وزیر دفاع روسیه:

اوضاع در مرز بلاروس و ناتو متشنج است

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه ارتش روسیه امنیت

اوضاع در مرز بلاروس و ناتو متشنج است

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: اوضاع در مرزهای غربی اتحادیه روسیه و بلاروس همچنان ناآرام است، چون ناتو به توسعه و گسترش حضور خود در منطقه ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش رزمایش‌های ناتو نیز گفت: ‌در نتیجه اوضاع نظامی و سیاسی در منطقه و چالش‌های جدید و تهدیدها بیشتر به دلیل ارتباط با تروریسم بین‌المللی،‌ وزارت دفاع روسیه تضمین امنیت نظامی اتحادیه روسیه و بلاروس را یک وظیفه اصلی می‌داند.

ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس نیز گفت، کشورهای هم مرز با بلاروس به حضورشان در رزمایش‌های ناتو قوت می‌بخشند و حضور ارتش آمریکا در منطقه رشد زیادی داشته است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، نیروهای چرخشی ناتو در کشورهای هم مرز با بلاروس ۱۷ بار افزایش یافته و به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

وزیر دفاع روسیه هم گفت: شکست انقلاب رنگی در بلاروس که با حمایت غرب صورت گرفت با هدف مخدوش کردن ادغام در اتحادیه روسیه و بلاروس و تاثیر بر روابط این کشور با روسیه انجام شد.

وزیر دفاع روسیه همچنین ادامه داد: همین اواخر تلاش با هدف ایجاد کودتا در جمهوری بلاروس با حمایت سیاسی و مالی غرب صورت گرفت. بجز این مسائل، این یکی با هدف مخدوش کردن روند ادغام این کشور در اتحادیه و نشان دادن اختلاف و نزاع در روابط بین بلاروس و روسیه صورت گرفت.

شویگو به این مساله نیز اشاره کرد که وی و همتای بلاروسی‌اش قاطعانه این اقدامات را محکوم کرده و مداخله در امور یک کشور دیگر را غیر قابل قبول می‌دانند.

وزیر دفاع روسیه همچنین به این مساله تاکید کرد که آمریکا به صورت عمدی در چندین کشور و با استفاده از تکنولوژی انقلاب رنگین بر تنش‌ها می‌افزاید.

شویگو گفت: جمهوری بلاروس نزدیکترین همسایه ما، یک متحد قابل اعتماد و یک شریک استراتژیک بود و هست. این رویکرد در بحبوحه تداوم بی ثباتی جهانی یک امر ویژه محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها