دو کشته در حمله ارتش ترکیه به تحصن‌کنندگان در ادلب سوریه

در پی حمله امروز (یکشنبه) ارتش ترکیه با شلیک گلوله و گاز اشک آور برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان در جاده بین‌المللی حلب- لاذقیه واقع در استان ادلب دو تن کشته و هفت تن دیگر آسیب دیده و دچار مسمومیت ناشی از استنشاق گاز شدند.

دو کشته در حمله ارتش ترکیه به تحصن‌کنندگان در ادلب سوریه

عبد العزیز زیاد، از شرکت کنندگان در تحصن کرامت که از سوی فعالان مخالف ورود نیروهای روسیه به حومه حلب برپا می‌شود گفت، نظامیان ترکیه‌ای به همراه برخی نیروهای پلیس صبح امروز یکشنبه با خودروهای زرهی، بولدوزرها و خودروهای سنگین به محل برپایی تحصن کرامت در نزدیکی شهرک النیرب واقع در حومه شمال شرقی ادلب و در نزدیکی شهر سراقب یورش بردند تا تحصن کنندگان را با توسل به زور متفرق کنند.

وی تاکید کرد، برخی افسران ارتش ترکیه و نیروهای پلیس تلاش کردند تا تحصن کنندگان را برای بازکردن راه جهت ورود چهار خودروی روسی متقاعد کنند اما آنها مخالفت ورزیدند و این امر موجب شد ارتش ترکیه اقدام به یورش و شلیک گلوله و گاز اشک آور علیه معترضان نماید که در نتیجه این امر دو تن کشته و هفت تن دیگر آسیب دیده و دچار حالت خفگی بر اثر استنشاق گاز شدند.

تحصن کرامت در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ در اعتراض به توافق منعقد شده میان روسیه و ترکیه در پنجم همان ماه آغاز شد. به موجب این توافق مسیر حلب - لاذقیه برای گشت‌زنی‌های مشترک روسیه و ترکیه باز می‌شود.

عبدالعزیز زیاد گفت، تحصن‌کنندگان مخالف با ورود گشتی‌های روسیه به مناطق تحت کنترل اپوزیسیون سوریه هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها