تبليغ اتحاديه اروپا مبني بر فصل جديد در روابط ايران و اروپا

اتحاديه اروپا در بروشوري درباره توافق هسته اي که آن را به زبان فارسي انتشار داد ،تاکيد کرد: با اتصال مجدد اقتصاد اتحاديه اروپا و ايران، رفاه و سعادت ايرانيان و اروپايي ها به طور يکسان افزايش خواهد يافت.

تبليغ اتحاديه اروپا مبني بر فصل جديد در روابط ايران و اروپا

به گزارش خبر فوری به نقل از ايرنا، در اين بروشور که با عنوان 'فصل جديد در روابط ايران و اروپا ' منتشر و نسخه اي از آن روز جمعه در اختيار ايرنا قرار گرفت، به سخنان فدريکا موگريني نماينده ارشد اتحاديه اروپا و نايب رئيس کميسيون اروپا در سفر ماه آوريل 2016 به تهران اشاره و از برنامه جامع اقدام مشترک به عنوان آغازي براي روابط ديپلماتيک بين اتحاديه اروپا و ايران نام برده شده است.

در بخشي از اين بروشور با عنوان 'اتصال مجدد اقتصاد ايران و اروپا' آمده است: اتحاديه اروپا به عنوان يک قدرت اقتصادي جهاني داراي بزرگ ترين بازار منفرد جهان با بيش از 500 ميليون نفر جمعيت است. پيش از اعمال تحريم هاي هسته اي، اتحاديه اروپا با 28 کشور عضو خود مهمترين شريک تجاري ايران بود و با اتصال مجدد اقتصاد اتحاديه اروپا و ايران، رفاه و سعادت ايرانيان و اروپايي ها به طور يکسان افزايش خواهد يافت.

همچنين تاکيد شده است: اتحاديه اروپا و ايران در مورد همکاري به منظور مقابله با چالش هاي جهاني مانند تغييرات آب و هوا، مواد مخدر، مهاجرت و پناهندگي به توافق رسيدند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها