روزنامه جوان:

چرا روحانیت مورد هجوم ضدانقلاب قرار می گیرند؟

«طلاب و فضلای حوزه و بسیاری از مردم می‌دانند که دلیل اصلی حقد و کینه دشمنان نه این ادعاهای پوچ که ترس استعمارگران کهنه و نو از جایگاه روحانیت و نقشی است که در حراست از هویت و استقلال جامعه ایرانی در برابر مطامع دشمنان دارد.»

چرا روحانیت مورد هجوم ضدانقلاب قرار می گیرند؟

روزنامه جوان نوشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت در صف اول پیگیری آرمان‌های اسلامی و مطالبات به‌حق جامعه قرار داشت و به‌رغم فرصت‌های متعددی که به واسطه تغییر نظام سیاسی برای روحانیون فراهم آمد، اغلب آنان همچنان زهد را بر رفاه دنیوی ترجیح دادند.

امروز هرکس با روحانیون از نزدیک معاشرت داشته باشد، تصدیق می‌کند که از طلاب تازه‌محصل و فضلای مجرب گرفته تا علمای تراز اول و مراجع معظم تقلید در ساده‌زیستی و بی‌اعتنایی به زخارف دنیوی الگوی جامعه‌اند. سبک زندگی امامین انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) جلوه تام‌وتمامی از حیات طیبه و زاهدانه روحانیت مبارز را نمایان می‌سازد.

همین امروز بیشتر طلاب و روحانیون با حداقل شهریه دریافتی (که بسیار کمتر از حداقل دستمزد یک کارگر ساده است) و در عین حال با خانواده‌هایی نسبتاً پرجمعیت، بی‌ادعا گذران زندگی می‌کنند.

جالب اینجاست اندک بودجه حمایتی در قالب بیمه درمانی و... که مشابه همه اقشار دیگر جامعه در اختیار طلاب قرار می‌گیرد مورد حسادت برخی قرار گرفته و زبان نیش و کنایه ضدانقلاب را می‌گشاید، فارغ از اینکه سرانه بودجه حمایتی طلاب به مراتب کمتر از دانشگاهیان و بسیاری دیگر از اقشار بوده و در برابر مبالغ تخصیصی به دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی تقریباً هیچ است!

طلاب و فضلای حوزه و بسیاری از مردم می‌دانند که دلیل اصلی حقد و کینه دشمنان نه این ادعاهای پوچ که ترس استعمارگران کهنه و نو از جایگاه روحانیت و نقشی است که در حراست از هویت و استقلال جامعه ایرانی در برابر مطامع دشمنان دارد. هنوز اثر ضربه‌ای که فتوای میرزای شیرازی بر پیکره استعمار پیر وارد کرد در کینه رسانه‌های انگلیسی نسبت به روحانیت شیعه هویداست و علت خشم و نفرت وابستگان استعمار از این سنگرداران استقلال و هویت ایران را آشکارا می‌توان دریافت.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • مهدی
    1

    کدام ضد انقلاب هر کس از روحانیون نقدی کند مگر ضد انقلاب است . از صدتا شهروند ایرانی چیزی معادل هشتاد نفر از روحانیون خوششان نمی آید .روحانی باید از سیاست فاصله بگیرد .کار روحانی مکتب و تبلیغ دین است . از خرافاتی که به خورد مردم دادن مردم از روحانیون بیزارند

  • فرهاد
    0

    بخاطر اینکه از خودشان اصغفرالاه خدا پیغمبر امام ساختن تشنگی گرسنگی نکشیدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      استغفرالله

  • ابوالحیران
    0

    برای اینکه سر جای خودشون نیستند ! تعریف عدالت اینکه هرچیزی سرجای خودش باشه ! جاشون تو حوزه ومسجد است ! سعدی میگه : بوریا باف اگر چه بافنده است نبرند ش به کارگاه حریر

  • ناشناس
    1

    تو هم اگه آخورت چال نبود دفاع نمی کردی .مردک بچه های مردم برا تحصیل پولهای کلان باید بپردازند طلبه ایکه توی جیره خوار ازش حرف میزنی حقوق هم میگیرید تا درس بخونه .در ثانی مگه همین روحانیون نیستند که تا خر خره میخورند ومردم را به مقاومت تشویق میکنند ؟

  • مستر
    0

    چون بیان با عمل شان حداقل در زمان ما که یکی نبوده فقط فقط به فکر دنیاطلبی وکاخ نشینی بودن امسال ناطق لواسان نشین وفریدون ولنجک هرچند که قصب چون منزل هویداست اقای برجردی فرموددزدها لباس علماراهم دزدیدند

  • تیلکان
    0

    اگر ضد انقلاب منظورتان مردم است ..دقیقا درست فرمودید ..مبارزه منفی

  • مش جمعه
    0

    همگیتون دروغگوی بیش نیستید. روحانیت و سپاه سوار بر گُرده ی مردم شده اند و از مردم پیاده خبری ندارند.بکدام شعار و حرف سال ۵۷ جامعه عمل پوشیدید؟

  • ناشناس
    0

    آدرس غلط نده زرنگ.مگرهمین مردم نبودن روحانیترا ازفرش به عرش رساندند؟قبل ازانقلاب مردم ثروت،زمین،مال ومنال ،خانه زندگی خوب داشتن ،آخوندادین،الان مردم دین دارن آخوندا زمین،مشین ملیاردی ،ویلای ملیاردی،یعنی جامون عوض کردیم.پس لطفاحرف حق بزن.احترام آخوند،تمام .گناه خودبگردن دیگران ننداز.متاسفم براتون زندگی خطرناکی درپیش دارید.هم خود،هم متسوبین.

  • م..ک
    1

    سردمداران دین اسلام راببین.تفکرشون تکفیریکدیگر.شیعه میگه سنی کافره.سنی میگه شیعه بت پرسته.وووو..والان یک تفکربسیارزشت وقبیح جدید،شیعه انگلسی.!....سنی امریکایی...هروقت کم میارن وتاجو تختودرخطرمیبینن،تقصیرومیندازن گردن ..
    ووو

  • عملکرد روحانیت تاکنون به نفع مردم و کشور نبوده است.
    0


    عملکرد روحانیت تاکنون به نفع مردم و کشور نبوده است.

  • تاریخ
    0

    اگر من بگم حیوانی با من حرف زد میگی من چیه ام ؟

  • فواد
    0

    برای اینکه هر کس مفتخوری کند مورد اعتراض مردم ( و از نظر مفتخور ها ضد انقلاب) قرار می برد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها