انتقاد علم الهدی از مذاکرات ایران با غربی ها/از گرسنگی هم تلف شویم نباید از دشمن چیزی بخواهیم

امام جمعه مشهد از روند مذاکرات ایران با کشورهای غربی انتقاد کرد.

انتقاد علم الهدی از مذاکرات ایران با غربی ها/از گرسنگی هم تلف شویم نباید از دشمن چیزی بخواهیم

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: لازمه سلطه شیطان وسوسه است، شیطان افراد را تسخیر می‌کند و برحسب سلطه خود وسوسه خود را نسبت به انسان اجرا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به شیوه وسوسه شیطان گفت: شیوه وسوسه شیطان، ایجاد روش انحرافی است. زمانی ما در مقام عبودیت و بندگی خدا هستیم و برحسب گرفتاری و شرایط مختلفی که در عرصه زندگی برای ما پیش می‌آید گناهی صورت می‌دهیم و این لغزش قابل عفو پروردگار است اما زمانی بحث این است که بنای جنگ با خدا از طریق این گناه را داریم و این جزو موارد لجام شیطان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با تقدیر از حرکت مردم مسلمان ایران و مشهد در روز جهانی قدس اظهار داشت: این مسئله بیانگر پایمردی در مسیر اهداف انقلاب و نظام است و ان‌شاء‌الله خداوند متعال در برابر این حماسه‌ای که نشانگر روح مجاهده عظیم در راه اسلام در شما برادران و خواهران بود این عرض ارادت قطعی به محضر مقدس امام زمان(عج) مورد توجه آن حضرت قرار گیرد. شما نشان دادید پای منویات اهل بیت و پای آرمان‌های ولایت مقاومت می‌کنید.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه خط علی(ع) توسط مردم ولایی ادامه پیدا می‌کند بیان کرد: شما پای منویات دین و اسلام ایستاده‌اید. امروز در روی کره زمین هر حرکتی علیه استکبار بود شکست خورد اما استکبارستیزی ما در این 40 سال قوی‌تر شده و علت آن هم اتکایش به اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: شما در پایمردی به اهل بیت پیامبر مرد و مردانه و قوی ایستاده‌اید و این مصداق قطعی وفاداری شما مرد و زن نسبت به اهل بیت(ع) است اما این را بدانید از 39 سال قبل که امام فرمان دادند روز جمعه آخر ماه رمضان دنیای اسلام نفرت خود را نسبت به اسرائیل ابراز کند تا امروز، وضعیت اسرائیل بسیار متفاوت شده و با آن روزی که امام این فرمان را دادند اسرائیل به اندازه امروز در نکبت و بدبختی فرونرفته بود. پس این حرکت اثر خودش را گذاشت و جریانی که غده سرطانی بود امروز در انتهای ضعف است و روز قدس اثر خود را گذاشته و تابوی شکست ناپذیر بودن اسرائیل در دنیای اسلام از میان رفت.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به جنگ شش روزه افزود: برای مسلمانان دنیا جا افتاده بود اسرائیل قدرتی شکست ناپذیر است و الحمدلله بعد 39 سال که مراسم روز قدس را برپا می‌کنیم امروز همه دنیا و حتی اسرائیل امیدش برای تداوم حیات این نظام ساختگی قطع شده است.

علم الهدی افزود: امام بزرگوار ما فرمودند باید اسرائیل محو شود، مقام معظم رهبری مژده نزدیک شدن محو اسرائیل را دادند و فرمودند تا 25 سال دیگر اصلا شما وجود ندارید که بخواهید برای آن روز فکر کنید. مسئله فلسطین برای ما یک مسئله دینی است. همه چیز آن به ما مربوط است. سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان است و سرزمین فلسطین از نظر قرآن یک سرزمین مقدس است.

وی با بیان اینکه اگر ادعا می‌کنیم مشهد و اطراف مشهد حریم امام رضا(ع) است همین مسئله در مورد مسجدالاقصی براساس نص قرآن وجود دارد ادامه داد: برای ما سرزمین فلسطین حرمت الهی دارد و سرزمین انبیای الهی بوده است. عده‌ای اراذل و اوباش در جریان رسانه‌ای خود پخش کرده‌اند که کمیته امداد پول را به غزه و لبنان و فلسطین می‌فرستد. اولا که چنین نیست و ثانیا ایتام اینها فرزند مسلمانان هستند و نسبت به آنها مسئولیت دارم. فلسطین قطعه جدانشدنی اسلام است و این را قرآن می‌فرماید. در ثانی فلسطین خاکریز اول است و دشمن می‌خواهد از اینجا شروع کرده و اسلام را بگیرد. دشمن ما را نشانه گرفته است و وظیفه ما حفظ این خاکریز اول است.

علم الهدی ادامه داد: حرف آمریکا و اروپا برای برطرف کردن تحریم‌ها یک مسئله است و می‌گویند ایران از منطقه و اطراف اسرائیل خارج شده و صنعت موشکی را کنار بگذارد. زیرا ایران با نفوذ فعلی در منطقه اسرائیل را گروگان گرفته است.حزب الله بخشی از قدرت و نفوذ ایران در منطقه است. حزب الله اراده کند به صورت نقطه زن تمام اسرائیل را زیرپوشش موشک دارد. کوچک ترین حرکتی صورت بگیرد جریان موشکی ما از اسرائیل حتی یک وجب باقی نمی‌گذارد. اسرائیل قلب و جان آمریکاست و اسرائیل اصل اصیل لابی صهیونیسم است. قلب آمریکا با قدرت موشکی گروگان‌گیری شده است.

وی بیان کرد: یک عده افرادی که در گوشه و کنار مملکت در مسئله موشکی لجن پراکنی می‌کنند بدون شک خائن به مملکت و خائن به این مردم هستند. غیر از اینکه خائن به اسلام و قرآن و خائن به جهان اسلام هستند خائن به تک تک افراد این ملت هستند. اگر ما فناوری موشکی را کنار گذاشتیم و موشک را از بین بردیم و سپس اسرائیل از گروگان ما خارج شد آمریکا نصف روز که نه یک ساعت به ما مهلت می‌دهد؟ با کدام اندیشه جور است که بگوئیم برای حل مشکل اقتصادی و تحریم یک چنین مشکل بزرگ امنیتی برای خود ایجاد کند؟ مسئولان ما مومن هستند و اگر از گرسنگی نیز تلف شویم نباید از دشمن چیزی بخواهیم.

علم‌الهدی افزود: برای حل خیالی مسائل خودمان با دشمن مذاکره کرده و خود را از امکانات دفاعی و امنیتی خلع کنیم تا یک لقمه نان بگیریم؟ این فکر و محاسبه جز محاسبه حقوق‌بگیر انگلیس و مزدور آمریکا فکر و محاسبه کیست و اگر این منطق مسموم از هر فردی بروز کند این مردم متدین انقلابی مچش را خواهند گرفت که این جاسوس آمریکاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • م
    0

    تو که گرسنگی را تجربه نکردی اگه راست میگی مثل مردم زندگی کن

  • کاربر ناشناس
    0

    تو ک از گشنگی نمی میری ما می میریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها