مدیرمسئول روزنامه شرق:

نیلوفر حامدی اساسا عکسی از مهسا امینی نگرفته که اولین منتشرکننده باشد/ اخباری که به صحت آن ایمان کامل داریم را با ملاحظات خاص منتشر می‌کنیم

مدیرمسئول روزنامه شرق درباره اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات هم گفت: خانم حامدی علیرغم آنکه بالای سر خانم مهسا امینی حضور پیدا کرده، امکان عکسبرداری نداشته که بخواهد آن را منتشر کند.

نیلوفر حامدی اساسا عکسی از  مهسا امینی نگرفته که اولین منتشرکننده باشد/ اخباری که به صحت آن ایمان کامل داریم را با ملاحظات خاص منتشر می‌کنیم

مهدی رحمانیان درباره مصاحبه روز گذشته خود پیرامون وضعیت خبرنگاران بازداشتی گفت: واقعیت مطلب این هست که یک گفت‌وگوی غیر رسمی و دوستانه بود که رسانه‌ای و منتشر شد. به همین جهت گفت‌وگوی فوق دربرگیرنده همه واقعیت نبود. در آن گفت‌وگو مطالبی را به صورت اجمالی گفته بودم که نیاز به توضیحات بیشتری داشت. گرچه بعدا توضیحات تکمیلی ارائه کردم اما با توجه به انتشار خبر اولیه دیگر کسی به آن توضیحات توجه نکرد.

وی افزود:‌ واقعیت این است که صحبت‌های من ناظر به حادثه‌ای بود که در سرمقاله امروز روزنامه شرق به آن اشاره کردم. آنجایی که گفتم خانم حامدی از ابتدا تا انتها با من هماهنگ بود منظورم درباره ماجرای پوشش خبری مرحومه مهسا امینی بود، در ماجرای مهسا امینی، خانم همتی دبیر سرویس روزنامه شرق و خانم حامدی با من در ارتباط بودند و تاکید داشتم خبر را از منابع مطمئن به ویژه با پلیس چک کنند و بعد آن را منتشر کنند. در نهایت با توجه به اینکه پلیس خبر را تایید نکرد خبر نه توسط خبرنگار و نه در روزنامه منتشر نشد.

مدیرمسئول روزنامه شرق افزود: از این منظر من هم در این گپ دوستانه گفتم و هم الان تاکید می کنم که خانم حامدی اساسا عکسی نگرفته که اولین منتشرکننده باشد. این موضوع درست انتقال داده نشده و طبیعتا ممکن است بعضی‌ها استفاده خاص خودشان را کرده باشند که مدنظر من نبود. بنابراین می‌خواهم بگویم از وقتی که این خبر توسط یک خبرنگار استوری شد و سپس خبرنگاران ما آن را دیدند تا مرحله‌ای که خانم حامدی به بیمارستان می‌رود و با این صحنه مواجه می‌شود که خانم مهسا امینی زیر دستگاه اکسیژن قرار دارد، من در جریان بودم و جمع‌بندی این شد که ما خبر را منتشر نکنیم. یعنی از ابتدا تا انتهای منتشر نکردن این خبر در ارتباط بودم.

رحمانیان در پاسخ به این سوال که آیا برای منتشر نشدن خبر مهسا امینی فشاری وجود داشت، گفت: خیر، اصلا کسی در جریان نبود که بخواهد فشاری وارد کند. من به همکاران گفتم چون بخش عمده این خبر به پلیس برمی‌گردد و ما قبلا خبرهایی مانند حادثه پردیسان را پوشش داده بودیم، نمی‌خواستیم این برداشت صورت بگیرد که شرق جهت دار عمل می کند. بدیهی است خبرهایی که به صحت آن ایمان کامل داریم را با ملاحظات خاص خودش منتشر می‌کنیم. اما در مورد این خبر به بچه‌ها گفتم چون پلیس قبول نکرده و گفته بعد از بررسی پرونده بیانیه می‌دهیم، صبر کنیم پلیس بیانیه را صادر کند. بعد از آن با تعطیلات اربعین مواجه شدیم و انتشار گزارش به بعد از تعطیلات و پس از تشییع پیکر موکول شد.

رحمانیان در پاسخ به این سوال که آیا خبر جدیدی درباره خانم حامدی وجود دارد، گفت: وضعیت او مانند گذشته است که همچنان در بازداشت هستند و باید صبر کرد که مراحل قضایی‌اش را طی کند.

مدیرمسئول روزنامه شرق درباره اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات هم گفت: در این موضوع دو بحث وجود دارد. یک بحث اینکه می گوید ایشان آموزش‌هایی دیده که من گفتم در این خصوص بی اطلاع هستم و بطور طبیعی اظهار نظری هم نکردم. مبحث دوم انتشار عکس توسط خانم حامدی است و اینکه ایشان عکس را برای اولین بار منتشر کرده من این موضوع را تکذیب کردم و گفتم او این کار را نکرده و بار دیگر هم تاکید می‌کنم خانم حامدی علیرغم آنکه بالای سر خانم مهسا امینی حضور پیدا کرده، امکان عکسبرداری نداشته که بخواهد آن را منتشر کند. فایل گفت‌وگو با دبیر سرویس ما موجود است که در آنجا گفت به کسی اجازه نمی‌دهند عکس بگیرد. بنابراین درباره این موضوع گفتم که واقعیت ندارد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ناشناس
    5

    واقعا ؟
    هرچی را هم که شما تکذیب می‌کنید ما باور نمیکنیم

  • ناشناس
    2

    ن -ح

  • ناشناس
    6

    يعني يك خبرنگار در حد گرفتن يك عكس هم اختيار ندارد؟!اين ديگه چه جور خبرنگار بودنه؟!!

    نظرات شما -
    • ی م
      27

      مدل خبرنگار وطن فروش

    • ناشناس
      3

      همه چیز به هم جور است!

    • هم وطن ایرانی
      21

      داره دست منافقان رو میشه تاوان خون شهدا شیراز دامن همه منافق صفت‌ها را میگیره چرا برا آرتین هشتک نمیزنند سلیبریتی ها،!!!!

    • سمی
      9

      آرتین کیه ؟ الان تبلیغ تلویزیون بود!

    • چه حقوقیه که میگیرین !؟
      5

      اولا اون عزیزانی که میگن چرا برای آرتین و علی وردی و شاه چراغ و .... هشتگ نمیزنین
      سوال رو از خودشون بپرسن . شماها خودتون چرا هشتگ نمیزنین ؟؟!!! چرا از دیگران انتظار دارین براتون کاری انجام بدن !؟ مگر جمعیتی میلیونی نیستین . خب بسم اله شروع کنین دیگه
      دوما اگر مثلا ایشون عکس نمیگرفت از مهسا
      بالاخره یک نفر دیگع شاید با موبایل میگرفت . یا اصلن خانوادش بعش عکسای معمولیش رو منتشر میکردن
      یا دوستاش منتشر میکردن
      خب بگو ببینیم عکس گرفتن از کسی که داره میمیره و قبل ترش هم خبرش در رسانه ها منتشر شده بوده
      آیا جرمه !؟ چه فکری دارین که خبرنگار نمیتونه عکس بگیره یا مطلب بنویسه ؟!
      شما حقوق میگیری که امنیت رو برقرار کنی . با عکس
      گرفتن اگر امنیت کشور بهم میخوره که واااای بحال
      مملکت و شماها
      خخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخ

  • سازمان اتوبوس رانی
    4

    اره تو راس میگی مث تعداد کشته های سیل امام زاده داوود دروغوگتر از شرق نیس

    نظرات شما -
    • محسن
      1

      مشرق نیوز چی؟ یادتان هست برای انتخابات 1400 که همه اصلاج طلبان اصیل را حذف کردند ، در مقابل اعتراضات به شورای نگهبان ، در سایتشان می نوشتند که : این ها ( اصلاحات) به دروغ وانمود می کنند که اگر حاکمیت، آن ها را حذف کند، ما با برانداز ها مواجه خواهیم شد..خب..دیدید که همین طور هم شد..

  • دلسوز
    20

    پس همه چیز اتفاقی بوده عجب ؟ کیف کنید که چه فتنه ای بی نظیر به پا کردید خون این جوانان ونیروهای امنیتی برای شما آرزنی ارزش ندارد برادر کشی ودوقطبی در کشور آرزوی آل سعود را بر آورده کردید

  • ناشناس
    16

    خبرنگاری که عکس وفیلم ومطلبش درجهت اهدافی باشه مجازنیست جخت انتشار

  • وطن
    16

    روزنامه شرق همیشه مطالبش دردسرزابوده وهست چون خبرنگاراش مشکل دارن

  • ناشناس
    7

    خبرفوری این پیام رودیشب گذاشتی وروش بحث شد حالا دوباره گذاشتیش تا اختلاف و جر وبحث بین افرادرو ببینی؟خیلی......

  • کلکل
    10

    برای حل مشکل ملت را نابود نکنید الان همه منافق و جاسوس هستند بجز بسیجی ها

    نظرات شما -
    • فرزاد
      3

      نمونه یه ادم نظام دوست چاپلوس!!!
      همه منطق این آدمو ببینن و بدونن چی میکشن ملت از دست این آدمای عهد دایناسورها.
      میگه همه منافقن جز بسیجی ها :|
      اعتقاد کثیفشو ببینید!میگه همه ایران بجز بسیجی ها منافق و جاسوسن
      اگر ایران که نهایت ده هزار بسیجی داره طرفدار نظامن یعنی نود و پنج میلیون جاسوس و منافق وجود داره تو ایران
      بشناسید بسیجی ها رو و منطق لجنشون رو ببینید!!!
      به این نادونا چی میشه گفت از صلح و راهکار؟
      فقط جنگیدن بلدن و حرفشون اینه: هرچی آقا بگه :|

    • قربانی
      0

      کاربرفرزاد.مغز نخودی یه بار دیگه متن رو بخوان

  • محسن
    11

    بنده شخصا از خانوم نیلوفر حامدی و الهه محمدی دوست داشتنی و مومن به رسالت خبرنگاری،حمایت می کنم..حتی اگر نفر اول بوده باشد که عکس یا خبر را منتشر کرده باشد یا نبوده باشد ..دزد را رها کردید و دزدیاب را گرفتید؟؟ اف بر شما..امنیت برای شما ،خاک ریختن بر روی فضله هایتان در باغچه است که نمی خواهید کسی خبر دار شود..در حالی که به انسانهای زیادی ظلم شده که مهسا برای این که فوت کرد (یا به قتل رسید)، مردم شناختند و خبرش پیچید..وگرنه آیا یه مورد و صد مورد بوده؟؟ در مورد اختلاس ها و دزدی ها هم (مثلا) امنیتی برخورد می کنید..به اسم امنیت صدای خرابکاری های حاکمیت را خفه کن می گذارید که کسی نفهمد..برای همین است که سال هاست دزد ها و رانت خوارها و اختلاس گران، آزادانه و با حاشیه امنی که از نحوه برخورد امنیتی شما با موضوع احساس می کنند، به راحتی به فساد های مالی خود ادامه میدهند ..و صدایش هم در نمی اید..مگر آنکه بین یکی از آنها اختلاف بیفتند و مسئله را رو کند..

    نظرات شما -
    • علی
      5

      عالی بود.دمت گرم

    • بهنام
      8

      زرررررررررررت
      تو کی هستی که حمایت کنی یا نکنی مزدور پاچه خوار کاسه لیس

    • علی زارعی
      6

      تو خودت جهت داری البانی تبار

  • پیرفرزانه
    10

    بد بختان هرچه دورغ جفنگ را شما تولید می کنید می گوی ما نبودیم شما باید خفه شوید مرگ بهتر از زندگی برای شماست احمد زید ابادی ریسفارسی اینتر نشنالسید محمد حسینی وهزاران وطن فروش بی وجدان مثل معصومه علی نزاد حاصل پرورش انجمن صنفی روزنامه نگاری وخبرنگاری واز این قبیل مزخرفات ازگل خر رحمانیان خفه شو تو عقلت به اندازه خر هم نیست ر

  • صداقت
    2

    این که همه کاره است

  • شرمنده ملت
    7

    بخ خبرنگاران فارس کیهان جوان تسنیم......مدال بدهید این خانم رو هم بکشید چون به ملتش خیانت نکرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      شما لطف کن از طرف ملت نجاست میل نکن.ملت خودشون زبون دارن

  • ناشناس
    3

    وطیفه خبرنگار انتشار بی طرفانه اخبار است...درست مثه این می مانه پزشک را برای معالجه کردن بیمار یا راننده را برای رساندن مسافر به مقصد بازداشت کنند...واقعن جالبه...قاتلان نوجوانان و جوانان آزاد هستند و آنکه درباره قتل خبررسانی کرده بازداشت می شود

    نظرات شما -
    • 9

      ولی وظیفه خبرنگار جاسوسی و خیانت نیست قطعا

    • محسن
      3

      بله قطعا..ولی تا جاسوسی و خیانت رو چه جوری تعریف کنید..بازتاب واقعیت و مظالم، جاسوسی و خیانت است؟ حالا خوبه که خود سردبیر می گوید ایشون اولین نفر در نشر این خبر نبوده..که حتی اگر بود هم، حداقل برای بنده تفاوتی نداشت..

  • فرشید
    8

    با این خبرنگار کاری ندارم
    اما مدیر مسئول اون روزنامه رو دستگیر کنین پدرشو دربیارین چونکه هرچی آتیش از گور اون مدیر مسئول بلند میشه

  • ناشناس
    0

    جوجه ها رو آخر پاییز میشمارند که تو عکس نگرفتی؟

  • عرب سرخی
    2

    تا الان که می گفتید خبرنگار قهرمان...چطور شد الان می گید عکس ننداخته....خیلی خیلی....

  • ناشناس
    1

    زور بیخودی نزن جناب بگو خودت رو ببرند بهتون نشون بدهند بعیده بیایی بیرون راستشو بگی ...ازین بازی ها در نیارید مردم عزادارند عزادار!!! یک سری داعشی های وطنی رو انداختید بجان مردم و داعشی های خارجی هم منتظرند این داعشی های داخلی بهشون گرا بدهند بریزند هرچی ایرانی باحجاب بی حجاب زن کودک مرد و مسن و ....ازبین ببرند اون داعشی بی همه چیز در حرم شاهچراغ نگاه نمی کرد کی مانتویی کی چادریه کی بچه است کی بزرگه همه را می زد خدا لعنتشون کنه و لعنت کنه هرکس از این جماعت مزدور دفاع می کنه ...

  • سیاوش سلطان
    0

    من مانده ام چرا هر چی ساواکی و ضدانقلاب است ، مجوز خبرگزاری از وزارت ارشاد دارند ؟!
    جوابش این است ؛ پدر روح الله زم سر نخ خوبی است
    خبر فوری سانسور نکن ، ببینم طاقت داری کتمان کنی
    روزنامه شرق جهت دار حرکت نمی کند ، مستقیم میره توی دل خودی !!!
    چطور از آموزش پرسنل خود خبر ندارد اما کل کشور را تحلیل می کند .

  • ناشناس
    2

    .سیستم بجای اصلاح خودش و گوش دادن به حرف مردم دنبال سناریوسازیهای بچه گانه و انداختن مشکل به گردن یک خبرنگار بیچاره است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها