رئیس‌جمهوری چین:

قصد ورود به جنگ سرد و گرم علیه هیچ کشوری را نداریم

رئیس‌جمهوری چین به عنوان سومین رهبر جهان در هفتاد و پنجمین نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پرداخت و گفت، چین قصد ورود به جنگ با هیچ کشوری را ندارد.

قصد ورود به جنگ سرد و گرم علیه هیچ کشوری را نداریم

شی جینپینگ در سخنرانی ضبط شده خود برای هفتاد و پنجمین اجلاس مجازی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، کشورش قصد ورود به هیچ جنگی با کشورهای دیگر را ندارد و پکن به حل اختلافات به شیوه مسالمت‌آمیز پایبند است.

شی افزود: چین قصد ندارد وارد جنگ سرد و گرم علیه هیچ کشوری بشود.

رئیس‌جمهوری چین تاکید کرد: ما به حل و فصل اختلافات و حل درگیری‌ها با دیگران از طریق مذاکره و رایزنی ادامه خواهیم داد. ما هرگز تلاش نخواهیم کرد تا وارد بازی شویم که نتیجه‌اش صفر است.

شی همچنین با دفاع از رویکرد دیپلماتیک کشورش نسبت به خطرات "برخورد تمدن‌ها" هشدار داد.

رئیس‌جمهوری چین گفت، کشورها نباید در دادم برخورد تمدن‌ها بیفتند. ما به کم کردن اختلافات و حل آن با دیگران ادامه می‌دهیم.

او به نظر می‌رسد در واکنش به حرف‌های رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار پاسخ‌گویی جهانی به ویروس کرونا و اعطای نقشی پیشرو به سازمان بهداشت جهانی شد.

شی ادامه داد: باید با تقویت همبستگی و غلبه جمعی علیه کرونا به مقابله با این ویروس برویم باید به توصیه‌های علمی گوش دهیم و کاملا فضا را برای نقش رهبری سازمان بهداشت جهانی فراهیم کنیم. باید از هرگونه تلاش برای سیاسی کردن موضوع یا برچسب زدن به آن اجتناب کنیم.

او در خصوص مسائل اقتصادی نیز اشاره کرد، جهان باید به یک‌جانبه‌گرایی و عدم حمایت از تولید داخلی نه بگوید. سازمان تجارت جهانی باید سنگ بنای تجارت جهان باشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • .
    0

    چون سازمان تجارت جهانی به نفع شماست. با کارگر مفت و با تولید بنجل و حمایت از انها ایا کسی هم قدرت رقابت با شما را دارد؟. با دغل بازی و نامردی همه تولید کنندگان کشورهای دیگر را زمین گیر کرده اید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها