مطهری: خروج سپاه از اقتصاد و سیاست باید با اراده خود آنها انجام شود نه با فشار خارجی

نماینده سابق مجلس گفت: خارج شدن سپاه از اقتصاد و سیاست باید با اراده خود آنها انجام شود نه با فشار خارجی. آنها باید توصیه اکید امام خمینی (ره) را عمل کنند. نظر بسیاری از فرماندهان سپاه نیز همین است.

مطهری: خروج سپاه از اقتصاد و سیاست باید با اراده خود آنها انجام شود نه با فشار خارجی

گفتگو با علی مطهری را در ادامه بخوانید:

برای فائزه هاشمی به خاطر مواضعش کیفرخواست صادر شده است. آیا این کار با قوانین موجود و همین طور اهداف انقلاب سازگار است؟

علی مطهری: باید متن کیفرخواست را ببینم، بدون آن نمی‌توان اظهارنظر کرد. آن مقدار که من اطلاع دارم کیفرخواست ایشان پس از یک اظهارنظر وی درباره تحریم‌های سپاه صادر شد. در این کیفرخواست به حرف چند ماه قبل ایشان درباره پیغمبر اسلام و ثروت حضرت خدیجه استناد و آن را توهین تلقی کرده‌اند، در حالی که آن سخن وی به نظر من بیشتر مزاح بوده تا جدی. لذا اصل مسئله، اظهارنظری است که ایشان درباره ادامه تحریم‌های سپاه داشته است.

در یکی از اظهارنظرها، خانم هاشمی گفته است «تنها راه بازگرداندن سپاه به پادگان‌ها، همین تحریم است»؛ نظر شما در ارتباط با این موضوع چیست؟ همچنین نظر شما در ارتباط با آزاد بودن برای طرح هر نظری چیست؟

اصل کلی این است که کسی به خاطر اظهارنظر نباید مورد تعقیب و مؤاخذه قرار گیرد. خارج شدن سپاه از اقتصاد و سیاست باید با اراده خود آنها انجام شود نه با فشار خارجی. آنها باید توصیه اکید امام خمینی (ره) را عمل کنند. نظر بسیاری از فرماندهان سپاه نیز همین است.

چرا آن سخن شهید مطهری درباره آزادی در حدی که کمونیست‌ها هم بتوانند موضع خود را بگیرند و حتی در دانشگاه‌ها تدریس کنند، عملی نشد؟

این یک نقصی است در جمهوری اسلامی که به تدریج موضوع آزادی بیان کمرنگ شد و در برهه‌هایی مثل سالهای پس از حوادث سال ۸۸ به حد اختناق رسید. امروز وضعیت نسبت به آن دوره‌ها بهتر است، خصوصاً که قوه قضائیه در دوره آقای اژه‌ای روش بهتری را در پیش گرفته و بسیاری از کیفرخواست‌ها که ناشی از اظهارنظر است به تبرئه منتهی می‌شود. ولی هنوز ما تا به وضع ایده‌آل آزادی بیان برسیم فاصله داریم.

شما با خانم فائزه هاشمی درباره حجاب اجباری یا اختیاری اختلاف‌نظر کاملی دارید. به نظر شما بحث کردن و حرف زدن درباره این موضوع چالشی، باید آزاد باشد یا همچنان خط قرمز باقی بماند؟

بحث کردن درباره این موضوع همیشه آزاد بوده و هست و اساسا ما خط قرمزی در اظهارنظر نداریم. آنچه امروز در ایران درباره حجاب هست چیزی مابین اجبار و اختیار است و اجبار به معنی واقعی کلمه وجود ندارد. می‌بینید که بسیاری از خانم‌ها درست رعایت نمی‌کنند و کسی هم مزاحم آنها نمی‌شود. البته حرف‌های اخیر خانم فائزه هاشمی درباره حجاب تشویق به بی‌حجابی بود که کار درستی نیست.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    5

    مرد حسابی کلی همه جوره تلاشیدند تا مملکت را قبضه کنند حالا بگن بفرما ما رفتیم !!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      خوب بگو ببینیم چطوری قبضه شده؟!! حرف های چرت هم پاسخ نده

    • ناشناس
      7

      شماها از مجموعه های موفق کشور کینه دارید و بسوزید

  • A-M
    24

    جناب مطهری خودتون دارید عنوان می کنید که ایشان تلاش کردند بی حجابی را ترویج دهند همین یک مورد کفایت نمی کند باز خواست شود ضمن اینکه ایشون فیوز پرانده و عقلش سر جاش نیست بطوریکه پدر ایشون نیز قبولش نداشت شما دارید دفاع می کنید

  • شیرتوشیر
    1

    شوخی میکنی

  • ناشناس
    3

    کشور و ملت را بدبخت کردند تا حاکم مطلق شوند بر اقتصاد و سیاست، با میل خودشان بروند!!!! کجا به سلامتی...باز این مفت خور حرف زد

  • ناشناس
    1

    به همین خیال باش ---- به کدام وصیت امام عمل شده که این دومی باشه

  • ناشناس
    0

    Oh yes yes خخخخخخ

  • ایرانی آباد و آزاد
    4


    با دیدن آمار جعلی میزان رضایت مردم از دولت رئیسی این مطلب را می فرستم:
    بزرگترین مشکل این نظام و دولت های افول گرای آن در این چهل و چهار سال این بوده که هیچوقت با مردم خود و دنیا صادق و شفاف نبوده و همواره در پی آمار سازی و شاخص سازی جعلی و ساختگی به نفع خود و نظام بوده و هیچوقت صدای اکثریت مردم و درد و نظر و نقد و اعتراض واقعی و به حق آنان را نخواسته بشنود !!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      خخخه آمار سازی!!!
      هنوز درکت نرسیده که آمار گیری بر اساس سولات مختلف شکل گرفته اعم از کرونا یارانه اقتصاد رسیدگی ها و... و نه فقط گران شدن کالاها!!!

  • وصیت
    1

    اگر سپاه به وصیت نامه امام عمل می گرد کشور بیمه میشد!!

  • ناشناس
    4

    آیا قدرتی در داخل داریم که زورش به برادران برسد ؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      طبق قانون سپاه وطیفه اش دارد عمل می کند

  • ناشناس
    8

    اگر آن ها در اقتصاد نمی بودن که امثال تو کشور را بیشتر در منجلاب فرو می بردین و حتی آب خوردن هم باید از سر چاه می اوردیم در ضمن فقط سپاه نیست ارتش هم هست و طبق قانون در زمان صلح به خاطر امکاناتی که دارند باید به کمک دولت ها بیایند و چیز عادی در دنیا هست ولی شما که افکارت دست خودت نیست از همان کشورها دیکته می بینی و بازگو می کنی اینجا

  • ناشناس
    8

    همین یک ذره رونق هم درکشور هست به لطف سپاه هست

  • ناشناس
    2

    در آخرالزمان بی دینها علیه قوانین خدا می شورانند و آن روز روز آمدن منجی بشریت هست برای پاک سازی

  • مطهری
    10

    دقیقا کجا امام گفتند سپاه از همه عرصه ها باید خارج شود
    نکته بعد ی اینکه یک زن بی چاک و دهن به اسم رفسونجونی وطن فروشی کرده حالا با وصیت امام طبیعیش نکنید
    کی آقازاده های رفسنجونی و مطهری از دخالت در امور کشور کنار میروند؟

  • ناشناس
    0

    ماازدنیاصدسال عقبیم چرتوپرت نگین یک خانم روسری به سرداشته یانه به شما ربطی نداردشما اگه مردی مواظب ناموس خودت باش تا اثربدروی خانوادهاتون نداشته باشد

  • ناشناس
    1

    زمان این اراجیف گذشته

  • سوته دلان
    1

    برادران قاچاقچی یا کاسبان تحریم، پادو ارباب پوتین مار خوردن شدن افعی ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها