عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

برخی خانم‌ها حتی شلوار هم نمی‌پوشند/ نباید ما برای آنها اشک بریزیم/ حکومت دینی بی‌بند و باری را تحمل نمی‌کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روسری‌ها پایین‌تر رفته و موها بیرون آمده، آن آرایش‌های تند و گاهی لباس‌ها و شلوارهای خاصی که پوشیده می‌شود و گاهی مواقع هم پوشیده نمی‌شود، ضرر و لطمه زیادی برای جامعه دارد و نباید ما برای آنها اشک بریزیم.

 برخی خانم‌ها حتی شلوار هم نمی‌پوشند/  نباید ما برای آنها اشک بریزیم/ حکومت دینی بی‌بند و باری را تحمل نمی‌کند

آیت‌الله سیدمحمد غروی در گفت‌وگویی و در پاسخ به این سوال که «اخیرا گزارش‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی حکایت از بسته‌تر شدن فضای اجتماعی و برخوردهای سخت‌تر با مسئله‌ اجبار در حجاب دارد. حتی نماینده اصولگرای مجلس هم به این برخوردها واکنش نشان داده است. شما افزایش حساسیت‌ها در وضعیت فعلی را چطور ارزیابی می‌کنید؟» تاکید کرد: من تعجب می‌کنم و انتظار داشتم شما مطرح کنید چرا «بدحجابی» اینطور گسترش پیدا کرده و هیچ واکنشی از مسئولان فرهنگی نمی‌بینیم؟ یا مطرح کنید که چرا بعضی اینطور هتک حرمت می‌کنند نسبت به احکام الهی و با حرمت‌شکنی بنا دارند بدحجابی را در جامعه به شکل‌های مختلف و حرکت‌های نمادین یا در شبکه‌های مجازی توسعه دهند؟

او در پاسخ به این سوال که «در تمام ارگان‌ها بخش فرهنگی داریم و سازمان‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و… که بودجه‌های کلانی دریافت می‌کنند. نباید به دلیل کم‌کاری بودجه‌ها این ارگان‌ها کاهش یابد یا حذف شود؟» گفت: من تعجب می‌کنم که چطور شما همواره اشکالات را متوجه کسانی می‌کنید که می‌خواهند نقش مثبت در حجاب ایفا کنند؟! از سوی دیگر مطرح نمی‌کنید چرا عده‌ای اینطور حرمت‌شکنی می‌کنند؟ علی‌ایحال… حجاب در سطحی که جامعه و اجتماع مقرر کرده باید مراعات شود. اگر مراعات نشود به یک بی‌بند و باری‌هایی ‌کشیده می‌شود که امروزه با آن مواجه هستیم. این هم به نفع خود خانم‌هاست. چون با آن وضعیت که بیرون می‌آیند و با روحیه‌ای که می‌خواهند به شکل‌های مختلف خودنمایی کنند، نقش ابزار را برای مقاصد مختلف ایفا می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خانم‌ها باید در این رابطه تلاش کنند، افزود: عفاف و حجاب به معنای واقعی خود برای حفظ و صیانت از خانم‌هاست ولی متاسفانه در جامعه ما روز به روز آسیب آن بیشتر می‌شود. فضای مجازی هم در این رابطه نقش مهمی را ایفا می‌کند و واقعا احتمال می‌دهم این یک کار سازمان یافته شده‌ای است که پیش می‌رود تا حرمت‌ها شکسته می‌شود. طبیعتا مسئولان فرهنگی باید در این رابطه ورود بیشتری پیدا کنند و کارهای مناسب‌تری انجام دهند. آنها باید حساسیت بیشتری از خود نشان دهند و این وادادگی را جبران کنند. امروز این واداداگی در جامعه محسوس است. سازمان تبلیغات و قسمت‌های مختلف فرهنگی که مربوط به ارشاد است باید با این مسئله برخورد شایسته‌تری انجام دهند. اما نیروی انتظامی باید در سطحی که حرمت‌شکنی و بی‌بند و باری است، ورود پیدا کند. نماینده مجلس هر چیزی می‌خواهد بگوید. متاسفانه بعضی از نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که دوره بعد هم رای بیاورند و ژست خاصی به خود می‌گیرند، ما به آنها کاری نداریم. اما از نظر شرعی، یک حکومت دینی نمی‌تواند این مقدار بی‌بند و باری را تحمل کند.

 

آیت‌الله محمد غروی بیان کرد: صحبت این نیست که چند تار موی یک خانم بیرون است. البته آن هم غلط است. صحبت از بی‌بند و باری است که ما در جامعه احساس می‌کنیم. این لباس‌های تنگ و کوتاهی که ملاحظه می‌کنید، روسری‌ها پایین‌تر رفته و موها بیرون آمده، آن آرایش‌های تند و گاهی لباس‌ها و شلوارهای خاصی که پوشیده می‌شود و گاهی مواقع هم پوشیده نمی‌شود، ضرر و لطمه زیادی برای جامعه دارد و نباید ما برای آنها اشک بریزیم.

او تاکید کرد: حقیقت این است که باید به خانم‌ها برای حفظ عفاف خودشان، جامعه و خانواده‌ها توصیه کرد. اینطور بیرون آمدن و بهم‌ریختگی و سدشکنی برای خانواده مضر است و همه در این رابطه آسیب می‌بینند. اما خانم‌ها آسیب زیادی می‌بینند و بیشترین قربانی در این رابطه هستند. از طرف دیگر مسئولان فرهنگی باید کار فرهنگی بهتر و بیشتری انجام دهند. از رادیو و تلویزیون و دستگاه‌های فرهنگی انتظارات بیشتر و زیادی داریم. اگر مراعات نکردن حجاب به حدی رسید (که در بعضی مواقع رسیده است) سدشکنی و حرمت‌شکنی به اوج خود می‌رسد و اینجاست که نیروی انتظامی باید ورود پیدا کند. البته این ورود باید حساب‌شده و طبق قانون باشد. نه این که آثار منفی بیشتری به وجود آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این که می‌فرمایید چرا مردم اینطوری شده‌اند؟ عوامل مختلف دارد و یکی از این عوامل شبکه‌های مجازی است. شبکه‌های مجازی در حرمت‌شکنی بسیار تاثیرگذار هستند و بخواهیم یا نخواهیم این موضوع بر مردم و خانواده‌ها اثر می‌گذارد. اصلا این شبکه‌ها فرهنگ خانواده‌ها را بهم ریخته است و باید یک فکر اساسی برای آن شود.

آیت‌الله محمد غروی در پاسخ به این سوال که «در دهه ۶۰ و ۷۰ خانم‌ها تا این حد در مقابل حجاب موضع‌گیری نداشتند، راحت‌تر هم در جامعه حاضر می‌شدند. از سوی دیگر بودجه‌های هنگفتی به بخش فرهنگی سازمان‌ها و ارگان‌ها اختصاص یافته و ارگان‌های پرهزینه‌ای مانند سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده است. شرایط کنونی حاصل فعالیت همین مسئولان نیست؟ بازخواست آنها در مقابله با آنچه بدحجابی خوانده می‌شود از قلم نیفتاده است؟» گفت: ملاحظه کنید آیا شرایط اجتماعی ما و این ابزارهایی که امروز در اختیار جوانان و خانواده‌هاست در گذشته وجود داشت؟ امروز موبایل‌های هوشمند وجود دارد و کوچک‌ترین حرکت را به فضای دیگری می‌برد. در این شرایط حتی کسانی که مایل نباشند هم یکباره وضعیت خاصی پیدا می‌کنند. واقعیت این است که همه متغیرها را در ارتباط با مسئولان نبینیم. این که مسئولان فرهنگی و دیگر مسئولان باید متناسب با امکاناتی موجود در دنیای امروز پیش‌بینی‌های لازم را می‌کردند اما نکردند یا کم‌کاری کردند، سرجای خودش… اما اینها موثر هستند و نباید تمام موضوع را یکجانبه و از یک زاویه بینیم و تمام آن را در ارتباط با مسائل اقتصادی و دیگر نبینیم که جنبه سیاسی پیدا کند.

منبع: اقتصاد نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 78
  • رزمنده 8 سال دفاع مقدس
    8

    خوب است که حکومت دینی بی بند و باری را تحمل نمیکند اما از بس فشار اقتصادی خود فروشی زنان و دختران , زباله گردی جوانان , کارتن خوابی و مهاجرت نخبگان و ........ را تحمل میکند .بخدا اگر حتی 1% دغدغه اقتصادی و بدنبال رفع فقر بودید امروز نه تنها بی بندوباری بلکه هیچ معضلی نداشتیم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      35

      شما که رزمنده ای حتما سنت می کشد برای آن زمان و خوب می دانی هم فقیر بود هم زباله گردی بود هم کارتن خوابی هم تن فروشی و هم فرار.. ولی هیچ وقت حجاب این شکلی هم نبود و قسم الکی هم نخورید چون یک درصد هم به مشکلات اقتصادی ربط ندارد اگر هم نمی دانی چرا بگو تا کامل کنم

    • ناشناس
      4

      کاری به تن فروشان ندارم که می توانند خیلی کارهای دیگر بکنند ولی کار زباله جمع کننان شرف دارند به کسانی که با پوشش های آنچنانی جامعه را به لجن می کشانند لطف کنید منتشر کنید

    • ناشناس
      4

      افرادی که منفی دادند فکر کنم تن فروشی و فحشا براشون حل شده است ولی بدحجابی براشون معظله

    • امیر
      2

      به ناشناس۱۸۴۹ اینقدرهم خوب نیست آدم خودش رو به خواب بزنه

    • عباس بوعذار
      4

      هروقت یه مغز نخودی حرف میزنه خیلی میخندم

    • ناشناس
      4

      دراسلام موردعلاقه ی اینجماعت چیزی بجز کینه ونفرت وانتقام یافت نمیشود

  • ترامپ
    1

    92 هزار میلیارد را چی میگی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      هنوز جا دارد ده برابر شود,باز معلوم نیست موجب حرکتی از حوزه باشد چون در این حاکمیت همه چیز اسلامی شده است از جمله دزدی و اختلاس و زمین خواری و حتی ادم خواری.تنها حجاب و مو وپشم است که رکن مهم اصول دین است و حوزه را حساس می کند!

    • ناشناس
      0

      تخلف صورت گرفته و دادگاهی برای تخلف بی‌حجابی چی می‌گویی؟!!

  • ناشناس
    8

    ما حکومت دینی نخواستیم جمهوری یعنی نظر مردم

  • رزمنده دفاع مقدس
    6

    عجب چشمهای تیزی داری کجا اینا رو دیدی .به شما چه مردم چجوری میگردند .چرا به وضعیت معیشتی زن سرپرست خانواده نمیرسید که بخاطر فقر تن فروشی میکند این بدحجابی به قول شما بیشتر گناه داره یا زنا .بعدشم جرا جلوی اختلاص ودزدی مسئولین رده بالا واشرافی گری وثروت اندوزی شون را نمیگیرید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      هر وقت فهمیدی جرم آشکار با جرم پنهان در چی هست چسم تیز و اختلاس و.. هم می فهمی

  • ناشناس
    5

    قیمت شلوار گران شده ارزان کنید تا بپوشند

  • ناشناس
    46

    من نمیدونم چرا وقتی حرف از بدحجابی میشه یه عده ربطش میدن به اقتصاد؟!!!!
    آیا یه گناهی رو با یه گناهه دیگه میشه توجیه کرد؟
    حالا اینکه به اقتصاد زیاد گیر دادن یا کم جای خود
    ولی هر گناهی جای خود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      36

      علتش اینه که شیطان در گوشت و پوست و خون اونها نفوذ کرده وای بر کسی که خدا رو فراموش کنه

    • 3

      برای اینکه حجاب را کرده اند اصل دین و بالاتر از توحید ,اما مکیدن خون میلیونها انسان برایشان اهمیتی که ندارد, شاید سود هم دارد ؛چون بالاخره از دزدان بزرگ مثلا مبارکه چیزی به حضرات جنت مکان می ماسد!

    • ناشناس
      3

      چون نمیشه دین خدا رو با جیب خودت تعریف کنی ؟ چون دزد با حجابی هستی ،چون اختلاسگر با ریش هستی ، چون با جای مهر پیشانی چپاول بیت المال میکنی و... پس دفاع ات از حجاب به درد خودت میخورد . تو این چهل سال فقط عفونت و فساد رو بیشتر کردید

    • ناشناس
      0

      چون انسانی و همه اینها را انجام می‌دهی؟ چون خدا را قبول داری چرا همه این ها را انجام می دهی؟
      می بینی چقدر آبکی حرف زدن راحت است

    • ناشناس
      2

      یک بام و دو هوا نمیشه.
      نمیشه حجاب طبق قوانین اسلامی باشه و دزدی و اختلاس و غارت مردم طبق قوانین جزائر ادم خوار کومور.

    • 0

      کاش میتونستی بدانی

    • ناشناس
      2

      علت اش اینه که وقتی فقر وبدبختی بیاد ایمان میره

    • ناشناس
      0

      همانند مدینه فاضله که مدعی هستید غرق در بهشت هستند و بی حجاب شدن؟ یا غرق در فقر هستند و بی حجاب هستند؟

  • ناشناس
    10

    روسری‌ها پایین‌تر رفته و موها بیرون آمده، آن آرایش‌های تند و گاهی لباس‌ها و شلوارهای خاصی که پوشیده می‌شود و گاهی مواقع هم پوشیده نمی‌شود، ضرر و لطمه زیادی برای جامعه دارد و نباید ما برای آنها اشک بریزیم.
    جالبه حاج آقا بی حجابیها را بصورت ریز وبا جزئیات بیان می‌کند یعنی خودش دقیقا یک هیز کامله

    نظرات شما -
    • 40

      در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود باید فاتحه آن جامعه را خواند ..

    • محسن
      0

      دوست عزیز.. امر به معروف و نهی از منکر یعنی بگو و برو ( بر طبق روایات دینی عرض کردم) نه اینکه با موتور وایستی با طرف بحث کنی اون هم به شما توهین کنه و گوشیش رو دربیاره و فیلم بگیره و با اون حالت مشمئزکننده بگه که میفستم برای شبکه فلان و بهمان..

    • ناشناس
      1

      به کاربر ۱۶:۱۹: شکی نیست که امر به معروف و نهی از منکر دستور الهی بوده و از واجبات است و از آن در قرآن سخن به میان آمده است. ولی نکته اینجاست چه کسی صلاحیت و شایستگی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را دارد؟ کسی می تواند این وظیفه خطیر را بر عهده بگیرد که اولاً خود عامل بالفعل به آن باشد و از خود شروع کند ثانیاً امر به معروف و نهی از منکر را پس از خود به اعضاء خانواده و نزدیکان و دوستان و بستگان خود گسترش دهد و در مرحله سوم در مورد حاکمان و کارگزاران حکومت و صاحبان قدرت اجرا کند و در مرحله آخر به مردم عادی برسد. اینجانب چنین شخصی را جز معصوم (ع) سراغ ندارم! اگر شما سراغ دارید معرفی کنید!

  • محسن
    4

    حاج آقا شما کجای دخترخانوم ها رو نگاه میکنی که دیدی شلوار نپوشیدند؟ ببخشیدا..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حتما خانمشون براشون تعریف کردند...

  • ناشناس
    25

    زن که یک شبه به شوهرش خیانت نمی کنه اول موهاشو بیرون میده بعد مانتوش کوتاه میشه بعد شلوارک و آرایش و بعد پسرها دنبالش می افتن بعد وسوسه و بعد خیانت و بعد ............

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      کاری که در کشورهای دیگر رخ داد و الان در اینجا دارد انجام می گیرد و به همین ختم نمی شود و منتظر چیزهای بدتر باش دلیل اصلی خود حکومت هست که زن را آورد در محیط مردان نامحرم تا کار کنند و ماهواره و اینترنت هم فقط سرعتش را بیشتر کرد

    • ح.ن
      0

      وقتی در جای مذهبی که رئیس آن در آنجا هزار کثافت بازی میکند و کثیف وارد آنجا میشود دیگر چه بحثی از جامعه

  • ناشناس
    5

    شما را چه به شلوار خانم ها ؛ آدم میمونه در قرن ۲۱‌ هنوز این افراد غار نشین چی میگن بدون دو ریال سواد

  • ناشناس
    2

    اتفاقاً وضع حجاب بانوان در حال حاضر از دهه ۶۰ بهتر است! الآن خانمها حداقل شلوار رسمی تن آنها هست ولی آن موقع پوشیدن بلوز دامن و جورابهای نازک مد بود و پوشیدن شلوار را مختص آقایان می دانستند! حجاب واقعی از درون و ذات آدمی نشأت می گیرد و نه از برون و ظاهر!

  • soha
    5

    حاج شما مگه نباید سرت پایین باشه؟؟؟ کجا دیدین برخی خانما شلوار پاشون نی؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      سرش پایین هست که شماها را می بیند

    • 0

      اسشون سرشون رو در جهت و زاویه مناسب پایین میندازه

  • نجاتی
    3

    این که به مثل می گویند تا فیها خالدون طرف سرک می کشند یعنی این ! حاج اقا شما چطور متوجه نپوشیدن شلوار برخی شده اید ؟ غضوا ابصارکم لترون العجائب

  • ناشناس
    1

    ایشان و مابقی راست میگن دزدی و رانت و فقر شدید و خودکشی از بیعدالتی و دمار از روزگار سپیده رشنو و دیگران در آوردن و ثروتهای افسانه ای و دادن مال فقرا به سوریه و نصرا و روسیه را حکومت دینی تحمل میکند اما ولی اما بی حجابی خط قرمز حکومت دینی است.آخه در صدر اسلام همه با پارچه های زربافت روسری داشتند.

  • وحیدی
    3

    در پاسخ ان اقا که گفته چرا این گناه بی حجابی را به اقتصاد ربط می دهند ؟ برای این که در جامعه اسلامی ریشه بیشتر گناهان فقر ونابسامانی اقتصادی است چنانچه مولای متقیان علی ع اسلام می فرماید : وقتی فقر از دربی وارد شود ایمان هم از درب دیگر خارج می شود .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      پس بگو چرا بالا شهری ها اوج این کارها هستند نگو فقیر هستند!

    • 4

      به ناشناس ۱۸:۵
      احسنت
      جواب دندان شکنی بود.....

    • 1

      اخه بالا شهریا که عمدتا سرمایه داران حکومتی هستند .

    • ناشناس
      1

      جیمز وب 13.5 میلیارد سال نوری را رصد کرد و حکومت اسلامی و همزادش طالبان چیزی برای رقابت در خارج ندارند پس در داخل مشکل کل شکستها و بلایا را از حجاب خواهران و مادران ملتها خود میدانند.روزی خواهد آمد که باین طرز تلقی گریه خواهید کرد که خدا را چقدر کوچک پنداشتید

    • ناشناس
      0

      نگران نباش منجی بشریت آمد همین عرضه می شوید در داخل خانه

  • ناشناس
    13

    خداوکیلی بعضی این خانماجوری لباس میپوشندکه والله اگرلخت بیاندبیرون ازخانه بهتره چنان شلوار وپیرهنا تنگ وچسبون میپوشندکه موقع راه رفتن همه جاشون بالاپائین میپره وحتی برامدگی ودوخت شرتشون ازروی شلوارپیداس واقعاکه شرم وحیا هم خوب چیزیه واقعا شرم آوره.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اول مردان بی غیرت می شوند که این ها هم....

    • زهره
      8

      دقیقا شوهرم میگه چرا بعضی از خانمها اینجوری لباس می پوشند خب میشه آدم چشماشو ببنده راه بره تو جامعه؟!
      بهش میگم نه مرد حق با توست آخه مگه میشه با چشم بسته راه رفت
      اصلا این زنها عمدا اینجوری لباس می پوشند تا مردان بهشون نگاه کنند دیگه والا اینجا مرد بی گناهه....

  • ناشناس
    0

    چشم‌حاج‌آقا‌مابرای‌اونااشک‌نمیریزیم..ولی‌توروخدا‌به‌
    حکومت‌دینی‌سفارش‌کنیداجازه‌بده‌برای‌اینهمه‌بدبختی‌و
    درماندگی‌‌ومشکلات‌اقتصادی‌وروحی‌وروانی‌وبیکاری‌و
    گرانی.ووو...خودمون‌یعنی‌اکثریت‌مردم‌مظلوم‌ایران‌
    گریه‌کمیم..باشه؟توروخدا...‌

  • ناشناس
    2

    کو کجان این زنان که شلوار نمی پوشن به ماهم نشون بدین

  • نأن
    1

    اگر حكومت ديني باشد ،نه به اسم دين ،دزدي ،اختلاس ،فلاكت باشد

  • ناشناس
    0

    جناب خبر فوری لطف کنید نظرات را منتشر فرمایید

  • ناشناس
    1

    کاش در زمان این همه گرانی و نرخ اجاره و خوراک مردم اینقدر حساس بودید.
    کاش حکومت دینی همبشه یادتان باشد‌.
    حکومت حصرت علی دینی بود.حکومت معاویه و یزید هم دینی بود.اما این کجا و ان کجا

  • نخبه
    2

    حاج آقا بنده تولید کننده لباس زیر زنانه ی مدل شورت قفل دار مجهز به مکان یاب و آژیر خطر اختراع کردم ولی سرمایه ندارم نیاز به راهنمایی و سفارش برای گرفتن وام ایا ستاد نهی از منکر میتوانه کمک کنه

  • ناشناس
    0

    امر به معروف فقط به حجاب زن ها محدود نمی شود حاجی اجازه می دهی در امور اقتصادی هم این واجب دینی انجام شود و شما کمک کنی؟

  • بابک
    5

    اخوندها چقدر دقیق به زنها نگاه می کنند که شلوار دارند یا نه . این جماعت فقط بفکر شکم و زیر شکم هستند و بهمین دلیل قانون من داوری صیغه را درست کرده اند که هر وقت خواستند هر کاری بکنند

    نظرات شما -
    • هادی
      3

      کار از دقیق گذشته اونقدر بیحیایی زن وبیغیرتی مردها زیاد شده که یه سر بری خیابون جلو پاتم نمیتونی نگا کنی
      البته نون حرام تعریف حیا وغیرت رو عوض کرده

    • هادی
      3

      مردها بیغیرت تر شدن وزنها بی حیاتر ،بیشترش بخاطر نون حرامه که تعریف حیاو غیرت رو عوض کرده ،
      میدونید که پیامبر درباره ی مردی که اجازه میده زنش با ارایش بره بیرون چی گفته؟اگه نمیدونید یه جستجو کنید تا به خودتون بیاین

  • ناشناس
    5

    حالا شما از کجا فهمیدی خانم ها شلوار نمی پوشند کلک نکن‌شما چشمتون به زیر ناف خانم ها بود این چیزها میگی خخخخخ چشم ات درویش پاک کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      اینقدر بی ادب نباشید حتما بنده خدا خانمشون براشون تعریف کردن

  • هه
    0

    هولاکو خان کسی بود که یکبار فرقه ذاله
    نصیریه را نابود کرد جالب اینجاست همه
    در رکاب یک مغول بر علیه این فرقه جنگیدن
    تاریخ تکرار میشود

  • سیادی
    0

    توجایی اشک می ریزی که پول توش باشه

  • فندک
    1

    حاجی احتمالا امام جمعه آنتالیاست

  • ناشناس
    3

    حاج اقا ما که خانم بدون شلور ندیدیم نمیدانم چطور جشم تیزبین شما همه چیز را میبیند

  • ناشناس
    1

    حکومت دینی هر گندی به نفع شماها باشد را تحمل میکند .تازه اگه توله ها وتوله زاده هاتون تو این کشور بودند با حجاب هم کاری نداشتید اما از بخت خوشتون اونا تو دیار فرنگ عشق وحال میکنند .

  • ناشناس
    0

    شما حاجی چقدربادقت وظرافت به این خانمها نگاه کردی بعداز43سال همینودیدی پس یک شبه روغن نباتی سربه فلک میکشه چرا حرف خیانت اقتصادی اقایون رابه ملت نمیگین هرچیزی دردنیا زورباشدعکس ان عمل میکنند

  • ناشناس
    0

    وقتی ۹۲هزارمیلیارد به بادمیرود فقربیکاری گرانی جامعه را فراگرفته بایدحجاب مسآله اول جامعه باشد تا حواس ها پرت شود

  • ناشناس
    1

    حاجی شما کجاها میگردی که زنان شلوار بپا ندارند والا ما که تو خیابون تو این گرما زنان همه محجبه هستند دیگه مردم یچیزایی از حیا وشرم سرشون میشه

  • ناشناس
    0

    خداوندبه همه ی نظردهنده ها شفادهدوهدایت فرماید

  • ناشناس
    6

    بله خاک برسر مردان بی غیرت،درست فقر هست،گرفتاری هست، رانت هست،دزدی هست،همه اینها باید جلوش گرفته شود،اما یک سوال بالخت وبرهنه بیرون آمدن مشکلات حل می شود، آن بدبختی که حاضر است ناموسش باعث تحریک شدن جوانان وحتی مسن ترها بشود بداند همه چیز را نمی داند وعاقبت این عمل اول ضربه اش را به خانواده خودش میزند،بیدار شوید از اینکه خودرا بخواب زده اید مشکل حل نمی شود،اینکه باید به اقتصاد توجه کرد،اشتغال جوانان وهزار گرفتاری دیگر را حل کرد حتماً اینکارها باید بشود،ولی منافاتی با برخورد درست ومنطقی با این ناهنجاریها ندارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بد حجابی یا کم حجابی در جامعه اثرات منفی خودرادارد اما چرا این دختران وزنان که دهه و هفتا دبه بالا هستند تربیت یافتگان همین نظامند پس مقصر شمامسولین هستید دوم اینکه مردم به حاکمیت به دلیل مشکلات اقتصادی و نابرابری اعتراض دارند و چون راه اعتراض برایشان بسته و کسی گوشی به اعتراضشان نمی دهد اینگونه با حاکمیت لجبازی می کنند و بر عکس خواسته حاکمیت عمل می کنند

  • ناشناس
    0

    امر معروف فقط برای حجاب هست؟
    لطفا برنامه خود در خصوص امر به معروف رعایت مقررات رانندگی / حفظ محیط زیست و غیره را هم ارائه دهید.
    نمی تونید چون برنامه ای ندارید. برای بقای خود فقط به حجاب گیر می دهید.

  • مهرداد سربندی
    0

    حاج آقا خانم های بی شلوار را خودتان دیدزدید یا نقل قول از بزرگان عرصه چشم چرانی می فرمایید.

    نظرات شما -
    • 0

      احنمالا حاجی مسئول دوربینهای مخفی جامه مدرسینه

  • ناشناس
    0

    ملاکهای قرآنی و علمی دین داری و مذهب داری نظام دینی چیستند؟
    ---
    در سایه پرچم حکومت دینی سئوال بر انگیز است که چرا برخلاف اصول قرآنی و عقلی دین و مذهب پیوسته شناختهای محکم و مفصل دین داری و مذهب داری قرآن با ترویج روز مره ی من در آوردیها و خرافات و جعلیات توسط همه ی مردم آشکار نقض می گردند و لی هیچ برنامه سازمان یافته ی قانون مند و ضابطه مند الزام آوری وجود ندارد که جلو این هتاکیها آشکار را بگیرد؟؟؟!!!
    سردمداران این هتکایهای قدسیت شکن ؛ اکثریت مداحان و شاعران و روضه خوانان و اکثریت منبریان و توده های مردم نا آگاه به شناختهای قرآن هستند که هیچ اقدام بازدارنده ی قانون مند و ضابطه مندی نسبت به هتاکیهای آنان که علیه دین و مذهب روا داشته می شود انجام نمی گیرد!!!
    بهت آور است و با هیچ اصل قرآنی وعلمی در سایه ی پرچم نظام دینی پذیرفته نیست که ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی و صدا و سیمای ج.ا.ا همگی بی پروا و جاهلانه یا مغرضانه با پشت کردن به همه اصول قرآنی و علمی ارزیابی آن چه که بنام دین ومذهب عرضه می گردد بی هیچ گونه پاسخگویی علمی ؛ به این هتاکیها دامن می زنند و هیچ حرمت و قدسیتی برای ارزشهای توحیدی اصیل الهی دین ومذهب باقی نگذاشته اند!!!

  • ناشناس
    0

    بعضیها نداشتن روسری را معادل لخت بودن می بینند. این نظر فوق العاده افراطی و عجیب است. تو هیچ کشوری جز ایران و افغانستا ن طالبان پوشاندن موی سر الزمی نیست و حتی به ذهن مردم سایر کشورها خطور نمی کند که پیدا بودن مو را به فساد و .. ربط دهند.

  • شازده
    1

    طفلک حاجی! چه زجرهایی که از دید زدن بانوان بی شلوار متحمل نشده! مگه این مرد مظلوم چقدر توان داره؟

  • ناشناس
    1

    این سید حاج اقا نگاهش تا عمق نفوذ دشمن را ورانداز می کنه. هیچ چشم غیر مسلحی چیزایی که این اقا دیده را ندیده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها