حتی اندکی تغییر نیافته است. [۳]

اظهارات فوریسون و شروع دادگاه‌های سریالی پاریس

پس از بیان این اظهارات فوریسون به اتهام اشاعه نفرت و نژادپرستی به دادگاه فرا خوانده شد. در جولای ۱۹۸۱، وی مجرم شناخته شده و به سه ماه حبس تعلیقی و پرداخت چند هزار فرانک محکوم گردید. همچنین به وی دستور داده شد که ۳/۶ میلیون فرانک نیز به عنوان هزینه اعلام تلویزیونی و مطبوعاتی حکم صادره پرداخت نماید. با این حال در ژوئن ۱۹۸۲ دادگاه تجدید نظر حکم اشاعه نفرت نژادی را رد نموده و همچنین وی را از پرداخت ۳/۶ میلیون فرانک مذکور معاف نمود. [۴]

در ژوئن ۱۹۹۵، به علت نگارش کتابچه‌ای با عنوان "پاسخ به ژان کلود پرساک در مورد مسأله اتاق‌های گاز" دادگاه پاریس وی را به پرداخت ۳۰۰۰ دلار محکوم نمود. در این کتاب ادعای کشتار یهودی‌ها در اتاق‌های گاز آلمان طی جنگ جهانی دوم به چالش کشیده شده بود.

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است اتاق‌های ادعایی کشتار با گاز در آشویتس

فوریسون و دیگر محقیقن تاریخ حقیقی ثابت نموده‌اند که این ادعاها هیچ سندیت و واقعیتی ندارند

وی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۹۷، به علت عبارت "فریب اتاق‌های گاز نازی" که در آوریل ۱۹۹۶ بیان داشته بود به دادگاه فراخوانده شد. وی طی جریان دادگاه اظهار داشت: "ما فقط سه سال با سال ۲۰۰۰ فاصله داریم، و میلیون‌ها نفر وجود دارند که از آنها خواسته می‌شود چیزی را باور کنند که هرگز ندیده‌اند و حتی نمی‌دانند چطور اتفاق افتاده است! " دادستان درخواست مجازات جدیدی رار نمود وی یا باید به زندان می‌رفت و یا باید جریمه‌اش را پرداخت می‌کرد. فوریسون در پاسخ گفت: "من آزادی‌ام را نمی‌خرم. هیچ کس تاکنون مرا نخریده و هیچ کس نیز مرا نخواهد خرید."

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است

در هر حال همانگونه که انتظار می‌رود دادگاه پاریس وی را مجرم شناخته و در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۷ محکوم به پرداخت مبلغی معادل ۲۰ هزار دلار شد. این مبلغ قرار بود سه قسمت شود:۵۰ هزار فرانک به عنوان جریمه، چند هزارفرانک به دادستان یهودی و ۵۰ هزاردلار برای انتشار خلاصه رأی دادگاه در دو روزنامه. وی دو قسمت اول را پرداخت کرد اما از پرداخت هزینه انتشار رأی معاف شد، زیرا سازمان‌های مخالف تاریخ حقیقی نمی‌خواستند عبارت "فریب اتاق‌های گاز نازی" در روزنامه‌ها منتشر گردد. وی در دسامبر ۱۹۹۷ و مارس ۱۹۹۸ بار دیگر به دادگاه پاریس فرا خوانده شد. [۵]

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است

افشای حقایق مرتبط با کتاب خاطرات آنه فرانک و محاکمه در هلند

در ۸ آوریل ۱۹۹۸، فوریسون به دادگاه آمستردام احضار گردید تا به علت بررسی دقیق و موشکافانه "خاطرات آنه فرانک" مورد محاکمه قرار گیرد. "موزه آنه فرانک"[۶] در آمستردام و "صندوق آنه فرانک" در بال سوئیس به صورت مشترک از فوریسون شکایت نمودند. موزه اعلام داشت که مجبور شده راهنمایان موزه را تحت آموزش‌های ویژه قرار دهد تا بتوانند به شبهات مطروحه از جانب فوریسون پاسخ دهند و اینکه انتقادهای وی ممکن است از تعداد توریست‌های این موزه بکاهد. [۷]

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است

موزه و صندوق آنه هال فوریسون را به علت انتشار مطالبی در رد اصالت کتاب "خاطرات آنه هال" تحت تعقیب قرار دادند .

مصاحبه با شبکه سحر ایران و محاکمه در فرانسه

در ۳ اکتبر سال ۲۰۰۶، دادگاهی در پاریس فوریسون را به علت "انکار هولوکاست" مجرم شناخت. زیرا وی در مصاحبه‌ای که با شبکه سحر صدا و سیمای ایران داشت اظهار داشته بود که آلمان‌ها طی جنگ جهانی دوم حتی از یک اتاق اعدام با گاز نیز استفاده نکرده بودند. دادگاه اعلام داشت که این سخنان در نقض قانون "گسو" (Gayssot) فرانسه است که در سال ۱۹۹۰ تصویب شده و بر اساس آن نقد یا مخالفت با تعاریف دادگاه‌های نورمبرگ (۴۶-۱۹۴۵) در مورد جنایت علیه بشریت، جرم محسوب می‌گردد. دادگاه پس از اینکه اعلام نمود که فوریسون "وجود جنایت علیه برشیت انگونه که در دادگاه‌های نورمبرگ اعلام شده است" را رد نموده، وی را محکوم به پرداخت ۷/۵۰۰ یورو و نیز سه ماه حبس تعلیقی نمود.

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است رابرت فوریسون در حال مصاحبه با خبرنگار شبکه سحر

دفاع چامسکی از حق آزادی بیان فوریسون

پس از اینکه فوریسون در دسامبر ۱۹۷۸ و ژانویه ۱۹۷۹، دو نامه خود در نقد تاریخ هولوکاست را به روزنامه فرانسوی لموند ارسال داشت و متعاقب مصاحبه‌ای که با یک شبکه تلویزیونی انجام داد، تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

در پی این امر و در پاییز ۱۹۷۹، نوام چامسکی، فیلسوف و اندیشمند معروف آمریکایی در کنار ۶۰۰ نفر دیگر شامل سرژ ثیون (Serge Thion)، آرتور بوتز (Arthur Butz)و جان توسون بنت (John Tuson Bennett) و مارک وبر (Mark Weber) با امضای نامه‌ای اعتراض خود را بدین امر اعلام داشتند. در بخشی از نامه مذکور چنین نوشته شده بود:

"دکتر روبرت فوریسون به عنوان یک پرفسور شناخته شده در حوزه ادبیات قرن بیستم فرانسه در دانشگاه لیون فعالیت داشته است. وی از سال ۱۹۷۴ تاکنون تحقیقات گسترده تاریخی در مورد مسأله "هولوکاست" انجام داده است. پرفسور فوریسون از زمانی که یافته‌های خود را در اختیار عموم قرار داد در معرض اذیت و آزار، تهدید، تهمت و خشونت فیزیکی قرار گرفته تا سکوت پیشه نماید. مقامات بیم‌زده سعی نموده‌اند تا با جلوگیری از دسترسی پرفسور فوریسون به کتابخانه‌ها و آرشیوهای عمومی، تحقیقات وی را متوقف سازند."

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است چامسکی در کنار محققینی دیگر چون تیون، بوتز، بنت و وبر به دفاع از حقوق فوریسون پرداخت

پس از این امر تلاش‌های گسترده‌ای برای بدنام ساختن چامسکی از جانب طرفداران هولوکاست و صهیونیسم آغاز گردید
( از راست به چپ: ثیون، بوتز، چامسکی و بنت )

در ادامه نامه چنین نوشته شده بود: "ما مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به تلاش‌های انجام گرفته به منظور محرومیت پرفسور فوریسون از حق آزادی بیان اعلام نموده و برنامه‌های شرم‌آور برای ساکت نمودن وی را محکوم می‌کنیم. ما قویا از حق آزادی تحقیقاتی پرفسور فوریسون حمایت نموده و خواستاریم که مقامات دانشگاه و دولت تمام اقدامات ممکن را برای تضیمین امنیت و نیز اعمال حقوق قانونی وی اتخاذ نمایند." [۸]

متعاقب این امر چامسکی نیز آماج حملات طرفداران افسانه هولوکاست قرار گرفت اما هیچگاه از موضع برحق خود عدول نکرد. [۹]

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است فوریسون در کنار فرد لویشتر مؤلف گزارش لویشتر

فوریسون نقش عمده‌ای در اعزام لویشتر برای بررسی اردوگاه‌های به اصطلاح مرگ ایفاء نمود

فوریسون، قربانی خشونت یهودیان

دیدگاه‌های فوریسون باعث شده‌اند که وی به صورت مداوم تحت حملات و خشونت فیزیکی قرار داشته باشد. از نوامبر ۱۹۷۸ تا می ۱۹۹۳، وی ده بار مورد حمله واقع شده است. حداقل نه فقره از این حملات توسط یهودیان انجام گرفته است. هیئچ یک اط ضاربان وی تاکنون دستگیر و محاکمه نشده‌اند. وحشیانه‌ترین حمله رویدادی بود که در ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۹ اتفاق افتاد. طی این حادثه گروهی که خود را "پسران خاطره یهودیان" معرفی می‌نمایند وی را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. [۱۰]

پروفسور رابرت فوریسون کیست و آزادی بیان غرب با او چه کرد/ نتیجه سوال درباره هولوکاست در فرانسه چنین است فوریسون بارها مورد حمله فیزیکی و خشونت‌بار طرفداران افسانه هولوکاست قرار گرفته است .

رابرت فوریسون محقق و تاریخ‌نگار فرانسوی درحالی سال ۲۰۱۸ در سن ۸۹ سالگی درگذشت که یکی از جدی‌ترین منکران هولوکاست بود و همواره آن را افسانه می‌خواند. فوریسون که بارها به خاطر انکار هولوکاست به زندان افتاده و مورد حمله قرار گرفته بود در شهر ویشی در مرکز فرانسه از دنیا رفت.

منابع و مآخذ:

[۱] Charny, Israel W. (۱۹۹۹). Encyclopedia of Genocide. Santa Barbara, California: ABC-CLIO. p. ۱۸۲. ISBN ۹۷۸۰۸۷۴۳۶۹۲۸۱.

[۲] Levy, Richard S. (۲۰۰۵). Antisemitism : a historical encyclopedia of prejudice and persecution. Santa Barbara, Calif: ABC-CLIO. p. ۲۲۵. ISBN ۹۷۸۱۸۵۱۰۹۴۴۴۸.

[۳] http://www.radioislam.org/faurisson/index.htm

[۴] http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/Faurisson/index.html

[۵] http://robertfaurisson.blogspot.nl/

[۶] بر اساس آنچه حامیان افسانه هولوکاست می‌گویند، "آنه فرانک روز ۱۲ جون ۱۹۲۹ در فرانکفورت به دنیا آمد. وی به همراه خانواده‌اش به دنبال قدرت‌گیری نازی‌ها در سال ۱۹۳۳ به هلند مهاجرت کردند. در ژوئن ۱۹۴۲، خانواده‌ی وی به همراه چهار یهودی دیگر برای فرار از مامورین نازی در اتاقی مخفی در یک منزل مسکونی در پرینسنگراخت پنهان شدند. این همان جایی بود که آنه خاطرات روزانه‌ی خود را می‌نوشت. سرانجام در ابتدای آگوست ۱۹۴۴، این اتاق توسط مامورین هیتلر کشف شد و همه‌ی آنان به اردوگاه وستربرک فرستاده شدند. مدتی بعد نیز تمامی اعضای خانواده‌ی فرانک به اردوگاه‌هایی در آلمان و لهستان منتقل شدند. فقط پدر آنه یعنی اتو فرانک توانست از هولوکاست جان سالم به در ببرد.
در سال ۱۹۴۷، پدر آنه یادداشت‌های روزانه‌ی وی را که توسط گروه‌های مقاومت حفظ و نگهداری شده‌بود، منتشر کرد." این کتاب موضوع موشکافی و بررسی محققین مکتب تاریخ حقیقی بوده و سؤالات بسیاری در مورد اصالت و حقیقی بودن آن مطرح گشته است.

[۷] http://www.revisionists.com/revisionists/faurisson.html

[۸] http://www.anti-rev.org/textes/VidalNaquet۸۱b/

[۹] http://www.chomsky.info/articles/۱۹۸۰۱۰۱۱.htm

[۱۰] http://vnnforum.com/showthread.php?t=۱۴۵۸۷۱&page=۲

منبع: مشرق

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها