روزنامه "تایمز آو ایندیا" گزارش کرد:

بانک‌های هند احتمالا از مشتریان بخواهند دین خود را ذکر کنند!

روزنامه

بانک‌های هند احتمالا از مشتریان بخواهند دین خود را ذکر کنند!

روزنامه "تایمز آو ایندیا" گزارش کرد: پس از اعمال تغییراتی در قانون بانکداری از سوی بانک مرکزی هند که به افراد گزینش شده غیرساکن هند اجازه می‌دهد در بانک‌های این کشور حساب باز کنند و املاک و مستقلات داشته باشند، ممکن است ارائه این اطلاعات درخواست شود.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، متمم‌های مقررات مدیریت تبادلات خارجی به هندوهای مهاجر، سیک‌ها، بودایی‌ها، چینی‌ها و مسیحیان که همه اقلیت‌های پاکستان، بنگلادش و افغانستان هستند، اجازه می‌دهد که در هند دارایی داشته باشند و حساب بانکی باز کنند.

به گزارش این روزنامه، مسلمانان این کشورها همچون خداناباوران و افرادی از دیگر کشورهای همسایه هند یا مناطقی مانند میانمار، سریلانکا و تبت از این قانون مستثنی هستند.

این تغییرات با قانون شهرودی تازه هند که مسلمانان کشورهای همسایه را از حق شهروندی هند محروم می‌کند، همسو است. این قانون اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر هند به دنبال داشته است.

پیش از ارائه این متمم‌ها در قوانین بانکداری هند، یک فرد خارجی می‌توانست فارغ از دین یا کشور اصلی‌اش حساب بانکی باز کند. خارجی‌هایی که بیش از شش ماه در هند زندگی کرده‌ و شهروند پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، افغانستان، چین، ایران یا بوتان نبوده‌اند، پیش از این قادر بودند املاک و مستقلات خریداری کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها