رئیس سابق هیأت بدوی تخلفات نهاد ریاست ‌جمهوری:

فشار اقتصادی دارد مردم را از کوره به در می برد/ کدام شرع اسلام می‌گوید ماموری خانمی بی‌حجاب را با زور داخل ماشین ببرد

رئیس سابق هیأت بدوی تخلفات نهاد ریاست ‌جمهوری گفت: فضای مجازی پر است از صحنه هایی که مأمور نیروی انتظامی دختر خانمی که حجابش را رعایت نکرده با زور به داخل ماشین می برد.

فشار اقتصادی دارد مردم را از کوره به در می برد/ کدام شرع اسلام می‌گوید ماموری خانمی بی‌حجاب را با زور داخل ماشین ببرد

محمد اشرفی اصفهانی، با تأکید بر اینکه زنان جامعه ما عفت و پاکدامنی را دوست دارند، گفت: باید کاری کنیم که پسرها با عفت و پاکدامنی چشمشان را از نامحرم نگه دارند و دختران ما با حفظ عفت و پاکدامنی خودشان آنچه مایه عزت برای جامعه اسلامی ما هست را درک کنند. ولی وقتی ما جوانان را مجبور کنیم، نتیجه عکس گرفته می شود. 

مشروح گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی را در ادامه می خوانید:

امام حسین(ع) یکی از اهداف قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده اند. به نظر شما ارکان امر به معروف و مقصود امام حسین(ع) از امر به معروف و نهی از منکر چیست؟

امام حسین(ع) در جهت احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد. یعنی پایه و اساس قیام اباعبدالله الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و فرمود من بر یزید خروج کردم نه به خاطر متاع دنیا، پست و مقام و ریاست و اینکه مردم را به جان هم بیاندازم، هدفم این است که جامعه را اصلاح کنم. یزیدی که کانون شرک و ظلم و بیدادگری است می خواهد خودش را به عنوان امیرالمؤمنین مطرح کند، من هرگز نمی توانم چنین روزی را تحمل کنم.

من تمام مسائل انقلاب اسلامی را حضور داشته ام و واقعا دارم از این اوضاع و احوال رنج می برم. امام عظیم الشأن و شهدای بزرگواری که هر کدام امام منطقه خودشان بودند، مثل شهدای بزرگوار محراب آیت الله مدنی، آیت الله دستغیب، آیت الله صدوقی و پدر بزرگوار ما و مرحوم شهید بهشتی که به فرمایش امام ایشان خودش یک امت بود یا شهید مطهری، شهید مفتح و دیگرانی که در صحنه بودند و از دنیا رفتند و بعد هم شهدای دفاع مقدس، اهداف عالیه ای داشتند.

حجاب جزو ضروریات دین است/ امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به حجاب نیست

مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز ما چیست؟ کسی که امروز به عنوان منکر مورد رنجش شما شده و کسی به آن توجه نمی کند، چیست؟

متأسفانه دستگاه های اجرایی یا فرهنگی ما طوری عمل کرده اند که تا از امر به معروف و نهی از منکر صحبت می کنیم بلافاصله ذهن مردم را به بحث حجاب منتقل می کند. البته حجاب جزو ضروریات دین است و چندین آیه قرآن در باب حجاب داریم؛ اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر را به موضوع حجاب خلاصه کنیم، مسأله این نیست.

ارزش های الهی، مقدسات اسلام و قرآن، نماز، روزه، خمس، حج و جهاد و مبارزه با رانت خواری، دروغگویی و اختلاس از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است؛ نه اینکه بند کنیم به خانمی که مثلا چهار تار موی او از مقنعه در آمده است.

زمانی که در دانشگاه تهران علمای بزرگ تحصن کرده بودند، چون امام قرار بود از پاریس به تهران وارد شود و راه ها را بسته بودند، تهران مملو از جمعیت و کل کشور ملتهب بود. در رأس تحصن کنندگان آیت الله منتظری، آیت الله طالقانی، شهید مطهری و شهید بهشتی بودند و من هم طلبه جوانی در رکاب پدر بودم که ایشان هم در مسجد دانشگاه تهران تحصن کرده بودند.

 30 درصد از زنانی که در خیابان ها تظاهرات می کردند اصلا حجاب نداشتند اما دیدند لازمه استقبال از امام این است که باید حجاب داشته باشند و بعد از مدتی همه صحنه ها عوض شد و دختران بد حجاب به میل خودشان با حجاب به میدان آمدند و یکپارچه، همان زمانی که هنوز طاغوت حضور داشت و انقلاب پیروز نشده بود، همه زنان محجبه شدند. نشان داد که زنان جامعه ما عفت و پاکدامنی را دوست دارند.

ما باید کاری کنیم که زنان با رغبت چادر خودشان را در آغوش بگیرند

ما باید کاری کنیم که زنان با رغبت چادر خودشان را در آغوش بگیرند و از چادر استقبال کنند؛ نه اینکه به جبر آنها را وادار کنیم حتما باید با حجاب باشید.

کجای اسلام این جبر را گفته است؟! نتیجه این جبر، عکس قضیه است. من اخیرا صحبتی از مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را در همین قضیه دیدم که مبادا یک امر به معروف نه تنها تأثیر نگذارد بلکه طرف مقابل را جری کند. یعنی خواه ناخواه معروف منکر می شود.

باید کاری کنیم که پسرها با عفت و پاکدامنی چشمشان را از نامحرم نگه دارند و دختران ما با حفظ عفت و پاکدامنی خودشان آنچه مایه عزت برای جامعه اسلامی ما هست را درک کنند. ولی وقتی ما جوانان را مجبور کنیم، نتیجه عکس گرفته می شود. الآن دارم صحنه هایی را می بینم که یک عده جری می شوند و عده ای اگر معتقد به حجاب باشند و طور دیگری خودشان را نشان می دهند و لجاجت به خرج می دهند و می خواهند با این ماجرا به نظام ضربه بزنند.

فشار اقتصادی دارد مردم را از کوره به در می برد 

مشکلات اقتصادی دامنگیر جامعه ما شده و فشار اقتصادی دارد مردم را از کوره به در می برد و واقعا مردم دارند صبر و شکیبایی خودشان را در حد انتحار نشان می دهند و حاضر نیستند خدای ناکرده لطماتی به انقلاب وارد شود. چون بالأخره این انقلاب دستاوردهای بالایی داشته و بزرگانی را در این راه تقدیم کرده و صدها هزار شهید داده ایم. باید خون های این عزیزان را حفظ کنیم نه اینکه خدای ناکرده کاری کنیم که جوانان ما زده شوند.

به نظر من مسأله امر به معروف و نهی از منکر خیلی مهم است. اولا باید شرایط را کاملا بررسی کنند و افرادی که می خواهند آمر به معروف باشند خودشان باید آدم صالحی باشند. فضای مجازی پر است از صحنه هایی که مأمور نیروی انتظامی دختر خانمی که حجابش را رعایت نکرده با زور به داخل ماشین می برد. کدام شرع اسلام اجازه می دهد این کار انجام شود؟!

همه اینها خلاف شرع است و اثرات نامطلوب می گذارد و منجر می شود که خانواده این فرد جوان هم به طور کلی از دین فاصله بگیرند. باید روش را اصلاح کنید و روشی که خدا و پیامبر(ص) دستور داده را در پیش بگیرید؛ با تهدید، ارعاب و غضب نمی شود کسی را ارشاد کرد. فردی که امر به معروف و نهی از منکر می کند خودش باید صالح باشد. ما در روایت داریم که حضرت علی(ع) خواستند زنی که منحرف رفته بود را دستور رجم بدهند و فرمودند هرکسی خودش را صالح می داند او را رجم کند.

یعنی کسی که می خواهد کاری را به عنوان وظیفه الهی انجام بدهد باید خودش را صالح بداند و عالم، فرهیخته، متعهد، متدین و پاکدامن باشد. ما به نیروی انتظامی اهانت نمی کنیم ولی خواهش من این است که آقایان در این ماجرا تجدید نظر کنند.

اولا امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به حجاب نیست و حجاب بخش کوچکی از آن است. باید کسانی که به این مقوله وارد می شوند دوره آموزشی طی کنند.

گاهی در همین کلیپ ها می بینیم که بدحجاب ها و بی حجاب ها درگیر می شوند و چادر و روسری از سر هم می اندازند. اولا توصیه شما به مردم چیست و ثانیا به نظر شما دود این درگیری های مردم به چشم چه کسی خواهد رفت؟

جواب این خیلی روشن است. اولا طرز برخورد در نهی از منکر خیلی مهم است و عرض کردم که باید اینها دوره ببینند و خیلی حساب شده کار کنند و طوری باشد که اگر انسان بخواهد با منکری، اعم از حجاب و غیر حجاب، برخورد کند تماشاچیان هم جانبداری کند؛ نه اینکه عکس قضیه باشد. ما الآن داریم می بینیم صحنه هایی که گاهی اتفاق می افتد و متأسفانه داستان عکس اتفاق می افتد. یعنی مردم نظاره گر طرفدار خانمی می شوند که حجاب او زیر سؤال رفته است.

چرا این طور عمل کرده ایم که نه تنها موفقیتی نصیب ما نشد بلکه ما آنجا زیر سؤال رفتیم

خود من در این صحنه ها محکوم شدم و مردم من را محکوم کردند و نه تنها از من دفاع نکردند بلکه از آن خانم بد حجاب دفاع کردند. نباید این طور باشد، این اشتباه در کار ما است. چرا این طور عمل کرده ایم که نه تنها موفقیتی نصیب ما نشد بلکه ما آنجا زیر سؤال رفتیم و مورد نفرت و بازجویی قرار گرفتیم که به تو چه ربطی دارد؟! باید طوری برخورد کنیم که آنها هم با ما همصدا شوند و وقتی طرف مقابل دید کارش اشتباه است، چادر هم می پوشد؛ ولی نتیجه این طور برخورد کردن ها عکس است.

باید در حفظ و نگهداری انقلاب مخصوصا برای نسل های سوم و چهارم که از ارزش های دینی بی خبر هستند و فضاهای مجازی هم پر از صحنه های زشت است، خیلی حساب شده کار و تلاش کنیم که اینها در دامن پدر و مادر و آموزش و پرورش حرکت کنند و صدا و سیما هم نقش حساب شده ای داشته باشد تا بتوانیم اثرات خوبش را در جامعه ببینیم؛ نه اینکه خدای ناکرده منجر به این شود که حس بدبینی نسبت به مسئولین جمهوری اسلامی پیش بیاید.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 66
  • طالبا
    9

    جمهوري طالباني گفته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      نگران نباش منجی بشریت که آمد چند دور پارچه دور خودت وصل می کنی هیچ در پستو هم خواهید رفت و این بدعت 200 سال اخیر پایان خواهد یافت و فعلا بتارید و خوش باشید

    • ناشناس
      1

      مادیگر حس مان تمام شده وبه هیچ کس، هیچ حسی نداریم لطفا مارا به حال خود رها کنید تا چند صباحی آرامش داشته باشیم بقیه وعده ها هم پیش کش خودتان.

    • ناشناس
      2

      اسلام موردعلاقه ی شما که جزکینه ونفرت وانتقام چیزی درآن یافت نمیشود

  • ترادو
    5

    از انگلیس دستور امده است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      25

      راست می‌گویی از انگلیس دستور آمده که روی بی حجابی مانور داده شود و این پادوها بیایند بگویند چرا وقتی اقتصادی اینطوری هست گیر به بی حجاب داده می شود!!! البته اقتصاد بهانه هست این نشد بهانه دیگر!

    • ناشناس
      1

      روحانی گفت که اینها بیایند دیوار می کشند همه جا

  • ناشناس
    5

    اسلام علم الهدایی . و شرع مقدس من درآوردی----- دوستان اینجا با افغانستان اشتباه گرفتن میگن هر چه ما گفتیم درسته بقیه ملت خوب بد سرشون نمیشه ..

  • ناشناس
    4

    شرع حکومت

  • ناشناس
    2

    انگار تولیدات. دزد. از تولیدات ماشین پیشی گرفته. ماشینهای. دودزا. ‌ پدر. ومادر. های دزد زا

  • ناشناس
    3

    احتمالا این مورد هم کارامریکاست! بس بگو مرگ بر امریکا

  • میشو بالا
    5

    نفرت 80 در صد است کار از کار گذشته انتظار انتقام داشته باشید




    نظرات شما -
    • به میشو
      42

      باید از خودت انتقام بگیری که باتفکرات مسمومت کشور را به این روز انداختید امثال شما فقط دنبال برهم زدن واغتشاش هستید

    • هفت لنگ بختیاری
      43

      واقعا بی بندوباری بی حجابی وبی غیرتی دارد زیاد می شود وانتظار می رود ازهمه مردم با فرهنگ واریایی وغیرت مرد ایران وهمه مسئولان دلسوز چاره ای بیاندیشند تا نجابت واصالت نوامیسمان حفظ شود تا می شود با کارهای فرهنگی وروشنگری وکلاس برای خانواده ها واگر افراد هوس بازی هستند وچاره ای نبود باانها برخورد قانونی شود

    • به هفت لنگ بختیاری
      0

      جناب هفت لنگ بختیاری بسیجی ساندیس خور

    • بکاربر۱۲:۴۱
      0

      مزدورشرم نمیکنیدکه به مردمی ازظلم ومصیبت به ستوه آمده اند اغتشاش گرمیگویید نزدیک است که به پایان سلام کنید

    • 🐜
      1

      آبروی بختیاری هاروبردی بختیاری کباب خوره نه ساندیس خوراین ظلم نیست وقت یک خانم محترم گرفته بشه ساندیس خور

  • ناشناس
    4

    حالا اگر زمان شاه بود ويكً مامور به خانمى دست ميزد همين علماى ساكت كنونى چه واويلاها كه سر نمى دادند ،امان از منافع كه همه را ساكت ميكند دين ودين دارى بهانه است دنيا را بچسبيد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      47

      زمان شاه زنان مانند الان شما نبودن که گستاخ باشند و با ماموران در بیفتندخود ماموران هنوز نرسیده به زنان دست می زدن! الان بنده خدا مامور با احترام میگه برو نمی روی باید هم با اردنگی شما ببرند

    • 5

      اینکه دستورات یک دینی بعد از چند هزار سال تغییر نکند و خودش را با پیشرفت جامعه بشری هماهنگ نکند،یک امر غیر منطقی و غیر عقلانی است؟؟مثلا دین مسیح و یهود خیلی از احکامش را با پیشرفت بشر اصلاح و تغییر داده است تا این ادیان از بین نروند،پس لاجرم هر دینی که در مقابل این تغییرات مقاومت کند،سرنوشت خوبی نخواهد داشت

    • ناشناس
      3

      دقیقا دقیقا بخدا اگرزمان پهلوی بود همین آخوندا (حیف اسم علماست که براینابگذاریم) فریاد وامصیبتا اینا چرا به دختر مسلمان دست میزنند اینا نامحرمند دین کجا بود اسلام کجا بود اینافقط وفقط وفقط به فکرجیب وشکم وزیرشکمشون هستند خدایا خدایا خدایا داد این مردم بی دفاع رو ازاینها بستان

    • ناشناس
      11

      هر وقت خدا پیامبر جدید فرستاد و قوانین خودش را تغییر داد بیا تز روشنفکری بده، در ضمن دین مسیحیت و یهود با تحریف در متون دینی به این روز افتاده

    • ناشناس
      1

      علمای انگلیسی یعنی همین رییسی تازه شروع کرده

    • ناشناس
      3

      یادی از شاه کردی خدا بیامرزدس

  • ناشناس
    2

    از کوزه همان برون تراود که در اوست!

  • مش جمعه
    1

    ای شیخ،آیا اجبار شما آخوندها با اجبار زنده یاد رضا شاه یکی هست ؟

  • ناشناس
    1

    ریشه در ناتوانی و ضعف دولت در معیشت و اقتصاد و اشتغال و مسکن وقولهای پوچشان دارد که توجه مردم را از ناتوانیشان به مقوله حجاب بکشانند..چرا روز انتخابات و راهپیماییها این ماموران با اغوش باز از این بانوان استقبال میکردند و میکنندولی حالا عجیبترین وصله ها به انها میچسباند ..حجاب بانوان ما در مقابل بی حجابی کشورهای اسلامی دوست بهترین است .

  • کلبوک
    2

    سپیده رشنو نماد ظلم و ستم به ملت ایران کسانی که دم از امام حسین می زنند کجایند؟

  • ناشناس
    1

    ۳۰ درصد زنان را اولا به اجبار با حجاب کردند دوما امر به معروف و نهی از منکر یعنی من به عنوان یک فرد طوری در عمل درست زندگی کنم که بر دیگران تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بگذارم .حال وقتی کسانی که روزگاری الگوی مردم بودند طوری در عمل زندگی میکنند که ابن زیاد هم انطور زندگی نمیکرد و تمام تاکید در جامعه بر ظاهر دین میشود مردم دین زده شده اند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      10الی15 درصد اعتقاد به حجاب ندارند اصلا همه اعتقاد به حجاب نداشته باشند حاکمیت برای این که جامعه درست اداره شود باید برای حجاب مقررات بگذارد

  • ناشناس
    0

    دوقطبی سازان دوباره به حرف آمدن در مورد قانون
    شما مغرضان چطور در مورد دیگر قوانین اینطور عقده گشایی نمی کنید؟ رک بگویید دنبال چی هستید

  • ناشناس
    2

    امربه معروف برای مردم هست که تذکر بدهند مسوولان امربه معروف ندارند باید قانون را رعایت کنند و با قانون گریزان دیگران هم برخورد و فرقی هم بین حجاب و اختلاس نیست
    درضمن اسلام قبل مانند الان شما اسلام آمریکایی نشده بود چون قبلا همه حجاب رعایت می کردن

  • ناشناس
    0

    دیر آمدی روز حجاب ماه قبل بود و دوستان شما مانور روی بی حجابی می دادن برای آن روز و فیلم پخش می کردن خخخخه

  • ناشناس
    0

    ترسو و بزدل،این چه طرز حرف زدن است؟؟؟،مردم از شما عبور کرده اند،تو و امثال تو هم خودتان را به دروغ به خواب زده اید،

  • ارش
    0

    یعنی این اخوندها هر روز در حال تولید فلسفه و تحلیل مسائل شرعی و اخلاقی هستند ، آخرش هم نه در عمل و نه در گفتار ، نه شرعی رعایت میکنن و نه اخلاقی!!

  • ناشناس
    1

    شکدم حلاله اما تار موی یه دختر اسلام را ویران میکند !!!!!

  • ناشناس
    1

    شرع آخوندی گفته است! چرا گشت ارشاد با ما کاری ندارد؟!

  • ناشناس
    0

    بهترین وشیواترین امربمعروفها امروزه درجامعه ما وادارکردن دولت رئیسی به ایجاد شغل،رفع مشکلات مسکن،بالابردن قدرت پول ملی،تامین نیازهای روزمره مردم ،کاهش قیمتهای خوراکی ،سروسامان دادن بوضعیت حقوق بگیران جامعه است .خواهشی که دارم به دولت رئیسی بگویید دست ازین خودرایی بردارید ومصالح کشور که به میلیونها انسان گره خورده است درنظربگیرید امربمعروف ونهی ازمنکر صرفا درابعاد حجاب برنمیگردد که قفل کنید براین امرغیرالویت دار ،امروز ما گرفتاریهایی راشاهد هستیم که خیلی ازآنها ناشی از ناپختگی زمامداران این کشوراست همانهایی که وقتی باهاشون صحبت میشود خودشان را عقل کل میپندارند که ناشی ازهمان خودرایی است پس خودرایی بخودی خود منکری است که باید خیرخواهانه دولتیها را دعوت به پرهیز از آن وبدامن معروفها بپیوندد امروز اگر به عملکرد دولت درطی یکساله گذشته نگاه کنید مملو از منکرست .پس اینقدر روحیه خودتان را حق بجانب نگیرید که امکان دارد درفرایند امر بمعروفها ودرصورت عدم توجه به اراده ملی مردم راههای دیگری را برای خود انتخاب کنند آنچه مهم است گرانیهای کمرشکنی است که تاکنون درهیچ دولتی سابقه نداشته است .چرا علی الرغم اینکه این همه گرانیهایی که بدستان خودتان برای مردم به ارمغان اورده اید هنوز مافوق های شماها هیچ سخنی نمیگویند البته پاسخش چندان سخت نیست چون ازمیان یک جماعتی ورود پیدا کرده اند که آنها هم برای مردم گرفتاری درست کرده اند .

  • ایرانی
    0

    مردم از این نظام بریده اند . همه وعده ها دروغ بوده . حجاب بهانه است ...

  • ناشناس
    2

    خود حضرات اعلام فرمودن حجاب پاشنه آشیل نظام است.
    خاک برسر نظامی که دزدی واختلاس بی کفایتی مسوولان پیگردی ندارد وگیسوی افشان زنی جرمش کتک وافترا وبراندازی نظام است.

  • رزمنده دفاع مقدس
    2

    اینا خودشون ازهمه بدتر وهیزتر هستند ودوستی میگفت خانمی را سوار کردیم سه نفر بودیم تو اتوبان افسریه تو آینه نگاه کردم ی سواری مدام چراغ میزنه توجه نکردیم وراه را ادامه دادیم دیدیم ولکن نیست چراغ گردان گذاشت مجبور شدیم بایستیم به خانم گفتیم بگو مسافرم درصورتیکه ازقبل میشناختیم خانم را .بلاخره اومدند وگفتند چرا به چراغ توجه نمکنید فرمان بهتون میدیم مدرک دراوردند ما پلیس هستیم پس ازسوال وپرسش زیاد که مگر شما مسافر کش هستیدو.... خانم را ازدست ما گرفتند سوار ماشین خودشون کردند رفتند سه روز بعد خانکم را دیدم گفتم چی شد چکارت کردند گفت اینا سابقه منو داشتند منو بردن سه شب تو خونه مجردی هرکاری دلشون خواست بامن کردند .ببینید اینه درد جامعه ما خدارا شاهد میگیرم این داستان نیست حقیقته .

    نظرات شما -
    • به اصطلاح اصلاح طلب
      13

      جناب. رزمنده. دفاع. مقدس. از. خاکریزهای آلبانی، وقتی خودت ندیدی برات تعریف کردن خدا رو شاهد نگیر که واقعيته!!!!!!

    • ناشناس
      2

      اگر حقیقت داره چرا شکایت نکردند ؟؟؟
      بالاخره همه مسوولین بی پدر که نیستند یکی پیدا میشه که از حق این خانم دفاع کنه

    • ناشناس
      4

      پلیس یهو اومد جلوی شما را گرفت بدون دلیل! جلل الخالق!!
      بردن خانه!! آن وقت این خانم ها هم شکایت نکردن!!! پلاک برنداشتن!!
      ممکن است که مامور خرده شیشه هم پیدا شود وولی نه اینقدر ساده لوحانه گفتن شما!!!
      ببینم مامور نما نبودن؟!!!

    • 0

      بعضی‌ها کلمه آلبانی را عنوان می‌کنند منظورشان چیست؟

  • ناشناس
    0

    بدبینی؟ عزیزم دیگه تمام است تمام. حالیته؟! روزگار کسی را که خودش را بخواب زده باشد با لگد بیدار میکند و آنوقت که مثل حالا است دیگه دیر شده!!!!

  • امير
    1

    سلام برخورد با يك خانم متخلف مباشد

  • خون جیگر
    0

    لعنت و نفرین خدا بر شماها ....

  • وحید
    2

    من معتقد به حکومت اسلامی هستم به هیچ عنوان حاضر نیستم زنان و مردان کشور من به خاطر نوع پوشش خود مورد ظلم و ستم قرار بگیرند تجدید نظر کنید سران محترم کشور عزیزم ایران به خدا این جوانان وزنان احساس خفقان تو این چند هفته فشار بهشون دست داده پوشش مردم رو به خودشون واگذار کنید و روی تقویت و ایمان آنها کار کنید قلبی پوشش خود را رعایت خواهند کرد همان طور که در انقلاب 57 قلبی عاشق اسلام شدند

  • ناشناس
    0

    شما نبودی این دین را تازه کشف کردند!!!!

  • به اصطلاح اصلاح طلب
    10

    همه دوستانی که نظرات مشعشعانه و روشنفکرانه افاضه میفرمایند دنبال فحشا و بازشدن راههای هوسرانی هستند. کجای علم نوین گفته راه جلوگیری از دزدی و تحقق رشد بالای اقتصادی بی بند وباریه. فکرتان تو همین چيزهاست که بقیه با اجرای اکثر اصول دین مبین اسلام در حال رشد هستند و شما رو درگیر شکم و زیر شکمتان کردن و میتازند

    نظرات شما -
    • امیررضا
      0

      بسیجی ساندیس خور

  • مریم
    8

    جناب اشرفی اصفهانی؛
    جسارتا؛ حالا یادتون افتاده مردم زیر بار گرانی کمر خم کردند؟؟؟؟
    در هشت سال دولت بی کفایت حسن روحانی شما کور و کرو لال بودید؟؟؟
    رئیسی هر ماه 12 هزار میلیارد تومن داره قرض های دولت روحانی رو صاف می کنه.
    اینم کورید نمی بینید!!!
    عججججججججبببببببب

    نظرات شما -
    • به مریم
      0

      مریم خانم روحانی مگنن قرض کرده رییسی بدهیشو صاف کنه ساندیس خور

  • دادا
    1

    دولت رئیسی بعلت نابلد بودن کشورداری خودش را گم کرده نمیداند چه بکند این مسئله حجاب هم برای سرپوش گذاشتن کارهائی که نمیتواند انجام دهد به سروصدا انداخته افرادی هم دوروبر رئیسی هستند اصلا کشورداری بلد نیستند تصمیم های طالبانی به رئیسی ارائه میدن رئیسی هم فکر نکرده میگه اقدام بکنید ولی نمیداند داره گور خودشو میکنه طالبانی عمل کردن جزئی از قوانین اسلام نیست رئیسی شده طالبان دوم

  • ناشناس
    0

    کشور باید با قانون انسانی که انسانها با استفاده از عقل و تجربه وضع می کنند استفاده شود.اگر شرع مبنا باشد هر اخوند و هر ماموری برای خودش صاحب شریعتی است.وانگهی کدام جامعه و حتی جامعه اسلامی عصر پیغمبر با شریعت گرائی روز بهی یافته است؟روز رحلت پیامبر همه رشته هایش پنبه و شریعتش بهانه ای برای حکمرانان قدرت طلب شد.دنیا و انسانیت مگر محدود به منطقه اخوند زده خاور میانه است؟از تجربه همه زمانها و مکانها باید استفاده شود.

  • 🐜
    0

    این خانم که مانتووشال داره مگه کرمک دارید دستگیرش کردی خجالت بکشیددیکتاتوری تاوه کدومرزی

  • جنت اله جنت آبادی
    0

    جمهوری جنتی رییسی الم الهدی گفته

  • رضا
    0

    سلام جناب اسلام طالبانی بهتر از این نمی شه

  • ناشناس
    1

    حجاب فقط چادر نیست مانتو و روسری بلند هم حجاب است

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    شرع و اسلام این نظام و ائمه جمعه های این حکومت میگن که الهام از طالبان است !!

  • ناشناس
    3

    تشکر می کنیم از نیروی انتظامی
    خلایق هرچه لایق

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یک چی را طوطی وار تکرار نکن وقتی از کودکی مشتی مهملات را بخورد کودکان میکنند که حیوان حرف میزند و سنگ گریه میکند و فلانی در 1400 سال پیش در خلوت اینرا میگفت زمان لازم است تا خزعبلات دور ریخته شود.

  • ناشناس
    0

    این که خوبه در صدر اسلام رو زمین میکشیدند آخه ماشین نبود .

  • ناشناس
    0

    جوری حرف میزنید که گویا از همه چیز و از همه کس و از همه جا خبر دارید .پس باید بخدا شک کنیم که کارش ضعیف است و به مکملی نیازمند است.ذره ای تفکر به هزار صفحه کتاب مش یاقر مجلسی میارزد.

  • 🐜
    1

    همه این فتنه هاوزن ازاریها زیرسراحمدخاتمی ست خداازت نگذره که باعث رنج زنان وطنم شدیدامین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها