هشدار اتحادیه اروپا به بنی گانتس نسبت به الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی

اتحادیه اروپا به رئیس ائتلاف آبی – سفید درباره الحاق شهرک­‌ها و دیگر مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داد.

هشدار اتحادیه اروپا به بنی گانتس نسبت به الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی

شبکه ۱۳ اسرائیل به نقل از مقامات دیپلماتیک اروپایی اعلام کرد، اتحادیه اروپا در هفته­‌های اخیر به بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی - سفید پیام هشدارآمیزی درباره عاقبت الحاق مناطقی در کرانه باختری به اراضی اشغالی در قالب توافق­نامه تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

طبق اعلام سایت خبری "i۲۴" رژیم صهیونیستی، این هشدارها در اوج مذاکرات گانتس با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای تشکیل دولت جدید مطرح شده است، چراکه نتانیاهو به شدت خواهان الحاق شهرک­‌های کرانه باختری به اراضی اشغالی است.

مسؤولان اتحادیه اروپا به مشاور گانتس در امور خارجه اعلام کردند که این اتحادیه کاملا با هرگونه اقدام یکجانبه الحاق مخالف است و گانتس باید بداند که الحاق مناطقی در کرانه باختری تأثیر سوء بر روابط اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی خواهد گذاشت و تل­ آویو واکنش تندی از سوی اتحادیه دریافت خواهد کرد.

مشاور گانتس در امور خارجه نیز در پاسخ به اتحادیه اروپا گفته است، رئیس ائتلاف آبی - سفید مجبور است از موضع خود در خصوص موضوع الحاق چشم­‌پوشی کند، زیرا تصمیم دارد در مذاکرات با نتانیاهو روی مسائل دیگری پافشاری کند. گانتس تلاش خواهد کرد در صورت تشکیل دولت جدید نظر خود را درباره موضوع الحاق از داخل دولت اعمال کند. از سوی دیگر هم در حال حاضر گانتس رئیس کنست (پارلمان اسرائیل) بوده و نتانیاهو نخست وزیر دولت انتقالی است.

رئیس ائتلاف آبی - سفید روز شنبه به نزدیکان خود گفت، مذاکرات پیرامون تشکیل دولت جدید پیشرفت داشته است و پیش­‌بینی می­‌شود توافقنامه مربوط به تشکیل دولت به زودی به امضا برسد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها