حمله هوایی آمریکا به عراق ۲ شهید و ۷ زخمی بر جای گذاشت

در حمله هوایی ارتش تروریست آمریکا به پایگاه‌های عراق ۲ نیروی پلیس شهید و ۷ نفر دیگر از جمله ۳ نفر از نیرو‌های الحشدالشعبی، ۲ نفر از نیرو‌های ارتش و ۲ نفر از نیرو‌های وزارت کشور زخمی شدند.

حمله هوایی آمریکا به عراق ۲ شهید و ۷ زخمی بر جای گذاشت

رسانه‌های عراقی اعلام کردند در حمله شب گذشته جنگنده های آمریکایی به پایگاه‌های پلیس عراق، ارتش و نیروهای بسیج مردمی این کشور ( الحشد الشعبی )، ۲ نیروی پلیس بابل شهید شدند.

حمله هوایی آمریکا به عراق

در این حمله همچنین ۷ نفر دیگر از جمله ۳ نفر از نیرو‌های حشدالشعبی، ۲ نفر از نیرو‌های ارتش و ۲ نفر از نیرو‌های وزارت کشور عراق زخمی شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) با صدور بیانیه‌ای از حمله به پایگاه‌های حزب الله عراق خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «جنگنده‌های آمریکایی به ۵ پایگاه نیرو‌های حزب الله عراق حمله کردند. این اهداف غالبا شامل انبار تسلیحات این گروه می‌شد.»

بیانیه پنتاگون می‌افزاید: «این حملات در واکنش به حمله راکتی روز گذشته به پایگاه التاجی انجام شد. ما با نابودی انبار تسلیحات این گروه، انبار تسلیحاتی که روز گذشته از آن علیه ما استفاده شده بود را نابود کردیم.»

وزارت دفاع آمریکا در پایان با تهدید نیرو‌های عراق تصریح کرد: «گروه‌های تروریستی عراق باید به حملات خود به نیرو‌های آمریکایی و همپیمانان این کشور پایان دهند، در غیر صورت با ادامه این حملات آن‌ها باید با پیامد آن مواجه شوند.»

در حمله راکتی روز گذشته به پایگاه التاجی، یک نظامی و یک پیمانکار آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند. آمریکا نیرو‌های مردمی عراق را متهم به انجام این حملات کرد. این در حالی است که الحشد الشعبی اعلام کرد در انجام این حمله نقشی نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • کاربر ناشناس
    0

    اونها کشته میشوند تروریست هستند ولی از این طرف هرکه کسته میشه شهید این چه قانونی

    نظرات شما -
    • صدیقه
      0

      بذارید ب حساب همون قانونی ک اونا بزرگترین مبارز علیه نیروهای تکفیری داعش یعنی سردار سلیمانی رو با عنوان تروریست درجه یک جهان صدا می‌زنند. همه هم میدونن ک نیروهای حشدالشعبی پیرو راه اون شهید بزرگوارند.

    • ناشناس
      0

      اونها برای ارزشی نمی‌جنگند و از کشتن زن و بچه و افراد بی‌‌گناه هیچ ترسی ندارند اما اینها به ارزش هایی بزرگ اعتقاد دارند

  • احمدی
    0

    در پاسخ ان کامنت گذار ناشناس باید گفت به این خاطر به امریکایی هایی که کشته می شوند می گویند تروریست چون متجاوزند ، اشغالگرند ،استعمار گرند ، استثمار گرند طبق قوانین بین الملل باید به اشغالگری عراق پایان دهند ، مجلس ودولت عراق در ماه گذشته رای به خروج انها از عراق داد اما انها به خاطر چپاول نفت عراق وسوریه حاضر به پایان اشغالگری نیستند . انها باید کشته شوند چون هزاران کیلومتر طی مسافت می کنند وبه اسم منافع خود به اشغال کشورها می پردازند اشغال عراق ، سوریه ، افغانستان پاکستان و .... وکشتار بیگناهان درهیروشیما وناکازاکی ، ویتنام ، کامبوج ، کره ، کوبا ، عراق ، سوریه ، لیبی ،ونزوئلا ، ایران ‌و...تنها بخش کوچکی از جنایات بی شمار امریکاست .

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      مجلس عراق و نخست وزیر هیچکدام با توجه به نام شدن قانونی حق قانونگذاری ندارن. امریکایی ها قرار داد دارند و عراقی برای خروج امریکایی‌ها باید پل بدهند که ندارند و مواقع حضور امریکایی ها هستند ان رای گیری هم بدون حضور اکثریت بوده هر ز چند ماه هست که مردم عراق شمار می دهند که قانون اساسی و ساختار جدید حکومت می خواهند

  • محمد
    0

    دفعه قبل نبود که پیام بدهید هشت ساعت قبل خالی کنید پایگاهتونو.

  • رحیمی
    0

    باید انقدر بر سر اشغالگر زد تا از تجاوز واشغالگری دست بکشد مانند کاری که افغان های دلیر ومقاوم کردند ، امریکا خودگرو ه های تروریستی ضدبشرچون القاعده وداعش را ایجاد نموده و به جان مسلمانان می اندازد بعد خودش با عنوان ناجی وبه اسم مبارزه با تروریست اقدام به اشغال ان کشورها می کند وسپس اقد ام به غارت منابع ونفت انها می کند . ایا جهانیان می دانند امریکا واذنابش چون داعش چه مقدار از خون مسلمانان در افغانستان ،پاکستان ،عراق ، سوریه ، یمن ، سو دان ، لبنان ، فلسطین ، لیبی ، ازران ، مصرو... مستقیما بر زمین ریخته است ، به ناموس مسلمانان تجاوز که وحشی گری های سربازان پنتاگون در زندان ابو غریب نمونه کوچکی از هزاران جنایت این رژیم پلید ضد بشری است .

  • رضا
    0

    هر طور که بخواهید حساب کتاب کنید حکومت شیعیان بر عراق و پایان تسلط اقلیت سنی یا همان حزب بعث با مشارکت مستقیم آمریکا حاصل شد. کاری که ما طی 8 سال با صرف هزینه های وحشتناک به دو کشور نتوانستیم انجام دهیم. رفع کردن شر صدام کم اتفاقی نبود و این برای خود ما هم بسیار مهم بود چون بعثی ها یک تهدید مدام برای ما حساب میشد.

  • رحمانی
    0

    جدای از مواضع دولت ها ملت ها مخالف حضور امریکا در کشورشان هستندحضورامریکا در یک کشور مساوی است باظلم، تجاوزبه ناموس ، انتشار اورانیوم ضعیف شده ، قتل ، تجاوز، فقر ، فساد، نداشتن استقلال وهر بلایی که در مخیله نگنجدنمونه های بارز ان در یک قرن گذشته کشتار دسته جمعی مردم ژاپن ، کشتار مردم ویتنام ، کره ، افغانستان ،عراق ، سوریه ، لیبی و... وفقط در عراق وسوریه طی چند سال گذشته بیش از یک ونیم میلیون انسان کشته شده اند چرا؟ امریکا به بهانه انهدام سداح اتمی صدام عراق را اشغال نمود اما الان خودشان اقرار دارند که ان ادعایی بیش نبود وفقط می خواستند عراق را با این بهانه اشغال کنند . تاریخ نشان داده متجاوز ونوکران جیره خوار متجاوز رفتنی اند واین سنت اللهی است .

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      ایضا روسیه و چین و..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها