الجزایر موضعش را در قبال عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد

وزیر رسانه و سخنگوی دولت الجزایر در سخنانی بر حمایت کشورش از فلسطین تأکید و اعلام کرد: حمایت از مسأله فلسطین اصل تغییر ناپذیر در سیاست خارجه الجزایر است.

الجزایر موضعش را در قبال عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد

عمار بلحمیر در سخنانی درباره مسأله فلسطین و عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات اعلام کرد که حمایت از مسأله فلسطین یکی از اصول تغییرناپذیر در سیاست خارجه کشورش است.

وی در این باره گفت: الجزایر از اصولی حمایت می‌کند که خواستار اجرای عدالت درباره مسأله فلسطین و حق و حقوق قانونی آن هستند.

بلحمیر در ادامه تأکید کرد که ملت و دولت الجزایر از فلسطین حمایت خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد که الجزایر از هر موضع و ابتکارعملی که به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک کند و از خاک و حقوق فلسطین حفاظت کند، حمایت می‌کند.

بلحمیر درباره بحران لیبی نیز اظهار کرد: مسأله لیبی مساله ای داخلی است، امنیت لیبی موجب امنیت الجزایر است و ما از تمامی تلاش‌ها که لیبیایی‌ها را بر سر میز مذاکرات جمع می‌کند استقبال و حمایت می کنیم.

وی درباره هماهنگی میان الجزایر و تونس درباره لیبی نیز گفت: الجزایر هرگونه مداخله خارجی و نظامی را که تضعیف کننده تلاش‌های سیاسی باشد، رد می‌کند و هدف از هماهنگی میان تونس و الجزایر بستن راه بر روی گروه‌های تروریستی است که درصدد هدف قرار دادن ثبات منطقه هستند.

بلحمیر در بخش دیگری از اظهاراتش درباره هماهنگی میان کشورش و ترکیه در لیبی افزود: ترکیه شریک الجزایر به ویژه در زمینه اقتصادی است و ما روابط قویی با یکدیگر داریم و ما همواره با مشورت با کشورهایی که می‌توانند یشنهادات مثبتی را برای حل و فصل بحران لیبی ارائه کنند، درصدد بررسی راه‌حل‌های این بحران هستیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها