نامه ایران به شورای امنیت در پی تهدیدهای تل آویو: درباره هرگونه اقدام ماجراجویانه به اسرائیل هشدار می دهیم

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اراده قاطع ایران در استیفای حقوق مسلم خویش در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای نسبت به هرگونه اقدام ماجراجویانه رژیم اسرائیل هشدار داد.

نامه ایران به شورای امنیت در پی تهدیدهای تل آویو: درباره هرگونه اقدام ماجراجویانه به اسرائیل هشدار می دهیم

زهرا ارشادی روز جمعه به وقت محلی در نامه ای به رئیس شورای امنیت، در اعتراض به تهدیدات رژیم اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران نوشت: این نامه را پیرو نامه مورخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران برای شما می‌نویسم که طی آن شما را از اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در تأسیسات غنی‌سازی نطنز در ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ مطلع کرده بودم.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: آن اقدام فعالیت این تأسیسات حساس هسته‌ای را که تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت گسترده آن است، مختل کرده بود.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نخست وزیر رژیم اسرائیل در مصاحبه اخیر خود، هر چند به طور ضمنی، به حملات پنهان آن به برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران اعتراف و با گستاخی اعلام کرده است این رژیم به چنین حملاتی ادامه خواهد داد.

وی افزود: در پی آن، تهدیدهای بی‌شرمانه دیگری از سوی وزیر دفاع رژیم اسرائیل برای حمله به ایران صورت گرفت و همچنین رئیس ستاد کل این رژیم نیز از برنامه اسرائیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشت.

ارشادی تاکید کرد: هدف قرار دادن یک مرکز هسته‌ای بسیار حساس حفاظت شده با خطر بالای انتشار بالقوه مواد رادیواکتیو توسط رژیم اسرائیل یک اقدام جنایتکارانه تروریسم هسته‌ای محسوب می‌شود و مصداق روشن دیگری از تداوم نقض حقوق بین‌الملل توسط این رژیم می‌باشد.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: با توجه به تهدید فزاینده و مداوم تروریسم هسته‌ای رژیم اسرائیل علیه صلح و امنیت بین‌المللی، جامعه بین‌المللی باید چنین اقدامات تروریستی جنایتکارانه‌ای را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کند.

ارشادی اظهار داشت: همچنین تهدیدهای صریح فوق علیه یک دولت عضو سازمان ملل متحد نقض فاحش حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل، بویژه ماده ۲ آن است و بنابراین نباید از سوی جامعه بین المللی و شورای امنیت تحمل شود.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تنها در کمتر از دو سال، رژیم اسرائیل با نقض ماهوی اصول اساسی حقوق بین الملل، اقدامات ماجراجویانه آشکار و پنهان بی شماری انجام داده است که از جمله شامل اقدامات تروریستی علیه دانشمندان و مراکز هسته ای ایران، حملات علیه کشتی‌های تجاری در منطقه و همچنین حملات پهپادی و هوایی علیه برخی کشورهای منطقه است.

وی اظهار داشت: چنانچه جلوی چنین اقدامات غیرقانونی مداوم و رفتارهای تحریک‌آمیز نظام‌مند و دارای آثار جدی گرفته نشود، بدون شک منطقه را بی ثبات‌تر کرده و صلح و امنیت بین المللی را نیز به خطر خواهد انداخت.

ارشادی خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه طولانی رژیم اسرائیل در عملیات خرابکارانه علیه فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ما و ترور بزدلانه چند دانشمند هسته ای و دیگر دانشمندان ایرانی در گذشته و همچنین عملیات سایبری مشترک آمریکا و اسرائیل علیه تأسیسات هسته ای ایران با استفاده از بدافزار رایانه ای موسوم به استاکس نت، شورای امنیت باید به مسئولیت‌های خود طبق منشور عمل کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شورای امنیت باید اقدامات لازم فوری را برای جلوگیری از تمام سیاست های بی ثبات کننده و رفتارهای غیرقانونی و در عین حال ماجراجویانه رژیم اسرائیل انجام دهد و آن را در برابر تمام چنین اقداماتی نیز مسئول بشناسد.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: در عین حال، جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر اراده قاطع خود در استیفای حقوق مسلم خویش در استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز در تمام جنبه های آن، نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه احتمالی یا اقدام ماجراجویانه رژیم اسرائیل هشدار می دهد.

وی ادامه داد: همانگونه که در نامه های قبلی ما به شورای امنیت نیز آمده است، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود بر اساس حقوق بین الملل برای انجام تمام اقدامات لازم جهت حفاظت و دفاع از شهروندان، منافع، تأسیسات و حاکمیت خود در برابر هر گونه اقدامات تروریستی یا اخلالگرانه را محفوظ می‌دارد.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 38
  • علی
    0

    تازنده ایم شعار مرگ براسرائیل را فراموش نمی کنیم. رژیم جعلی خونخوار کودک کش منفور ظالم غاصب به قول حضرت امام : غده سرطانی ظلم این رژیم صفاک تاکی!!؟ مسلمانان هم خدایی دارند.

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      سفاک درسته نه صفاک !!!! اول املاء یاد بگیر بعد اسراییل را نابود کن !!!

    • به علی نخود نغز
      0

      تمام این تحریم‌ها و انزوای بین المللی بخاطر دادن موشک به غزه و نصرالله و حوثی هاست ، حالا در مقابلش چیزی که نگرفتیم و فقط وفقط تحریم و انزوا. اسرائیل نابود بشه قطعا چیزی گیر مردم ایران نمیاد!! اسرائیل مهد دموکراسیه برخلاف حکومت داعش و ملاها و طالبان!!

  • برجامی
    0

    شورای ناامنیت همان خانه اسباب بازی صهیونیستها!

  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    منظورم دفاع ازاسرائیل نیست ونخواهد بود شمادرنامه ات گفته ای کشوری که عضو سازمان ملل است نباید توسط کشور دیگری تادید شود حرف درست وحسابی است مگر اسرائیل جز کشورهای تاید شده وعضو سازمان ملل نیست؟ چرا ۴۳سال کشور مابر علیه اسرائیل ونابودی آن دست برنمیدارد انتظار دارید کشوری نابود کنید وازخودش دفاع نکند تو دستت تو لونه زنبور بکش بیرون

    نظرات شما -
    • ص ج
      0

      هر چند من خودم از اسرائیل بسیار متنفرم و آن رژیم را اشغالگر و غاصب میدونم ولی این استدلال شما هم کاملاً بجا و درست به نظر میرسه. از جهات اخلاقِ درست سیاسی به نظر میرسه که ایران اگر بخواد همچنان و هر چند در شعار معارض کیان رژیم منحوس اسرائیل باشه، نه تنها نمیتونه در حملاتی که اسرائیل به منافع ایران صورت میده به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت ببره بلکه بایستی که از سازمان ملل خارج بشه!!! از لحاظ قواعد و قوانین بین المللی مشروعیت شعارهای ایران بر ضد رژیم اشغالگر اسرائیل زیر یک علامت سئوال بزرگ است و از طرفی حرکات ایذایی که رژیم منفور اسرائیل هم از خود بروز میده، دفاع از کیان خود به نظر میرسه. ایران نبایستی انتظار داشته باشه منافعش از طرف اسرائیل مورد حمله قرار نگیره در حالیکه در ادعا و کلام موجودیت رزیم اسرائیل رو دائماً تهدید میکنه و حتی وعدۀ فروپاشی آن در طی بیست سال آینده را میده. در رابطه با بیانات خانم ارشادی به قول معروف میگن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران

  • علی
    0

    آفرین، زنده و پاینده باشید.

  • امیر
    0

    این خانم چقدر پیگیره... تشویقش کنید

  • رضا95
    0

    هنوز کیهان وکیوان رزومه این نماینده رااعلام نکرده بدونیم کیست وازکجا آمده؟ازسفرکربلاآمده

  • مرگ
    0

    ما از مسئولین جز دروغ چیزی نشنیدیم این نامه هم دروغ است چون اینان مردم مظلوم را با گلوله کشتند هواپیما را با موشک زدن در زندانها شکنجه ومی کشند طالبان وحشداشعباران زندگی میکنند وایران در کشورهای ،عراق،یمن ،لبنان وافغانستان کشت وکشتار ر چه کسی جواب خووالقاعدهوحشداشعبیوایرانوافغانستانوکشتاراهان را خواهد داد اسلام را افراطی وخشونت گرا معرفی کردند و... راست میگویید برای مردم کشور وقت بگذارید وانسان باشید

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      برو از کرم هایی که سحر قریشی تبلیغ میکنه،استفاده کن

  • بی نام
    0

    مگر سپاه پاسداران اعلام نکرده بود پاسخ قاطع و کوبنده ای در صورت هر گونه حمله به ایران از سوی اسراییل بی پاسخ نخواهد ماند و کاری خواهد کرد که در نقشه اسمی از اسراییل نباشد . پس ان همه تهدید چه شد. ایا حق داریم باور کنیم لافی بیش نبوده ؟

  • سید علی
    0

    دشمنِ دشمنِ ما ، دوست ماست، پس اسرائیل دوست مردم ایرانه

  • محمد
    0

    درصورت جنگ لطفا همین بسیجیا و گاردهای ویژه که مردم رو کتک میزنن برن بجنگن، ما مردم ایران با اسراییل و امریکا دوست هستیم و در صورت جنگ بی طرف خواهیم بود. خلاصه رو ما حساب نکنید. یاعلی

    نظرات شما -
    • ايرا
      0

      جانا سخن از زبانما مممم

    • ايرانى
      0

      جانا سخن از زبان ما ميگويي من نميدانم اينها واسه چى كاسه داغ تر از آش شده اند عربها خودشون دارند يكى يكى صلح ميكننداونوقت ايران ادعا ميكنه اگه راست ميگين مسؤلىن يك همه پرسى بگذارند اونوقت اگه همه موافق بودند بخدا من يكى اولى داوطلب ميشم

  • ناشناس
    0

    کار سپاه به چوقولی رسیده؟؟!!!

  • سردار الاغ
    0

    دین دیرین دین دین دیرین، شنوندگان عزیز توجه فرمایید، به زودی سپاه قدرتمند،جهان را تسخیر خواهد کرد،ما سرداران سپاه،پالانهایمان را محکم بسته ایم ، آماده انتقام سخت باشید. دین دیرین دین دین دیرین دین..

  • کوروش
    0

    هر وقت اینها تهدیدی میکنن اونم کوفنته بقول خودشون یاد انتقام سخت و فاجعه هواپیمای اوکراین میافتم.

  • ناشناس
    0

    این سفیر از کجاامد و دختر کدام مقام است که دارد با بیت المال خوشگذرانی میکند.

  • داروغه
    0

    نترسید .چرا خودتونو خیس کردید

    نظرات شما -
    • حاکم
      0

      فیلم سینمایی بر گا رفتگان

  • لیلا
    0

    من به شما می‌گویم. آب قطعه

  • گاندو پلاستیکی
    0

    در صورت جنگ با اسرائیل، سرداران سپاه با تمام قدرت نوجوانان چهارده،پانزده ساله را به خط مقدم فرستاده و خود از منازلشان توسط جی پی اس آنها را هدایت خواهند کرد و با سخنرانی های کوبنده از پشت تریبون آنها را تهییج کرده و به آنها روحیه خواهند داد،خسته نباشید دلاوران میز گرد، خدا قوت پهلوان پنبه ها

  • حسین گلشن
    0

    اصلا چرا ایران ب اساس همین شواهد به دادگاه لاهه شکایت نمیکند

  • یاوه مگو
    0

    هر کاری قبلا کردی ، بعدش هم میکنی

  • ناشناس
    0

    عجب کاری به جایی رسیده خودشون و خیس کردن و پشت یه زن در سازمان ملل قایم شدن

  • ناشناس
    0

    لطفا اطلاعات کاملی از این خانم منتشر کنید ببینیم به کجا وصله!!!!

  • یک ایرانی
    0

    تا کی باید مارو اسراعیل تحقیر کند یه آدم با جربزه بیاد که جواب درست حسابی بهش بده اگه زد ویا خراب کاری کرد اونم بگه دیموناتو بزنن تا دیگه کسی یا کشوری جرعت چنین کاری رو به خودش نده

  • فرقی نمیکنه
    0

    شهید فخری زاده چی شد پروندش ؟ مگه نگفتین کع کار اسرایییلیها بوده ؟ چرا ازشون شکایت نمیکنین ؟ چرا فراموشش کردین ؟ نکنه که کار داخلیها بوده !!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    اگه جواب قاطه به اسراعیل بدید مردم این کو پشت سرشما هستن اما اگه فقط حرف بزنید مردم دیگه به حرفای شما اعتماد ندارن این همه خراب کاری چه جوابی تا الان دادید برای سابت کردن خودتون به حرفتان عمل کنید که ۸۵ میلیون نفر پشت شماست وسلام

    نظرات شما -
    • پیشگو
      0

      اولا قاطه نه قاطع. دوما اسراعیل نه اسرائیل. سوما کو نه کوه. چهارما سابت نه ثابت. پنجما وسلام نه والسلام

  • ملول
    0

    ....خوری اضافی

  • ناشناس
    0

    سازمان ملل، و شورای امنیت و سایر مجامع حقوقی بین المللی مزد بگیر قدرتهای بزرگ و چند کشور دیگر هستند و صرفا حافظ منافع آنان بوده و ابزاری در دست امثال آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی اسراییل هستند. با این اوصاف، انتظاری در راستای صیانت از حقوق سایر ملل، نبایستی از آنان داشت. البته اقدامات دیپلماتیک و مکاتباتی از این دست، به عنوان یک اتمام حجت، لازم است ولی نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت. دفاع و مقابله به مثل، حق طبیعی و قانونی هر کشور در برابر تعدی و تجاوز و گنده گویی و رجز خوانی هر کشور مهاجم دیگری است. به فرض آن که این گنده گویی های مقامات صهیونیسنی صرفا یک بلوف سیاسی - تبلیغاتی نباشد؛ قطعا هر اقدام اسراییل غاصب با پاسخ کوبنده ایران همراه خواهد بود.

  • ناشناس
    0

    ۴۳ ساله کارشون شده هشدار به: فتنه گران و آشوب طلبان و منافقان و انرقکا و انگلیسی ها و اسرایلی ها و سعودی ها و اماراتی‌ها و...

  • حاج طوسی
    0

    از وقتی دشمن پشتشا به ما کرده ما خیلی...

  • پناهنده
    0

    تو که غمی نداری اگر خبری بشه ، همانجا میمانی

  • یاخدا
    0

    همه دروغ میگویند سازمان ملل هم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها