پمپئو: پیشنهاد سفرم به تهران از سوی ایران پذیرفته نشد

وزیر امور خارجه آمریکا با اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد که ایران پیشنهاد وی برای آمدنش به ایران و «گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران» را نپذیرفته است.

پمپئو: پیشنهاد سفرم به تهران از سوی ایران پذیرفته نشد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود درباره ابراز تمایلش برای سفر به ایران و حضور یافتن در تلویزیون گفت: من اخیرا پیشنهاد کردم که به تهران سفر کرده و به طور مستقیم با مردم ایران صبحت کنم. حکومت پیشنهاد من را نپذیرفت.

پمپئو همچنین در این باره گفت که ما از این نمی‌ترسیم که ظریف به آمریکا آمده و از حق آزادی بیان برخودار شود. آیا واقعیت حکومت ایران آن‌قدر بد است که اجازه نمی‌دهد من هم همین کار را در تهران انجام بدهم؟ چه می‌شود اگر مردم حقیقت بدون فیلتر و خلاصه‌نشده را بدانند؟

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز در گفت‌گویی با شبکه بلومبرگ برای حضور یافتن در تلویزیون ایران تمایل نشان داده و گفت که آماده است به تهران بیاید و در تلویزیون ایران «با خوشحالی»، استدلال آمریکا برای تحریم‌ها را توضیح دهد.

وی همچنین در این باره گفت: من از فرصت گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران درباره آن‌چه حکومتشان انجام داده و آسیبی که به ایران وارد کرده، استقبال خواهم کرد.

درخواست پمپئو در حالی دوباره تکرار شده که علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به سفرهای اخیر وزیر خارجه کشورمان گفت: سفر به ۶ کشور صورت گرفت و باید گفت خوشبختاته گفت‌وگوی ظریف با رسانه ها، پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند ، ما هم می‌گوییم ایشان می‌تواند با خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی گفت‌وگو کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمدبهرامى بلوچ
    0

    بيادوبامردمان ايران ازنزديك صحبت كند ونتيجه تحريم هايش راببيندكه چقدرظلم كرده به ملت ايران ومردم ازنزديك بهش بگويند فقر از نظر درامد كشاورزى دارو وعمل نكردن بانك ها ايران حتى خود ترامپ اگرمياد بياد وببيند بلاخره اين مشكل حل شوداينكه مزاكره نشه فلانى نياد ازبرجام نميزاره بريم بيرون خودش رفته خب رودروبايدحرف زد

  • علی اسدی
    0

    بنظر من باید این فرصت به پمپئو داده شود تا دنیا بیشتر بداند که امریکا توان مذاکره ندارد و بازور وتحریم ملت ایران میخواهد نه ایران که همه کشورهای جهان را به یوغ خود کشد و داشته‍ ملل جهان را به یغما ببرد .اطمینان دارم در فرصت داده شده به ایشان حرفی منطقی نخواهد داشت وشرمنده تر ازهمیشه نزد ملل جهان و ملت ایران وطنمان را ترک خوآهد کرد.شاید از فرصتی که به وی داده میشود بنوعی قصد صلح برد برد با ایران را داشته وراه بی هزینه سلطه بر منطقه را از طریق ایران که از حمایت پنهان و اعیان ملل و اکثریت دول منطقه بر خوردار است را قصد انتخابش را دارد تا از طریق ایران قوی و صلابت ملت ایران در قبال اخرین تیر ترکشش که همانا اند تحریم است با شرمندگی به برجام باز گردد وظاهرا بر منطقه غالب گردد.شاید پمپئو به نوعی منت کشی از ایران و ایرانیان دارد تا با حفظ ابرویش ان کند که احتمالا ایران و ایرانی خواهان ان باشند.از پشت پرده سیاست بی اطلاعم ولی دادن این فرصت به پمپئو کاریست به جا چون ایران چیزی از دست نمی دهد جز حرمت بیشتر نزد ملل جهان و پذیرش توانمندی ایران نزد دول منطقه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها