"کیم جونگ اون می‌خواهد کنترل خود بر ارتش را نشان دهد"

به دنبال تیراندازی کره شمالی به سمت کره جنوبی در منطقه غیرنظامی شده میان دو کره در روز گذشته، برخی کارشناسان بر این باورند که کیم جونگ اون، قصد داشته نشان دهد که همچنان کنترل ارتش این کشور را در دست دارد.

"کیم جونگ اون می‌خواهد کنترل خود بر ارتش را نشان دهد"

صبح روز یکشنبه از طرف مربوط به کره شمالی در منطقه غیر نظامی شده میان دو کره، گلوله‌هایی علیه پاسگاهی در سمت کره جنوبی شلیک شد. کره جنوبی که تلفاتی را از این تیراندازی گزارش نکرده نیز با شلیک دو گلوله به سمت کره شمالی به این اقدام واکنش نشان داد.

به گزارش مجله "ویک"، این دو کشور از زمان پایان درگیری‌شان در سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ که به جای پیمان صلح به آتش بس انجامید، به لحاظ فنی هنوز با یکدیگر در جنگ هستند و در مواردی با یکدیگر تبادل آتش کرده‌اند اما طبق گزارش‌ها، زمان این تیراندازی اخیر، کره جنوبی را گیج کرده است.

چویی کانگ، معاون رییس موسسه مطالعات سیاسی "آسان" بر این باور است که این اقدام کره شمالی نشانگر این است که چه کسی مسئولیت ارتش پیونگ یانگ را بر عهده دارد.

این تیراندازی یک روز پس از آن صورت گرفته که کره شمالی نخستین حضور کیم جونگ اون، رهبر این کشور را در انظار عمومی پس از سه هفته گزارش کرد، غیبتی که گمانه‌زنی‌هایی را درباره وخامت حال و حتی مرگ او به دنبال داشت.

چویی به خبرگزاری رویترز گفت: کیم جونگ اون با حضور خود در تلاش بود تا نشان دهد که کاملا سالم است و با این تیراندازی می‌خواهد به همه گمانه زنی‌ها درباره احتمال اینکه کنترل کامل ارتش را در دست ندارد، پایان دهد.

وی افزود: کیم به جای انجام این کار با موشک و نظارت بر پرتاب‌های موشکی، احتمالا در حال یادآوری "سلامتی و در قدرت بودن" خود به ما است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها