دهن کجی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل

مقام‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قطعنامۀ اخیر شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطینیان، از ساخت 5 هزار و 600 واحد مسکونی جدید خبر داده‌اند.به نقل از پرس تی وی، رو...

دهن کجی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل

مقام‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قطعنامۀ اخیر شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطینیان، از ساخت 5 هزار و 600 واحد مسکونی جدید خبر داده‌اند.
به نقل از پرس تی وی، روزنامۀ عبری زبان «اسرائیل الیوم»نوشت: کمیتۀ ساخت‌وساز اسرائیل در شهرداری قدس اشغالی چهارشنبه 8 دی طرح ساخت 2 هزار و 600 واحد مسکونی جدید را در شهرک گهفات همتوس در نزدیکی بیت صفافا در جنوب قدس، 400 واحد مسکونی در شهرک رمات شلومو در شمال قدس و 3 هزار واحد در مناطق دیگر، تصویب خواهد کرد.
مئیر ترجمان، قائم‌مقام شهردار قدس اشغالی و رئیس این کمیته، گفت: «ما هیچ اهمیتی به قطعنامه‌های سازمان ملل و یا اعمال فشار دیگر طرف‌ها نمی‌دهیم و امیدواریم که دولت اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید امریکا، کمبودهای حاصل شده در دورۀ (باراک) اوباما را جبران کنند.»
وی مدعی شد که دولت کنونی امریکا مانع شهرک‌سازی اسرائیل در قدس اشغالی شده است.
در همین راستا، برخی از مقام‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به قطعنامۀ اخیر شورای امنیت، خواستار الحاق بخشی از مناطق کرانۀ باختری به اراضی تحت سیطرۀ این رژیم شده‌اند.
شهرک معالیه ادومیم یکی از مناطقی است که صهیونیست‌ها گفته‌اند باید به اراضی تحت تصرف این رژیم دربیاید.
همچنین اعضای کنست رژیم صهیونیستی در پی تصویب قطعنامۀ اخیر، تأکید کردند اوباما به دلیل امتناع از وتوی این قطعنامه، در واقع به اسرائیل خیانت کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سفرای کشورهای عضو شورای امنیت در تل‌آویو را، به‌استثنای سفیر امریکا، احضار کرد.
به گزارش شبکۀ خبری فلسطین الیوم، نتانیاهو به مسئولان وزارت خارجۀ این رژیم دستور داد سفرای کشورهای چین، روسیه، فرانسه، آنگولا، مصر، ژاپن، اوکراین، اروگوئه، بریتانیا و اسپانیا را که از قطعنامۀ اخیر شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌ها حمایت کرده بودند، احضار کنند.

منبع: جام جم آنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها