۲سال پیش در چنین روزی، آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد

سیاست خروج ترامپ در آچمز برجام / ایران، بازیگری کلیدی در انتخابات ۲۰۲۰ + فیلم

دو سال پیش در چنین روزی، ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام، یکی دیگر از توافقات در راستای صلح جهانی را زیرپا گذاشت.

سیاست خروج ترامپ در آچمز برجام / ایران، بازیگری کلیدی در انتخابات ۲۰۲۰ + فیلم

خروج آمریکا از برجام، در راستای شعار انتخاباتی دونالد ترامپ بود که گفته بود، این توافق را پاره خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در دو سال گذشته همه تلاش خود را برای وادار کردن کشورمان به امضای یک توافق جدید به کار بست اما موفق نشد.

او حالا پس از دو سال، به استناد یکی از بندهای همان توافقی که از آن خارج شده، می خواهد جلوی رفع تحریم های تسلیحاتی ایران را بگیرد که 5 ماه دیگر براساس برجام اتفاق می افتد.

در صورتی که در ماه اکتبر تحریم های ایران در راستای برجام کاهش یابد، ترامپ در کوران رقابت های انتخاباتی ماه نوامبر، نخواهد توانست از راهبرد فشار حداکثری خود علیه ایران دفاع کند.

ترامپ برای فرار از شکست سیاست خروج خود از توافق هسته ای، یا ناچار به جنگ طلبی است و یا امتیاز دادن به ایران که به نظر نمی رسد هیچ یک مورد نظر رئیس جمهور ایالات متحده باشد.

بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ از این موقعیت برای ضربه زدن به ترامپ استفاده خواهد کرد و به این ترتیب کارت ایران در بازی انتخابات ۲۰۲۰ می‌تواند بر نتیجه این رقابت اثر مستقیم داشته باشد.

17

حجم ویدیو: 4.83M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • کاکاوند
    0

    بعضی وقتا آدم خبر میخونه که از صدتا جوک خنده دار تره مثل پراید نود میلیونی مثل سیاست خروج ترامپ در آچمز برجام

  • سجاد
    0

    فشار حداکثری برای مسئولین شکست خورده نه مردم

  • مهدی
    0

    ترامپ آچمز شد یا پراید ۹۰ میلیون تومنی مردم ایران رو آچمز کرد؟

  • حق گو
    0

    سلام.برجام: ۱_ عبور از خطوط قرمز ظریف:« ما نتوانستیم خطوط قرمز را حفظ کنیم.» ۲_ حضرت آقا:« این ( برجام) چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می بینم یعنی خسارت محض.» _ برجام «یعنی سم مهلکی و خسارت محض» ۳_ علی شمخانی:« امضاء برجام اشتباه بود» ۴_ جان کری:« برجام برای تغییر رفتار ایران است» ۵_ حصری آقا:« در قضیه برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه ی ما با آنها ( طرف های برجام) صحبت کند ضرر کردیم و..‌‌.

  • Av
    0

    یعنی میشه بعد ترامپ خودمونو ببینیم، لعنتی لجباز ،کاش قدرت اینو داشتیم یه جوری به بایدن کمک می کردیم تا ترامپ شکست بده وگرنه چهار سال دیگه باید این آدمو دنیا تحمل کنه البته ما بیشتر.

    نظرات شما -
    • ازاد
      0

      یعنی هنوز شما ها چشم به آمریکا دارید، باز اصلاح‌طلبان پروژه بعدی آمریکا پرستی رو کلید زدن

  • Aroshni
    0

    برام بهترین گزینه بودتاثابت شودکه تمام انچه امریکایها وسهیونبستهامیگوینددرست نبست هرچندبعضی ازاحمقهای ایرانی مخالف آن بودندوکارشکنی زیادی کردند ولی ثابت شدکه برام خوب بوده

  • حمید
    0

    ازنظرمن برجام حاصل زحمتهای زیاد دولت هابخصوص اقای ظریف است اگرتوافق بدی بودامریکاانقدرمخالفش نبود

  • Saeed Derakhshani
    0

    بهترین اقدام همین است که نظام در پیش گرفته : مذاکره با احمق ، هرگز !

  • آریو
    0

    گویا بعد از تغییر کردن وبروزرسانی معنی واژه مستضعف معنی اچمزشدن هم در واژه نامه جدید ج اسلامی بروز شده و تغییر کرده اقتصاد ورشکسته ،ملت گرسنه و بی پول وبیکار،تورم افسار گسیخته،افت بی مانند ارزش ریال جوری ک جمهوری اسلامی در اخرین شاخص فلاکت جهانی(تورم و بیکاری) اعلام شده در جدول سه تا ب اخر موندس خدارو شکر ترامپ اچمز شده اگ ما اچمز شده بودیم جای ترامپ وضعیتمون چ شکلی بود

  • ازاد
    0

    تا نگاه اصلاح‌طلبان به نیروی جوان ایرانی عوض نشود، ترامپ یا هر کس دیگری سر کار بیاید وضع ما همین است.

  • ایرانی
    0

    ما هیچ وقت بازیگر نبودیم . همیشه بازی خورده سیاست مداران خودمان بودیم ...

  • کمالی
    0

    اگر دولت فشل روحانی به فرمایشات رهبری عمل و اقتصاد مقاومتی رو اجرا و نگاه به تولید داخل داشته باشه آمریکا و ترامپ هیچ سگی نیست هرچند توهین به سگ از ارزش این حیوان کم نخواهد کرد

  • زاگرس انارانی
    0

    بگذریم ازاینکه وضعیت اقتصادی ما افتضاحه و....پراید 100میلیون شدهو....واینها همه قطعا نتیجه تحریم نیست بخشی این چرا ولی بخش بزرگی از ان نتیجه کم کاری و بی تدبیری این دولت است به هر حال به شخصه اینقدر ازاین موجود کثیف ترامپ متنفرم که حاضرم سالهاباکرونا زندگی کنیم ولی این موجود رذل را نبینم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها