دمشق میلیاردها لیر برای بازسازی حلب اختصاص می‌دهد

دولت سوریه اعلام کرد، ده‌ها پروژه مختلف را با هدف احیای استان حلب، پایتخت اقتصادی این کشور تصویب کرده است.

دمشق میلیاردها لیر برای بازسازی حلب اختصاص می‌دهد

دولت دمشق بیش از ۱۰۰ میلیارد لیر برای مرمت تأسیسات مختلف در حلب که در جریان جنگ و درگیری‌های این کشور خسارت دیده است، تخصیص داد و پروژه‌های اصلاحاتی در بخش‌های برق، کشاورزی، بهداشت و آموزش و پرورش با هدف بازسازی این شهر در نظر گرفته است.

دمشق اعلام کرد، ترانسفورماتور برق و خطوط فشار قوی در حلب تخریب شده و نیاز به تعمیر دارند به همین دلیل دولت مبالغ کلانی را برای تأمین برق مناطق صنعتی در بخش‌های آزاد شده این شهر اختصاص داد.

همچنین وزیر راه و ترابری سوریه از گشایش بزرگراه دمشق - حلب خبر داده و اعلام کرده بود، این جاده امن بوده و برای تردد آماده است.

محمد فادی السعدون، معاون استاندار ادلب در اظهاراتی به روزنامه الوطن سوریه گفت، شرکت‌های حمل و نقل از جمله شرکت‌های حمل و نقل مدنی فعالیت خود را در جاده بین‌المللی دمشق - حلب که ارتش سوریه امنیت آن را برقرار کرده است، آغاز کردند.

وی گفت، تروریست‌ها به کمک ترکیه تلاش کردند از طریق محور النیرب وارد جاده دمشق - حلب شوند اما با وجود ارتش سوریه شکست خوردند.

السعدون گفت، تروریست‌ها از خروج خانواده‌ها از ادلب و رفتن به مناطق تحت کنترل دولت دمشق از طریق گذرگاهی که توسط دولت در ناحیه سراقب واقع در حومه ادلب افتتاح شده، جلوگیری کردند اما این گذرگاه همچنان باز است.

وی ادامه داد، گذرگاه دیگری در غرب معره‌نعمان باز شده و همچنان به روی کسانی که خواستار خروج از ادلب و رفتن به مناطق تحت کنترل دولت هستند باز است.

همچنین السعدون گفت، اهالی خان شیخون برای بازسازی خانه‌های خود در حال بازگشت به شهرشان هستند و مدارس، بهداشت و سایر امور خدماتی در این شهر برای بازگشت اهالی ساماندهی شده‌اند. وی در پایان گفت، آواربرداری در شهر معره‌نعمان و سپس سراقب جهت ارائه خدمات و مرمت نهادها به منظور فراهم کردن بستر بازگشت ساکنان در حال انجام است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها