واکنش تند کره شمالی به بیانیه شدیداللحن ترامپ/ حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا را بررسی می‌کنیم

رسانه دولتی کره شمالی می‌گوید این کشور در حال بررسی حمله موشکی به سرزمین‌های آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام است.

واکنش تند کره شمالی به بیانیه شدیداللحن ترامپ/ حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا را بررسی می‌کنیم

ساعاتی بعد از هشدار شدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به کره شمالی، یک مقام ارتش این کشور گفت: کشورش در حال بررسی حمله موشکی به نواحی اطراف «گوام» است.

یک سخنگوی ارتش خلق کره در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد گفت: این کشور آماده است سرزمین‌های آمریکا در جزیره گوام را هدف حمله موشکی قرار دهد.

وی گفت: ارتش کره شمالی با دقت در حال بررسی «حمله به نواحی اطراف گوام با موشک‌های بالستیک راهبردی میان‌برد، از نوع هواسونگ- ۱۲ است.»

جزیره گوام واقع در غرب اقیانوس آرام یکی از سرزمین‌های تابعه آمریکا و از پایگاه‌های نظامی مهم این کشور در خارج از سرزمین اصلی این کشور است.

در بیانیه‌ای دیگر به نقل از یک سخنگوی ارتش کره شمالی این کشور نقل شده پیونگ‌یانگ در صورت مشاهده اقدامات تحریک‌آمیز از طرف آمریکا اقدام به انجام حملات پیشگیرانه خواهد کرد.

کره شمالی قبلاً گفته بود آماده است با نیروی هسته‌ای راهبردی خود «درس سختی» به تحریکات نظامی آمریکا بدهد.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب در اظهاراتی غیرمعمول به کره شمالی هشدار داد چنانچه به تهدیدات خود علیه آمریکا ادامه دهد با «آتش و خشمی» مواجه می‌شود که قبلاً در دنیا نظیر نداشته است.

به گزارش «سی‌ان‌ان» ترامپ در باشگاه گلف خود در «بدمینستر» ایالت نیوجرسی گفت: «بهترین کار برای کره شمالی این است که هیچ تهدید دیگری علیه ایالات متحده انجام ندهد.»

وی اضافه کرد: «آنها با آتش و خشمی مواجه خواهند شد که جهان نظیر آن را هرگز ندیده است. او (رهبر کره شمالی) فراتر از حد یک کشور معمول تهدیدآمیز عمل کرده‌ و همان‌طور که گفتم آنها با آتش، خشم و قدرت صریحی رو به رو خواهند شد که جهان هرکز قبلاً ندیده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا این اظهارات را بعد از آن مطرح کرد که تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا در یک ارزیابی جدید مدعی شدند کره شمالی موفق به تولید یک کلاهک هسته‌ای در ابعاد کوچک، با قابلیت نصب در موشک‌های این کشور شده است.

لازم به ذکر است که بازار بورس آمریکا پس از کشمکش لفظی ترامپ و کره‌شمالی به شدت متاثر شد و روند فرسایشی به خود گرفت.

ایالات متحده آمریکا مدت مدیدی است که کره شمالی را تهدید می کند اما تاکنون این تهدیدها فایده ای نداشته است و این کشور هر چند روز یکبار اقدام به آزمایش موشک های جدید و همچنین تهدید به حمله موشکی به خاک آمریکا کرده است.

این نکته نیز حائز اهمیت است که چند روز پیش اعضای شورای امنیت سازمان ملل طرح تحریمی جدید علیه کره شمالی را که از سوی آمریکا ارائه شده بود، تصویب کردند.
بر این اساس قطعنامه جدید شورای امنیت، تحریم های پیشین سازمان علیه کره شمالی را شدت بخشیده و بر فشارهای بین المللی به این کشور می افزاید.

تحریم های جدید شورای امنیت شامل صادرات زغال سنگ، سنگ آهن، فولاد، سرب و غذاهای دریایی می شود که از جمله منابع اصلی درآمد پیونگ یانگ در بخش صادرات به شمار می رود.

گفتنی است کره شمالی سالانه حدود ۳ میلیارد دلار زغال، سنگ‌ آهن و مواد اولیه دیگر به چین و دیگر کشورها صادر می‌کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها