امام جمعه مشهد:

مسئولان سیاست خارجی استکبارستیزی کنند تا زمینه ظهور منجی بشریت فراهم شود

امام جمعه مشهد گفت که تحقق عدالت در کشور از طریق مبارزه با فساد و تبعیض و با همکاری قوای سه‌گانه قابل دستیابی است وگرنه تمام حرکت‌ها در این زمینه بی‌نتیجه خواهد ماند.

مسئولان سیاست خارجی استکبارستیزی کنند تا زمینه ظهور منجی بشریت فراهم شود

آیت الله سیداحمد علم الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد افزود: چیزی که در شرایط کنونی نظام ما را بیمه می‌کند، مبارزه با استکبار در دو سطح سیاست خارجی و سیاست داخلی است.

وی ادامه داد: اگر مسوولان ما در سیاست خارجی از طریق استکبارستیزی و در سیاست داخلی به وسیله مقابله با تبعیض و فساد، بطور مستمر مبارزه کرده و خسته نشوند، ما به یک نظام ایده‌آل خواهیم رسید و بدین طریق زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم خواهد شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به حضور حجت الاسلام محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه در نماز جمعه این هفته مشهد افزود: عدالت، محور اصلی نظام جمهوری اسلامی است و خوشبختانه قوه قضاییه از طریق استکبارستیزی در داخل و مقابله با فساد و تبعیض، که لازمه رسیدن به عدالت است، این هدف را با جدیت دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: انقلابیون و مردم ما نباید از مبارزه با دشمن و استقامت خسته شوند، چراکه دشمن و استکبار جهانی با دین اسلام، رسول خدا و عقیده مردم مشکل دارد و اگر قدرت و توان داشت از هیچ توطئه ای برای رسیدن به اهداف خود دریغ نمی کرد.

خطیب جمعه مشهد در بخشی از سخنانش عبرت پذیری مسوولان در سیاست خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز در کشور ما دو فکر وجود دارد و یک عده معتقدند که باید تعامل کرد و در مقابل دشمن، تواضع و تعامل کرد، تا بتوانیم به مشکلات فائق بیاییم و نگرش دیگر مبارزه  مستمر و استقامت در مقابل دشمن و استکبار است.

آیت الله علم الهدی افزود: بدین منظور مقام معظم رهبری در دوره گذشته مصلحت دیدند تا عده ای از مدیران را که تفکر غلبه بر مشکلات از طریق تعامل با دشمن را داشتند، در سیاست خارجی و از طریق مذاکرات برجام تجربه کنند اما پس از مدتی بر همگام روشن شد که با این رویکرد، دشمنی دشمن چند برابر بیشتر شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر در مقابل دشمن و استکبار ایستاده و کوتاه نیایی می توانی به اهداف خود برسی، همچنانکه اکنون بسیاری از کشورهای غربی به این نتیجه رسیده اند که در حوزه نفت با ایران به طور مستقل وارد گفتگو شوند و از سلطه و زیر یوغ آمریکا در این خصوص بیرون بیایند.

علم الهدی افزود: این در حالی است که آمریکا که ابزار قدرت و انرژی را در دست دارد و برای ناامن کردن انتقال نفت از ایران در دریای عمان حتی دست به نفت دزدی زد و از هیچ توطئه و خصومتی در این زمینه دریغ نکرد.

امام جمعه مشهد گفت: مسوولان باید با عبرت و بصیرت، سیاست امروز جامعه را از نظر روابط بین‌الملل تنظیم کنند، چراکه دشمن چه شرقی و چه غربی، خصومت خود را دارد و امیدواریم آمریکا، همانند شوروی سابق نابود گردد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • بلال
    0

    اگر آقا دامادهای انقلابی سریعتر پست ومقام وجایگاه بگیرند زمینه های ظهور زودتر از آن چیزی که مد نظرامام جمعه است فراهم می شود.

  • ناشناس
    0

    مسولین سیاست داخلی هم اگر دیکتاتور ستیزی وحماقت ستیزی کنند شاید به نتیجه بهتری برسیم .

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای علم الهدا مگر نه اینکه وقتی ظلم و بی عدالتی گسترش یابد امام زمان برای برقراری عدالت ظهور می کنند. خب جریان انحصار طلب اصولگرا و پایداری های ناپایدار و انجمن حجتیه و تند روهای عماری و کاسبان تحریم ها و اختلاس گران و خائنین و داعش و طالبان و القاعده و اسرائیل و امریکا و ال سعود و رسانه های وابسته به تفکرات التقاطی و خلاصه دلواپس و داخلی و خارجیهمه و همه در حال گسترش ظلم و بی عدالتی هستند مطمئنا با همین فرمان جلو بروند عنقریب اقا تشریف فرما شوند. خلاصه شما خودتان را نگران آمدن ایشان نکن. چون در مسیر هستید و راه را درست میروید.

  • عدالت طلب
    0

    تو این مملکت هر مسئولی صحبت از ظهور امام زمان کرد بدونید که یه دزد و فریبکار واقعیه که امام زمان را وسیله ثروت اندوزی و سو استفاده سیاسی خودش قرار داده.یک ساعت بشینی با امثال آقای علم الهدی صحبت کنی میفهمی که از بنیان اعتقادی به امام زمان نداره.مصاحبه های امثال خاوری و سید هادی رضوی(داماد وزیر کار سابق) و دیگر دزدها را بشنوید ، یکسره به امام زمان و دیگر ائمه اطهار سلام و درود میفرستن ، بعد داراییهای ملت بدبخت را بالا میکشن.

  • ناموس پرست
    0

    این روحانیت برای زیانهایی که اینگونه اظهارات نسنجیده بر زندگی مردم تحمیل میکند مرجعی ندارد.؟مگر دوران توحش است که بیخودی با بزرگترین و قدرتمندترین و ثروتمندترین آزداترین کشور جهان درگیری ایجاد کنیم.کشور ایران وقتی بیمه میشود که هر کس در جای خود باشد.رضاخانی باتکا فرهیختگان در صحنه باشد.

  • علی
    0

    اگر امام زمان عج ظهور کند، آنگاه باید حکومت و قدرت را به آن امام همام عج واگذار کنید و بروید دنبال کارتان. آیا آمادگی این واگذاری قدرت و ثروت شیرین را دارید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها