روزنامه کیهان در واکنش به ماجرای منجر مرگ مهسا امینی:

چرا دستگاه قضا قصد برخورد با کسانی که نظام را به دروغ به شکنجه یک دختر جوان متهم می‌کنند، ندارد؟

«اگر مثلاً فردی برای توضیح درخصوص فرار مالیاتی به اداره مالیات فراخوانده شود و حین مراجعه به این محل دچار عارضه قلبی شود باید قانون مالیات را لغو کرد؟!»

چرا دستگاه قضا قصد برخورد با کسانی که نظام را به دروغ به شکنجه یک دختر جوان متهم می‌کنند، ندارد؟

روزنامه کیهان نوشت: 

در شرایطی که ماجرای بیهوشی و نهایتاً فوت تاثر انگیز «مهسا امینی» هنگام حضور در یکی از مراکز پلیس بازار دروغ پردازی و شایعه ‌سازی‌های ضد انقلاب و برخی در داخل را داغ کرده بود انتشار تصاویر این حادثه یک بار دیگر رسوایی این فرصت‌طلبان را رقم زد.

با وجود توضیحات پلیس اما شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی ضد انقلاب و برخی چهره‌های سیاسی در داخل و سلبریتی‌ها و برخی از فعالان فضای مجازی هم نوا با این شبکه‌ها شروع به پمپاژ شایعات مختلف از جمله آسیب دیدگی مهسا امینی بر اثر برخورد پلیس یا شکنجه و... کردند.

متاسفانه روز جمعه با وجود تلاش کادر درمان، این دختر جوان جان خود را از دست داد تا حجم شایعات و دروغ پردازی‌های مطرح شده در این خصوص افزایش چشمگیری پیدا کند.

کار به جایی رسیده بود که فردی در توئیتر با اشاره به خون ریزی از گوش این بیمار تحت درمان، با کلی توضیح به اصطلاح علمی نتیجه گرفته بود که این حالت حکایت از برخورد جسم سخت با سر و... است!

در شرایطی که ماجرای بیهوشی و نهایتاً فوت تاثر انگیز «مهسا امینی» در هنگام حضور در یکی از مراکز پلیس بازار دروغ پردازی و شایعه ‌سازی‌های هدفمند ضد انقلاب و برخی در داخل را داغ کرده بود انتشار تصاویر این حادثه یک بار دیگر رسوایی این فرصت‌طلبان را رقم زد.

اما پرداختن همراه با قضاوت‌های نادرست و پیش از روشن شدن اصل ماجرا از سوی برخی چهره‌های سیاسی بیش از آنکه رنگ و بوی دلسوزی داشته باشد بیشتر نوعی عقده گشایی و فرصت‌طلبی برای حجمه علیه نظام می‌نماید.

به عنوان مثال آیا اشک و ناله امروز گروهی که زمان زیادی از دفاع آنها از شهردار هم حزبیشان در ماجرای قتل «میترا استاد» نمی‌گذرد برای مهسا امینی را می‌توان تحت عنوان حمایت و دفاع از حقوق زنان و دختران پذیرفت؟ کسانی که انواع تهمت و نسبت ناروا را به زن بی‌دفاعی که به دست همسرش در حمام به گلوله بسته شد زدند تا همفکر و هم حزبیشان را تبرئه کنند اساساً صلاحیت دفاع و ریختن اشک تمساح برای حقوق زنان را دارند؟

عده‌ای هم که فریب این دروغ پردازی‌ها و شایعه‌سازی‌های این چند روز را خورده‌اند باید از خود بپرسند تا کی می‌خواهند ذهن و روح خود را تسلیم دروغ پردازی‌های شبکه‌های معاند و پادوهای داخلی آنها کنند؟

از طرفی عده‌ای تلاش می‌کنند با بهره‌برداری از حادثه تلخ و ناگوار فوت «مهسا امینی» مقابله با بدپوششی و عمل کردن پلیس به وظیفه قانونی خود رد برخورد با هنجارشکنی و زیر پا گذاشتن قانون را ناموجه جلوه دهند. این تحلیل‌ها می‌تواند سرآغاز بی‌قانونی و هرج و مرج در جامعه شود چرا که در همه تخلفات کوچک و بزرگ دیگر هم ممکن است فردی با سابقه بیماری زمینه‌ای یا حتی غیر آن دچار موارد مشابه شود.

به قول دوستی، اگر مثلاً فردی برای توضیح درخصوص فرار مالیاتی به اداره مالیات فراخوانده شود و حین مراجعه به این محل دچار عارضه قلبی شود باید قانون مالیات را لغو کرد؟!

این ماجرا و رسوایی دروغ پردازان یک بار دیگر این سؤال مهم را مطرح می‌کند که آیا دستگاه قضا قصد برخورد با کسانی که بدون سند و با اهداف مغرضانه یا خودنمایی آرامش روانی جامعه را هدف می‌گیرند و مثلاً نظام را به دروغ به شکنجه یک دختر جوان متهم می‌کنند ندارد؟

بخش زیادی از این جولانگری دروغ پردازان و دامن زدن به شایعات در بستر فضای مجازی رها و یله کشور است که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد، آیا برای این شرایط نباید فکری کرد؟

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • ناشناس
    1

    افاضات جدید حسین بازجو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      رو که نیست ...سنگ پای قزوینه...

    • 1

      بگیرید خانوا ده اش رو هم دار بزنید تا راحت بشید

  • ناشناس
    1

    دختر مردم را کشتی .از مردم هم باید انتقام بگیری ..کاری به قاتل ندارند .مقتول مقصر است .اسلام انگلیسی

  • ناشناس
    1

    تقصیر نداری لقمه بلکه چیزی دیگرت هم حرام بوده

  • یاور
    1

    . یک دختر بیگناه را گشت ارشاد با حمایت امثال شریعتمداری ها به کشتن دادند حالا این مفتخور طلبکار هم شده .

  • ناشناس
    0

    کیهان این دختر معصوم چه مشکلی داشت فیلمی که صدا و سیما نشون داد هیچ مشکل پوشش نداشت به چه جرمی یه خانواده داغدار شد اگر راست می گن با کلکسیون مریضی که داشت خودش در مترو بازار و خونه سکته می کرد می گفتن عمر دست خداست مردم عادی کاری به مسئولین و کاراشون ندارن چون اگر بخوان اونا رو الگو قرار بدن فاتحه شون خونده است فقط اگر خودت بچه داری بگو جرم دختر خانم چی بود ؟ اگر واقعا به قیامت ایمان داری نمی ترسی گزینشی عمل نکن ، یه سوال جرم دختر خانم چی بود؟

  • عادل
    0

    یعنی شما هرچه اختلاس گر وچپاول گر‌ تو مملکت‌هست ادب کردیید دیگه مانده تار موبی زنان گدام اختلاس گر شما در دادگا ه اینطوری بر خورد باش کردیید همه اختلاس گر ها با احترام تمام با پذیرایی برخورد میکنید وقت مردم عادی را شکنجه میکنیید حتما میگیید بیشتر باید شکنجه میشد خوب نوبت نفر بدی که شد مامور شکنجه اش شما باشید

  • ناشناس
    0

    روزنامه کیهان دست پیش گرفته یک موقع پس نیفتد! احساسات عمومی از فوت نابهنگام مرحومه مهسا امینی جریحه دار است آنوقت روزنامه کیهان با نمک پاشیدن بر روی زخم مردم به دنبال مجازات کردن مردم زخم خورده است!

  • بنده خدا
    0

    ماله کش بدبخت دیگه مهره سوخته شدی

  • شریف
    0

    بخدا حال آدم ازشما بهم میخوره مگه انسان نیستید که مرگ یک انسان را ساده میپنداری کاش برای یکی ازاقوام خودت این موضوع پیش بیادتاعمق فاجعه رالمس کنی

  • صادق
    0

    کاشکی شرف داشتید
    حتی یک مثقال
    یه روز انتقام همه عزیزامونو از تک تکتون میگیریم!!!

  • ناشناس
    0

    اقای شریعت اجازه بده قوه قضاییه نظر خودش را اعلام کند در ضمن دررابطه با فرزندان مسولین که درکانادا ودیگر کشورهای متخاصم لخت و عور میگردند هم نظر مبارک را اعلام کن

  • حامد
    0

    حنای تو برای قوه قضاییه هم دیگه رنگی نداره برادر حسین

  • ناشناس
    0

    کیهان نه اولین بار است که امید است آخرین بار باشد که خورشید را در آسمان میبیند میگه شب است.خودت از بوی گند دهانت متوجه نیستی این بیچاره مردمند که در عذابند.

  • ناشناس
    0

    مثل همیشه مهوع

  • ساکت
    0

    اه مردم پشته سرت هست ودامانتو بزودی خواهد کرفت

  • کوروش بزرگ
    0

    امیدوارم سرخانواده ات بیاد دروغگو کثیف مخصوصا حسین تریاکی

  • کوروش
    0

    اولاجهت مالیات احضارمیشودتوخیابان مثل دزد وقاتل نمیگیرندسوارون کنندوبه جایی ببرندکه مجرمین را میبرند دوما تمام دنیاقانونی که زیانش بیشترازفایده باشدرفراندم میگذارندوبرمیدارند یکی ازاصول دمکراسی که شماازش می‌ترسید همینه که چیزی ثابت وهمیشگی نیست به خواست مردم تعقیرمیکند

  • ناشناس
    0

    اگر امروز امثال شریعتمداری ها بمیرند، مردم نه تنها ناراحت و عزادار نمی‌شوند بلکه به جشن و شادی می پردازند. واقعا چه سرنوشت شومی در انتظار بعضی‌ها است.

  • مهرداد سربندی
    0

    برای اینکه دستگاه قضا از کسی مثل تو تبعیت نمی کنه. تو نمی دانی عمق فاجعه چقدر است اما دستگاه قضا دقیقا می داند کی به کیه و به اسم گشت ارشاد چه غلطی صورت می گیرد

  • فرداد
    0

    حسین شزیعتمداری بعد ازاین حادثه یا قتل دخترک بی گناه به این نتیجه رسیده که باید فضای مجازی محدوتر شود که زمینه ای برای انتقاد سیاسیون و مردم وبه تعبیر او سمپاشی علیه انقلاب بوجود نیاید !!!؟؟؟ جل الخالق ، خدایا از این قبیل نخبگان نصیب هیچ کشوری نکن .

  • سیدحسن هاشمی
    0

    این خواست خداست که فرموده مابه ستمگران کمی بیشترمهلت دادیم تابرظلم خودبیفزایندتادیگرهیچ عذروبهانه ای نداشته باشند البته عذابی خوردکننده ودردناک منتظرانهاست.این است راز طول عمر دنیوی سنمگران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها