فعال سیاسی اصولگرا:

اکنون هیچ احتیاجی به برجام نداریم و ظرفیت صادرات نفت بسیار زیاد است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما با دست خودمان دانشمندانمان را در معرض ترور قرار دادیم زیرا پای آژانسی‌ها را به کشور باز کردیم.

 اکنون هیچ احتیاجی به برجام نداریم و ظرفیت صادرات نفت بسیار زیاد است

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل اقتصادی، درباره این موضوع گفت: «آنچه بین ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گذشته یک موضوع است و بحث مذاکرات موضوع دیگری است و باید این دو را از هم جدا کنیم زیرا در غیر این صورت وارد بازی آمریکا شده‌ایم. مسئله دیگر آن است که کشورهای مختلف بر اساس پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با آژانس همکاری می‌کنند و آژانس هم متعهد می‌شود خدمات فنی برای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورهای عضو این پیمان ارائه دهد و البته تضمین‌هایی هم برای حفظ امنیت هسته‌ای کشورها می‌دهد؛ همه اینها در حالی است که آژانس در سه‌دهه گذشته که ایران هر گونه همکاری را انجام داده است و حتی پروتکل الحاقی که پذیرشش اختیاری است را پذیرفته اما آژانس در همه این دوران به هیچ یک از تعهداتش پایبند نبوده و نیست».

او ادامه داد: «نتیجه بازرسی‌های مداوم آژانس ترور دانشمندان هسته‌ای ما و آسیب‌رسانی به سایت‌های هسته‌ای‌مان بود و ما با دست خودمان دانشمندانمان را در معرض ترور قرار دادیم زیرا پای آژانسی‌ها را به کشور باز کردیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در چند روز اخیر مشاهده می‌کنیم که تلاش‌هایی برای برگرداندن نظارت‌های ویژه آژانس به نظارت‌های عادی و لغو پروتکل الحاقی از سوی مسئولان صورت می‌گیرد که باید چندین سال پیش این کارها را می‌کردیم و متأسفانه آخرین باری که باز اشتباه کردیم، در اسفند سال گذشته بود که بازرسان آژانس را راه دادیم و آژانس هم اطلاعات ما را در اختیار صهیونیست‌ها، اروپایی‌ها و آمریکا قرار داد».

او اظهار کرد: «اکنون آمریکا می‌خواهد گزارش‌های دروغین آژانس را به مسئله مذاکرات پیوند دهد که ما نباید در این دام قرار گیریم. آمریکا تا پیش از این خطاکار و محکوم بود و حالا غربی‌ها با اقداماتی که انجام می‌دهند می‌خواهند ایران را مقصر جلوه دهند و آمریکا را طلبکار که قطعنامه اخیر شورای حکام هم در همین جهت بود».

کوشکی در پایان گفت: «اکنون هیچ احتیاجی به برجام ندارم و نباید تصور کنیم با به نتیجه‌رسیدن مذاکرات اتفاق خاصی رخ می‌دهد. امروز شرایط متفاوت از گذشته شده است. اکنون ظرفیت صادرات نفت بسیار زیاد است اما ما فعلا تولید نفت و بنزین به اندازه نیاز صادرات نداریم؛ وگرنه نیاز جهان بسیار هست و درها هم مانند گذشته بسته نیست».

منبع: فردا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • دزدها
    0

    هر احمقی هم میداند با نتیجه رسیدن برجام هیچ اتفاق خاصی نمیافتد چون باندازه چند نسل مملکت را جارو کرده اند اما ضرر را از هر کجا جلوش بگیری سود است.

  • خون جیگر
    0

    نفرین خدا بر آدم دروغگو

  • حسین
    5

    راه نفوذ بیگانگان را ببندید ، این سازمان های بین المللی نقش اسب تروا را دارند ، آژانس در تمام این سال ها چه خیری برای ایران داشته وقتی به جز جاسوسی ، هیچ کارکردی برای اعضاء متعهد خودش ندارد ، ترا به خدا محکم بایستید ، نگذارید چندبار از یک سوراخ گزیده شویم ، فقط مقاومت است که آمریکا را تسلیم می کند ، آنها از روحیه مقاوم ایران می ترسند ، جانم سپاه که چه عزت مدارانه جلوی آنها می ایستد ، هر بار که از عرب ها عبارت " حرس الثوری " را می شنوم ، لذت می برم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      حسین بی فکر حرف مفت نزن ساندیست را بخور

  • مش جمعه
    0

    اینم یکی از کاسبان تحریم.خودش از چند جا داره میخوره کوشکی، داعش نیامده دنبالت .تا حالا نون از داعش و تحریم خوردی

  • ناشناس
    0

    اونا که عقب افتاده نیستند چیند توکه قیافه ات داد میزنه عقب مونده ای .

  • حسین
    1

    من بی فکر نیستم ، ساندیس هم نمی خورم ، اما این را می دانم که امثال تو ، پیش آمریکا ارزشی ندارند ، ارزش را باید در اراده و تسلیم ناپذیری جستجو کرد ، در مقابل اجنبی که تعهدات خود را یکجانبه فسخ می کند هیچ اعتباری نیست ، اما باید از امثال تو مراقب بود که ارزش را در خوردن می داند و بس !

  • حسین
    0

    پدران و نیاکان ما در قضیه کودتای ۲۸ مرداد سکوت اختیار کردند و ۲۵ سال زمان برد تا به شهادت تاریخ ببینیم نگاه آمریکا به ایران توسعه و پیشرفت نبوده و نیست ، بروید فیلم اولیور استون را ببینید ، آمریکایی ها هرگز دنبال قوت و سعادت ایران نبوده و نیستند . آنها هم دقیقاً دنباله رو سیاست انگل لیس ها هستند ، غربی ها فقط و فقط از ما ضعف و تقلید می خواهند ، استقلال و قدرت ایران را کاملا بر ضرر خودشان می دانند ، هر کرنش و عقب گردی به آنها ، باعث جری تر شدن و گستاخی بیشتر آنها شد ، الآن هم جرأت حمله را ندارند چون می دانند بر خلاف گذشته دانش و توانمندی در ایران بومی شده است ، کافیست کمترین جسارتی به ایران انجام دهند تا این دلیل قانونی و توجیه جهانی را به دست آوریم که یکسره از N.P.T خارج شویم و دیگر سرنوشت مان را به برجام و بازی های بین المللی آنها گره نزنیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها