عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

زمان جنگ از الان سخت تر بود ولی بین ملت و دولت اعتماد وجود داشت/ وقتی نمی گذارید مردم کاندیدا داشته باشند اعتمادشان کم می شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمان جنگ از الان سخت تر بود ولی بین ملت و دولت اعتماد وجود داشت.

زمان جنگ از الان سخت تر بود ولی بین ملت و دولت اعتماد وجود داشت/ وقتی نمی گذارید مردم کاندیدا داشته باشند اعتمادشان کم می شود

سیدمحمد صدر اظهار داشت:اعتماد زمانی بوجود می‌آید که دولت و حاکمیت مردم را در همه مسائل مشارکت دهند. شما وقتی اجازه نمی‌دهید مردم مشارکت سیاسی و فرهنگی داشته باشند و حتی اجازه نمی‌دهید در انتخابات‌ها کاندیدای خودشان را داشته باشند، طبیعی است که به مرور زمان آن اعتمادی که از اول انقلاب بین مردم و دولت وجود داشت کاهش پیدا کند.

در زمان جنگ وضعیت اقتصادی خیلی بدتر از الان بود یعنی اکثر کالاها موجود نبود و بقیه هم کوپنی بودند. با این حال مشکلات کنونی در ایران وجود نداشت برای اینکه یک رابطه دوستانه و اعتمادساز بین دولت و ملت وجود داشت. متاسفانه به مرور زمان به دلیل عملکردهای اشتباه، سوءاستفاده‌ها، دروغ ‌و اختلاس‌ آن رابطه اطمینان بخش خدشه‌دار شد و اعتماد مردم از بین رفت. در نهایت مجموعه این عوامل باعث شد که موتور اصلی توسعه یعنی همان «سرمایه» به خارج از کشور منتقل شود.

برای اینکه ما این مشکل را حل کنیم باید یک انقلاب فرهنگی داشته باشیم که هم روش‌های دولت و حاکمیت تغییر کند و هم اینکه مردم تغییر کنند و به مرور زمان همان روحیه همدلی که در زمان انقلاب و جنگ بین دولت و ملت وجود داشت دوباره احیا شود.

منبع: روزنامه شرق
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    زمانی حکومت اجازه می‌دهد افراد.. در راس دولت بیاید که از مردم گروگانگیری کند تا برای دشمن دم تکان دهد معلوم هست چه اتفاقی می‌افتد

  • اعتماد
    1

    زمانی که اعتماد مردم از بین برود ،مشکل است که اعتماد دوباره برگردد .مردم شاید بالای ۷۵%به حکومت اخوندی اعتماد ندارند ،باید اعتماد سازی کرد تا الان مردم را جری تر کرده اند بااین انتصابات ،‌بیسوادی

  • حمید
    1

    دقیقا این تعریف یک حکومت استبدادی که مردم ایران از زمانهای گذشته در چند نوبت آنرا تجربه کرده اند

  • من
    0

    اعتماد نیست حکومت زورکیه

  • فرزند ایران
    0

    کاملا درسته.
    زمان جنگ از الان خیلی سخت تر بود.
    ولی دلیل اعتماد بین مردم و حاکمیت نبود رسانه های آزاد و در نتیجه بیخبری و غفلت مردم از مسایلی بود که تو مملکت در جریان بود.
    رسانه های حکومتی هم هر چی باب میلشون بود به خورد مردم میدادن.
    بدون شک اگر در آن زمان هم مردم دسترسی به اطلاعات درست داشتن اعتماد بین مردم و حاکمیت خیلی زود از بین میرفت.

  • ناشناس
    0

    پاشو با این ژستی که گرفتی یه کمر بیا ولش کن ما الان وارد صدر اسلام شدیم.

  • ناشناس
    1

    زمان جنگ حکومت نیاز به خون مردم داشت که استفاده اش را کرد .تازه اونوقت مردم کاستیهارا بخاطر موقعیت جنگ نادیده میگرفتند وخیلی از بخور بخورهارا مطلع نمی شدند به هر حال یه توجیهی داشت اما اکنون پس از 44 سال که همه قبایل بیابان گرد اطرافمون در ناز ونعمت زندگی میکنند چرا ما باید از سطل زباله سد جوع کنم در حالی که انقلابیون وجهادیها وارزشی ها ودلواپسان هزاران هزاران میلیارد دزدی براشون پول خرده ولی از اینطرف به خاطر یه تار مو مردم معذب را بیشتر در منگنه میگذارند .تازه هر ارگانی هم که میخواهد سری تو سرها در بیاورد و پاچه خواریش را ثابت کندیکی تو کله مردم میکوبد .

  • 1

    برای اینکه حکومت کاری با مردم کرده که خود میداند به هیچ وجه اعتماد مردم به حکومت بر نخواهد گشت وتنها راه برای ادامه حکومتشان فشار هر چه بیشتر بر مردمه تا نتوانند کمر راست کنند .

  • ناشناس
    0

    نظری ندارم.....
    چون نظر دادن برای ما نون و آب نمی‌شه....

  • نون خ
    0

    متاسفانه اعتماد وقتی از بین رفت چیزی نیست که به این زودی ها بازسازی شود وبر گردد،مخصوصااعتماد بین مردم وحاکمان وحاکمیت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها