بیزینس اینسایدر بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل چگونه خواهد بود؟/ نقاط ضعف و قوت نظامی ایران از دید یک رسانه آمریکایی

نویسنده بیزینس اینسایدر تاکید دارد که توان نظامی ایران و اسرائیل نشان می دهد که هیچ کدام به لحاظ نظامی برتر از دیگری نیستند و به همین دلیل، وقوع جنگ بین این دو قطعا بسیار مخرب، آسیب زا، کشنده و طولانی خواهد بود.

جنگ ایران و اسرائیل چگونه خواهد بود؟/ نقاط ضعف و قوت نظامی ایران از دید یک رسانه آمریکایی

به گزارش خبر فوری ، درگیری لفظی ایران و رژیم صهیونیستی دوباره اوج گرفته و بسیاری از رسانه ها بعد از تهدید مقامات صهیونیست و پاسخ مقامات ایرانی، در مورد جنگ احتمالی ایران و اسرائیل گمانه زنی کرده و مقالاتی نوشته اند.

بیزینس اینسایدر: خطر جنگ بالا است

پایگاه بیزینس اینسایدر در گزارشی به این موضوع پرداخته است. نویسنده در ابتدای گزارشش به حادثه اخیر دریایی که برای نفتکش مرسر استریت رخ داد و در آن دو غیرنظامی کشته شدند، اشاره دارد. مقامات اسرائیل ایران را متهم به این حمله کرده اند و ایران هم به شدت این مساله را رد کرده است.

نویسنده معتقد است این اتفاق به شدت می تواند روابط ایران و اسرائیل را به هم بریزد و حتی این دو را وارد یک درگیری جدی کند. بیزینس اینسایدر تاکید دارد که علیرغم درگیری های طولانی مدت ایران و اسرائیل، این نخستین بار است که افرادی غیرنظامی در درگیری های دریایی کشته می شوند؛ از این رو این حادثه و تبعاتش را می توان جدی تر از حوادث قبلی دانست. نکته دیگر نویسنده تغییر دولت اخیر دو طرف است. دولت ایران چند روز پیش عوض شد و روحانی جای خود را به ابراهیم رئیسی داد. دولت بنیامین نتانیاهو هم کمتر از چند ماه است که جای خود را به دولت ائتلافی نفتالی بنت و یائیر لاپید داده است. این تغییر دولت ممکن است شرایط را در میدان تغییر دهد. ایران و اسرائیل مدت زیادی است که با یکدیگر درگیری منطقه ای دارند اما این اختلاف و چالش هرگز به جنگ واقعی تبدیل نشده است. تغییر ناگهانی و همزمان دولت در دوطرف ممکن است باعث به هم خوردن تعادل و وقوع یک جنگ شود.

مقایسه قدرت نظامی ایران و اسرائیل

بیزینس اینسایدر سپس به مقایسه قدرت نظامی دو طرف می پردازد. از نظر نویسنده، نیروهای نظامی ایران از وجهی قوی تر از اسرائیل هستند و از وجهی ضعیف تر. نویسنده معتقد است به لحاظ کمیت، نیروی نظامی ایران قوی تر از نیروی نظامی اسرائیل است اما به لحاظ کیفیت، اسرائیل دست برتر را دارد.

برتری ایران به خصوص در جمعیت این کشور است. ایران حدود 85 میلیون جمعیت دارد و از این جمعیت، 525 هزار نفر آماده رزم هستند. در مقابل، اسرائیل تنها 9 میلیون جمعیت دارد و از این جمعیت، فقط 170 نفر آماده رزم هستند. به جز این، تعداد نیروهای شبه نظامی (paramilitary forces) ایران هم بسیار بیشتر از اسرائیل است. ارتش رسمی جمهوری اسلامی فقط بخشی از نیروهای نظامی ایران را تشکیل می دهد و بخش عمده ای از این نیروها شامل نیروهای مقاومت و سپاه پاسداران می شوند که قدرت و نظم بسیار زیادی هم دارند. همچنین، به جز این دو عامل، ایران در تعداد تسلیحات و تجهیزات نظامی هم دست بالا را دارد. تعداد تانک ها، کشتی ها، هواپیماها و توپخانه ایران بیشتر از اسرائیل است و تقریبا در تمام این موارد دست برتر را دارد.

بیزینس اینسایدر سپس به برتری نیروی نظامی رژیم صهیونیستی می پردازد. نویسنده تاکید دارد که در مقابل برتری کمّی نیروهای نظامی ایران، اسرائیل به لحاظ کیفی قدرت بیشتری دارد. بیشتر تانک های ایران نمونه های بومی شده تانک های قدیمی روسیه و شوروی هستند. تانک های ایران بیشتر از روی مدل تانک های T-72 و T-54 و T-55 ساخته شده اند و مدل به روز شده این تجهیزات هستند. این در حالی است که عمده تانک های ارتش اسرائیل، مرکاوا IV هستند که یکی از بهترین تانک های دنیاست.

در حوزه نیروی دریایی، وضعیت ایران بهتر است، به خصوص اینکه کشتی های ایران اخیرا تجهیز شده اند. با این حال، اسرائیل نیز کشتی های مجهزی دارد و با خرید زیردریایی از آمریکا در این زمینه پیشرفت کرده است.

بیزینس اینسایدر سپس به نیروی هوایی دو طرف می پردازد. طبق ادعای نویسنده، اسرائیل در حوزه نیروی هوایی دست برتر را دارد و هواپیماهای آن بسیار پیشرفته تر از هواپیماهای ایران است. طبق گفته نویسنده، اسرائیل حدود 66 هواپیمای F-15 و 175 هواپیمای F-16 و 27 هواپیمای F-35 دارد. قرار است تا سال 2024 هم حدود 23 هواپیمای F-35 به نیروی هوایی اسرائیل الحاق خواهد شد.

در مقابل، ایران حدود 63 هواپیمای F-4 و 26 هواپیمای F-14 دارد. همچنین طبق گفته نویسنده، ایران چند ده هواپیمای روسی و چینی در اختیار دارد که در این بین، هواپیماهای روسی MiG-29 و Su-24 و هواپیمای چینی F-7 از مهم ترین آنها هستند.

به جز این، باید مساله موشکی را نیز در نظر گرفت. ایران موشک های بالستیک زمین به هوا و زمین به زمین بسیار مجهزی دارد. هواپیماهای کوتاه برد، میان برد و قاره پیما ایران قابلیت ضربه زدن به رژیم صهیونیستی را دارند.

بالا و پایین جنگ در سایه/ جنگ رو در رو وحشتناک خواهد بود

مساله دیگر موقعیت استراتژیک دو طرف است. طبق گفته نویسنده بیزینس اینسایدر هر دو طرف متحدان قدرتمندی دارند. آمریکا و کشورهای عربی منطقه، متحد بالقوه و استراتژیک اسرائیل هستند و گروه های مقاومت یعنی حزب الله، انصار الله و مقاومت عراق هم متحد بالقوه ایران اند. در صورت وقوع جنگ این متحدان نیز وارد جنگ خواهند شد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که جنگ وسیع تر و طولانی تر شود.

نویسنده بیزینس اینسایدر در انتها تاکید دارد که بررسی شرایط دو طرف و به خصوص توان هر یک در یک زمینه نشان می دهد که هیچ یک قدرت برتر نیستند و به همین دلیل، وقوع جنگ بین این دو قطعا بسیار مخرب، آسیب زا، کشنده و طولانی خواهد بود.

نویسنده در انتهای گزارش خود چنین می نویسد: " این بدان معناست که جنگ سایه احتمالاً ادامه خواهد داشت و هر دو طرف با تکیه بر سرویس های اطلاعاتی، نیروی هوایی و نیروهای دریایی خود در صورت وجود فرصت بدون ایجاد درگیری وسیع تر، علیه هم اقدام خواهند کرد."

(گزارش ها و مقالات پایگاه های خارجی صرفا جهت اطلاع رسانی ترجمه می شوند و محتوای آنها مورد تایید خبر فوری نیستند.)

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 128
  • داروغه
    0

    جنگ با اسرائیل را دوست دارم .نمیدونم چرا

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      جناب داروغه ؛ جنگ جز ویرانی و خونریزی و نابودی کشور هیچی نداره ؛ حالا با هر کشوری میخواد باشه ؛ ضمنا" در جنگها همیشه مردم عادی کشته شده اند نه رهبران و روسای جمهور وسیاستمداران !!!!!!!

    • ناشناس
      1

      همه دوس دارن... روز زوال و نابودی اسرائیل نزدیک است.

  • مهدی
    0

    خبر فوری جان در مورد بمب اتم نظری نداشتن نه؟؟؟؟؟ جنگه برابره؟ مطمعنی؟؟

    نظرات شما -
    • الف
      0

      دلتو به این حرفا خوش نکن عمرا بتونه از اتمی استفاده کنه.کار به اونجا برسه همتون تو اتش نیروگاه های اتمی خودتون میسوزید.

  • آریایی
    1

    525 هزار رزمنده اشتباهه ؛ مردم دیگه مانند جنگ ایران و عراق گول نمیخورند که بروند خون و جان بدهند بعد یه عده به لفت و لیس برسند ؛ آقا زاده ها همراه باباشون بجنکند !!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • اشکان
      1

      دفاع از وطن. دفاع از ناموس. دفاع از نام بلند ایران ربطی به هیچ جریان سیاسی ندارد. هر کسی از هر جا با کمک هر کسی در دنیا به خاک پاک ایران چپ نگاه کند دستش را از کتف قطع خواهیم کرد. بی صبرانه منتظر حماقت دشمن هستیم.

    • امیر
      0

      باهوش مردم نگفت نیروهای پرسنلی ارتش اینقدره

    • قاسم
      0

      جواب آریایی تو و اربابانت فعلآ در همین خیال باشید مطمعا باش اگر این نظرت درست بود اربابانت بیشتر از تو عقلشان می‌رسید و تا به حال دهها بار به ایران حمله کرده بودند ولی می‌دانند که ایران گورستانی است برای آن سفاکان

  • شهرزاد
    1

    معلوم است افراد بی سواد با تحلیل های آبدوغ خیاری هم وارد بیزینس اینسایدر شده اند. اسراییل 48 ساعت در برابر ایران دوام نخواهد آورد. برای ما که مرز مشترک زمینی نداریم تانک کهنه و جدید چه معنا دارد. اگر بالاخره جنگ بشود عمق استراتژیک حرف اول و آخر را می زند. البته آنها خرابی هایی را برای ما ایجاد خواهند کرد که در جنگ اجتناب ناپذیر است . اما قطعا ما آنها را محو خواهیم کرد . دنیا از درک مختصات قدرت ما ناتوان است. واین خود بیانگر قدرتی بزرگتر است.

    نظرات شما -
    • اسدالله
      0

      ب نظرت اگه قصد محو کردن کسی رو داشته باشی اونکسر همینجوری دست میزاره رودستش تا تو کارتو بکنی؟

    • آریایی
      0

      چه فایده ؟؟؟؟؟ 96 درصد مردم ایران در فلاکت و فقر و فساد و گرسنگی بسر میبرند !!!!!! الآن دیگه گذشت اون زمان که یه کشور حمله میکرد و یه کشور دیکه رو فتح میکرد و زن و دخترانشان را به بردگی و کنیزی میبرد . الآن جامعه جهانی هیجوقت اجازه نمیده ایران اسراییل را محو کند . حمله عراق به کویت را یادتان هست ؟؟؟ آمریکا دو روزه عراق را بیرون کرد و تمام خسارت را از عراق گرفت . الآن دیگه دوران جنگ اقتصادی و الکترونیک و فرهنگی و ورزشی و .... است . آمریکا 4 برابر تمام 54 کشور مسلمان شرکت کننده در المپیک توکیو مدال برده ؛ این یعنی پیروزی نه موشکهایی که جرأت استفاده ازش را نداری !!!!!!!!!

    • ایرانی
      0

      فکر کردی دنیا همینطور مینشینند تا تو 48 ساعته اسراییل را محو کنی !!!! کور خوندی ؛ ایران اگر میتوانست اسراییل را محو کند طی این 42 سال کرده بود ؛ اینها هم شعار و قمپز است که در میکنند !!!!!!

    • هیروشیما
      0

      شهرزاد جون تردید نکن اگه اسراییل موجودیتش به خطر بیفته و ببینه داره محو می شه همون کاری را می کنه که امریکا با ژاپن کرد. بیخود کری نخون. البته برای دیوا نه های دو طرف شاید نابودی مردم و زمین سوخته مهم نباشه.

    • رضا
      0

      عمق استراتژیک یا گروه های خود سر و پول لازم!!!!!؟؟؟؟

    • منصور
      0

      پاسخ به اسدالله عزیز: خدمت شما عرض کنم کی جنگ 8 ساله را شروع کرد؟ چه کسی داعش را درست کرد؟ چه کسی خاک یک کشور دیگر را غصب کرده؟ بله ما در گذشته جنایتکاران زیادی را محو کرده ایم . آشوریان هم جنایتکارانی بودند شبیه همین اسراییل امروز تاریخ بخوانید ببینید با مردم بی گناه چه کردند. آن موجودات خبیث توسط اجداد ما به گونه ای ریشه کن شدند که گویی در زمین نبوده اند.

    • شهرزاد
      0

      پاسخ به جناب آریایی: قیاس بین ایران و عراق از نظر نظامی به دلایلی که فضای بیشتری می طلبد اشتباه است. مختصرا عرض میکنم. اولا استراتژی صدام در برابر غرب و تمکین در برابر خواسته های غرب متاثر از تحریم و تهدید کار را تا جایی پیش برد که اندک توان نظامی عراق از بین رفت یا از کشور خارج شد. دوم: جنگ عراق با ما جنگ تنها عراق نبود و دنیای غرب همه گونه پشتیبانی از آن کرد حتی کثیف ترین حمایت ها بمب های شیمیایی و... خوب ما از آن کوره خارج شدیم و فهمیدیم دشمنان پستی داریم. آیا هوش و نبوغ ما را با عراق صدام قیاس می کنید؟ و اما فقر و فلاکتی که گفتید: این آخرین حربه دشمن است تحمیل تحریم و تنها گزینه ای که امید به آن بسته اند مطمئن باشید راه حل این موضوع و غلبه کامل بر تحریم اتفاق خواهد افتاد آنوقت الگویی در اختیار جهان قرار می گیرد...

    • شهرزاد
      0

      بله آنها ممکنه از سلاح هسته ای استفاده کنند. قبلا هم این کارو انجام دادند کی کثیف تر از اینها؟ موضوع دقیقا همینه آیا باید با چنین موجود خبیثی کنار بیاییم؟ ولی این را به شما بگویم ما مثل ژاپن نیستیم که بر علیه ما سلاح هسته ای استفاده شود و بعد تسلیمی در کار باشد تا ریشه ی طرف را نخشکانیم رهایش نخواهیم کرد. ساخت بمب اتم در چنان شرایطی از حرام بودن فقهی خارج می شود.

    • ناشناس
      0

      من با عمده نظرات شهرزاد موافقم. جنگ به نفع هیچ کس نیست ولی ما تا پای جان برای ایران می ایستیم

    • ناشناس
      0

      زارت

  • ناشناس
    0

    تو را خدا سلاحهای مارو نگاه کنید . F4 , تانکهای 50 سال پیش و ....

    نظرات شما -
    • ل
      0

      و فرسوده ترین کشور جهان

    • دکستر
      0

      تو جنگ رو میشه همه چی تانک چیه جنگ اسرایل وایران ب تانک نمیکشه تانک برای زمینی و نزدیک مرز هست جت و موشک بالستیک جرف اوله و تعداد موشک ها ایران مثل بازی جنگ صلیبی یکبار یا چندبار همزمان 100تا 100تا بالستیک میزنه بمب اتم اون یهودی ها هم غلط اضافیه بزنن اتم بزنن خدارو چ دیدی شاید بمب اتم هم خوردن

    • منصور
      0

      حتما از اونایی. سلاح ما اون بود که عین الاسد و زیرو رو کرد.

  • شهروندی که ۴۲ ساله در حال مقاومته
    0

    همه این ترقه بازی ها ، جنگ زرگری است . بچه بودیم تو خیابون شعار میدادن : مردم چرا نشستین ایران شده فلسطین ، مرگ بر اسرائیل و . . . حالا بعد ۴۲ سال هنوز همون شعارها رو می شنویم با این تفاوت که ۴۲ سال قبل اسرائیل اینقدر قدرتمند نبود و شهرک سازی نکرده بود دعوا سر لحاف ملا است ، این وسط فقط ایران و ایرانی مفلوک و مفلوک تر شد .

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      الان زیر پای هر خانواده ی ماشین یا موتور هست تقریبا.قدیم اینجور نبود ‌.قدیم همه سیب زمینی آبپز میخوردن الان حداقل هفته ای ی وعده مرغ داری.قدیم دنبال اتوبوس میدوییدیم الان مترو داری . شما امریکاها هم بری زندگی کنی از امریکا ایراد میگیری . ن خودت لذت میبری نه اطرافیانت تو یک منفی باف و بدبین هستی

  • کمند
    0

    بمب اتمی چی؟آیا بمب های اتمی اسرائیل تهدید علیه دنیا نیست؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته بمب اتمی اسرائیل همزمان سلاحی است در دست مقاومت. چراکه اگر انفجار یا خرابکار در این تاسیسات رخ دهد، انگار حزب الله بمب اتم شلیک کرده!

    • ازادی دوست
      0

      سال 57حدود200بمب وموشک هسته ای داشت اگرکمترین حدسلاح شده200تایکی ازتون موشکها هیروشیما زده شد حالا تهران چی میشه هرچند ما مهره های شطرنج هستیم شطرنج بازامهره هارامی چرخونن

    • ممد
      0

      در این مورد بوقهای غرب فقط میگن هیسسسس .

    • اشکان
      0

      با بمب اتم هم هیچ غلطی نمی تونه بکنه. یک کشور بسیار کوچک از نظر نظامی در تعاریف قدرت موشکی توان پایداری نداره. اگه داشت حزب الله نمی تونست بازدارندگی ایجاد کنه. در برابر گروه های کوچک اینقدر ضعیف هستند ما اگر مجبور به ورود به یک جنگ واقعی بشیم بطور حتم اسراییلی وجود نخواهد داشت.

  • مرد میدان
    0

    بابا چرا شعر میگی این همه اسراییل اسراییل کردی اون اندازه نیست . با یک مقاومت فلسطین که گوشه ای از قدرت نظامی مقاومت بود نتونست دووم بیاره حالا با ایران مقایسش میکنی .؟؟؟؟ نه اینکه قدرت نداشته باشه زورش به ایران نمیرسه ... زنده باد ایران و ایرانی

  • حقیقت
    0

    فراوش نکنید همپیمانان اسرائیل را. فراموش نکنید منتفقین در جنگ جهانی دوم را. نخست هیتلر و موسیلینی پیروز بودند اما بعدش شکست پشت شکست و در نهایت خودکشی هیتلر. فراموش نکنید حمله عراق به کویت را ابتدا عراق کویت را گرفت و در آخر صدام اعدام شد.

  • سید
    0

    مقایسه بسیار سطحی اسرائیل مثل دیوار شیشه ای است وقتی در سیسوسه روز جنگ بالبنان کم اورد و با سه روز جنگ با غزه بی سلاح به غلط کردن افتاد این حرف های ابکی فقط بلوف از نوع امریکائی است خودشان میدانند که اگر اتفاقی بیفتد حد اکثر دو روزه زپرتشان قمصور خواهد شد

  • ص _ ن
    0

    اگر اسراییل کوچکترین حماقت کند . برای همیشه محو خواهد شد . پس مواظب رفتار تان باشید .

  • جوان
    0

    هر کسی که بخواهد به خاک و ناموسم تعرض کند جانش را خواهم گرفت و اسرائیل کوچکتر از آن است که بخواهد چنین غلطی بکند.. منتقمین خون حاج قاسم بسم الله...

  • یک ایرانی
    0

    در نبرد میان ایران و اسرائیل، تعداد نفرات هیچ نقشی ندارند. چرا که کشورهایی بین این دو حائلند و ای بسا اجازه ندهند کشورشان میدان جنگ شود. قطعاً در این جنگ احتمالی، جهان غرب، خصوصاً ناتو به نفع اسرائیل بیکار ننشسته و البته معلوم نیست چه کشورهای موثر و قدرتمندی جرات حمایت مستقیم از ایران را به خود راه دهند. پس جنگ فرامنطقه خواهد شد. مقایسه قدرت نظامی بدون در نظر گرفتن عمق مفید استراتژیکی و توان تحمل و تداوم نبردهای فرسایشی بی معناست. چون جنگ اسرائیل و ایران به دلایلی کاملاً واضح فرسایشی خواهد شد.

    نظرات شما -
    • یکی از فرماندهان عالیرتبه دوران هشت سال جنگ تحمیلی
      0

      مطالبتان عالی بود اگه بعضی ها متوجه این قضایا شوند

  • ناشناس
    0

    اسراییل170 تا نیروی آماده رزم دارد؟

  • رضا
    0

    مگه مرز زميني با اسراييل داريم كه نفرات پياده و جمعيت رو سنجيده. جنگ از راه دور و هوايي خواهد بود

  • فرشید
    0

    سیاست دشمن فرضی خندار است کشور ایران توهم زده اخه اسرائیل چرا باید به ایران حمله کند

  • گرگ باران دیده
    0

    اگر جنگی اتفاق بیفته هم ایران نابود میشه هم اسراییل.....بعید می‌دونم هرگز جنگ مستقیمی بین این دو صورت بگیره چون هر دو به این واقعیت رسیدند که وارد شدن به جنگ یعنی خودکشی

  • کارشناس
    0

    ما در حالت عادی بحران آب و برق داریم و مشکل اقتصادی که نگو فقط این وسط یک جنگ دو سه روزه کم داریم تا بقیه زیرساخت ها نیز از بین برود .

  • م
    0

    اگه جنگ بشه من که شرکت نمیکنم حالا هر چی میخواد بشه. اقایونی که حقوق نجومی میگیرن و بچه‌ها شون خارج کشور میلیاردی خرج میکنن همونا باید برن نه من که با مدرک دانشگاهی دارم کارگری میکنن.

    نظرات شما -
    • به م
      0

      عجب پس تو پرفسور هسته ای هستی شک نکنین این از همون آقایونی هستی که حقوق نجومی میگیرن

  • رزمنده هشت سال
    0

    تمام اینا حرف مفت است... ایران جز مردمش که از دولت بیزارن چیز دیگری ندارد...جنگ نشوده روزی هزارتا کشته داریم میدیم اگه بشه چه بشه...

  • آریایی
    0

    خیالتون راحت باشه هیچ جنگی بین ایران و آمریکا یا ایران و اسراییل در نمیگیره ؛ چون حکومت ایران به یک دشمن خارجی برای پوشاندن ناتوانی و عجز خود در اداره کشور و برآورده کردن مطالبات و نیازهای اولیه مردم در مانده و طبق نطریه گوبلز آلمانی از این طریق اذهان مردم را به سوی دشمن خارجی منحرف میکنه !!!!!!!!!

  • شجاعت وسیاست
    0

    بعضی اعتقاد به بمب اتمی دارند اما حتی اسرائیل هم درزرادخانه هایش نگهداری کند بلحاظ موقعیت جغرافیایی که درآن واقع شده بشدت از استفاده آن میترسد زیرا درنابودی خودش تسریع میشود . بیشتر شاخ شونه کشیدنها درلفظ باقی میماند وگه وبیگاه از طریق سرویسهای جاسوسی بهم ضربه میزنند وگسترده تر نخواهد بود تلاش ایران بیشتر بر جلب نظر کشورهای دنیا بر توجه بر آرا فلسطینیان وساکنین آن کشور استوار است واز نقطه نظرحقوق بین الملل بتوانند در سقوط رژیم اسرائیل فعال عمل کنند بنابر این تجهیزات نظامی راه بجایی نمیبرد و اسرائیل خوب میداند قبل از اینکه کسی را تضعیف کند خودش ازبین میرود شما ببینید ایران با خود آمریکا وانگلیس روبروست وتحریمها هم منشائ حمایت از اسرائیل دارد پس کودک کشی مثل اسرائیل فعلا بلحاظ دلایل مختلف از اهمیتی به اندازه کشور های قدرتمند بین المللی نیست .

  • ق
    0

    اسراییل همان امریکا است. الکی خودتان را گول نزنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوب باشه، مگه عراق همان آمریکا و یا بهتر بگیم همان دنیا نبود؟ ما جنگ طلب نیستیم ولی دست تجاوز گرا رو قطع میکنیم به امید خدا و اهل بیت علیم السلام

  • امید راستا
    0

    ایران قدرتمند تر از این حرفهاست. ایران دنبال بهانه است تا اسراِییل رو نابود بکنه.پس بهتره اسراییل کوتاه بیاد چون محو میشه

  • بازنشسته
    0

    همینطوربدون جنگ بدبختیم

  • رسول
    0

    ما وزیر جنگ نداریم، تا حمله راشروع کنیم در برابر ظلم ما وزیر دفاع داریم فقط در برابر ظلم دفاع میکنیم

  • متین
    0

    مردم دنیا بفکر صلح و آرامش و زندگی خوب هستن .. ملت ما هم دنبال جنگ و برتری نظامی و طرز فکرهای بچه گانه

    نظرات شما -
    • به متین
      0

      تو هم که از این ملتی بدبخت اگه فکر ما به این چیزا نبود کشور ما می‌شود عراق و افغانستان یا واقعا احمقتی یا مزدور دشمنی

    • پارسا
      0

      خوشگل یه بار دیگه بخون شاید بفهمی این تحلیل مسخره رو ملت ما نکردن

  • محمد
    0

    عجب بررسی آبکی کرده صهیونیست ها اگر توان درگیرداشتندحتی یک روز را هم صبر نمی کردند

    نظرات شما -
    • فرمانده پیر
      0

      ممنون عزیزم از تحلیل آب دوغ خیاری

  • کاربر ناشناس
    0

    هشت سال جنگ زیر وحشیانه ترین موشک باران بودم الان بیکار و اجاره نشین فردا که جنگ شد نوبت شما مسولین عزیز و بچه های شماست که بجنگید رو من حساب نکنید

    نظرات شما -
    • سلطان امیر کبیر
      0

      منم موافقم برن به عشق شهادت

  • مهری پاره
    0

    اگر از پشت حمله نکنه ما پیروزیم

    نظرات شما -
    • سالمند
      0

      ای مهری شیطون بلا

    • مهری شناس
      0

      باز سر و کله مهری جعلی پیدا شد ..خب تو زودتر از جلو حمله کن تا پیروز بشی......

    • فردی از قزوین
      0

      حتما از پشت حمله می کنه

    • سرهنگ باز نشسته
      0

      مثلا از جلو چیکار میخوای کنی

  • شهرام.ر
    0

    تعداد موشک‌های دوربرد و تعداد نظامیان و تانک‌ها در جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل ، اهمیت چندانی ندارد. فراموش نکرده‌ایم جنگ آمریکا و عراق رو . اول تمام سیستم‌های راداری عراق رو از کار انداختند و بعد بمباران . جنگ امروز جنگ الکترونیک است . با یک پدافند قوی ، موشکها کاربرد مناسبی نخواهند داشت. ولی چرا سردمداران نظام به جای جنگ با دنیا ، به صلح با اعراب و اسرائیل و غرب و شرق نمی اندیشند. تا کی به نام دین باید در دنیا شاهد خونریزی باشیم؟

    نظرات شما -
    • فریدون
      0

      دوست عزیز: اون جنگ الکترونیک که رادارها رو از کار انداخت مربوطبه گذشته است. جوانان باهوش ما پاسخ های متنوعی برای او معادله دارند و توانایی های ما در جنگ الکترونیک اثبات شده است. نشاندن Rq. Igel و گلوبال هاوک و ویران کردن عین الاسد. البته در جنگ 33 روزه و غرق کردن کشتی های اسراییلی دست برتر ما را نشان می دهد. ما عراقی نییتیم ایرانی هستیم و استعداد و نبوغ ما در جنگ ها یک امر اثبات شده برای دنیاست. نکته بعد: اسراییل از داعش قوی تر نیست . ما کمر داعش را شکستیم. و اما چرا آخوندها به قول عالی جناب دست از دشمنی با دنیا بر نمی دارند و با آنها دوستی نمی کنند. کاملا اشتباه می فرمایید آنها نمی خواهند با ما کنار بیایند اگر قدرت ما را تحمل کنند و قلمرو ما را به رسمیت بشناسند این داستان به خوبی و خوشی تمام می شود. لابد می فرمایید در منطقه دخالت نکنیم و ... اول آنها چرا دست از منطقه ما بر نمی دارند. برای یک کشتی این همه نقش بازی کردند آنوقت یک کشور مسلمان و یک ملت را آواره کرده اند... حتما می فرمایید به ما چه ربطی دارد آنها عرب هستند.. پاسخ چرا باید چنین جنایتی علیه بشریت را تحمل کنیم مگر پدر ما کوروش کبیر ستمی را که اعراب به یهودیان کردند را تحمل فرمود؟ امروز جای آنها عوض شده اما مرام ما همان مرام پدرمان است. اینکه فکر می کنند می توانند ما را بترساند فکر درستی نیست چون ما به خوبی بر اینکه چه کاری می توانیم بکنیم آگاهیم. و قطعا دشمن ما در نبرد آتی پیروز نخواهد بود. تنها راه غرب به رسمیت شناختن قدرت ماست و مزاحمت ایجاد نکردن برای مناقع و اقمار ما.

    • بهرام گور
      0

      شهرام جون مرسی از تحلیلت کامل و وافی بود

    • ناشناس
      0

      معلومه که هیچی نمیفهمی.اون هواپیماها ساخت آمریکا بودن که به راحتی از کار انداختن آی کیو.

    • الف
      0

      فریدون عزیز همین متن کوتاه که نوشتی از کل مقاله بهتر و واقعی تر بود.مرسی از تحلیلت.

    • ناشناس
      0

      احسنت به ای هوش و زکاوت

  • حسین اسماعیلی نیا
    0

    اسرائیل باید از بین برود و نابود خواهد شد

  • راوی
    0

    اگر جنگ واقعی روی دهد بر خلاف این تحلیل بسیار کوتاه خواهد بود و طرف مغلوب امکان استفاده از بقیه امکاناتش را نخواهد داشت.این تحلیل در جنگهای نیابتی تا حد کمی مصداق دارد.....

    نظرات شما -
    • ما
      0

      ماملت شهادتیم

  • سید هرندی
    0

    جنگ ایران و جهان، اینگونه خواهد شد که سپاه پاسداران در عرض چند دقیقه جهان را با موشک های خود نابود خواهد کرد و کاری هم از دست جهانیان بر نخواهد آمد.

    نظرات شما -
    • اشکان
      0

      خخخخهخ

    • به اشکان منافق
      0

      خاک بر سرت فقط خخخخخ کن حرف عقل آب مانده غرب زده

  • کاربر ناشناس
    0

    ما اماده ایم بیا

    نظرات شما -
    • ملا عمر
      0

      تو برو منم بعدش میام

  • امیر1
    0

    در صورت جنگ .ایران در عرض یک ماه ور شکسته می شود خیلی به خودتان مطمئن نباشید .

    نظرات شما -
    • امیر1 به مخالفان
      0

      من هم دوست ندارم.ولی باور کنید .ورشکسته می شود

  • زهیرملایی
    0

    اگه فقط توان و قدرت نظامی داشتن ملاک برتری در جنگ بود تو 8 سال جنگ که کل دنیا علیه ایران می‌جنگیدن و همه جوره صدام رو حمایت میکردن باید ایران شکست می‌خورد. مهمتر از امکانات نظامی نیروی ایمان و اعتقاد و غیرت هست.

  • R.n
    0

    این که دراین تحلیل گفته میشه اسرائیل فقط ۱۷۰نفرجنگجوداره نشون میده این تحلیل چقدرآب دوغ خیاریه واصلاارزش بحث کردن در موردش نیست

  • الف
    0

    از اون مقاله های یکطرفه بود که الکی داره اسراییل رو گنده میکنه .اسراییل وجود هیچ حرکت علنی علیه ایران رو نداره و بخوبی میدونه شروع جنگ با ایران یعنی جلو افتادن نابودی و حذف اسراییل برای همیشه

  • مهدی
    0

    مردم دیگه نمیرن پدرم شیمیایی شده ومیگه اگه میدونستم اینجوری می خواهد بشه صد سال سیاه نمیرفتم خلاصه هر کس دزدی میکنه همون رو بفرستید دولت علی برکت اله

    نظرات شما -
    • میم
      0

      آره دقیقا باید همونایی که باعث و بانی این وضع هستن رو فرستاد خط مقدم و... پس بگو روحانی خاتمی تکو توله های مغروق در استخر پهلوی اصلاح طلبان و لیبرال ها و کدخدا پرستان خودشونو آماده کنن باسه خط مقدم

  • ناشناس
    0

    سلام من که الان بیکار هستم نه خودم ونه بچه هایم به جنگ نمی رویم خانواده شهدا وجانبازها بروند که مسکن شغل ودرصدوامتیاز دارند همین الان به بدبختی زندگی می کنیم چه بسا جنگ ....‌‌‌.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله آغا زاده های مفت خور برن ثواب هم داره

    • سالار رضایی
      1

      اون موقعی که پدران ما رفتن تو و اجدادت لم داده بودین حالا چیزیم میخاین خوب برو مث مرد بجنگ تا به بچه هات چیزی برسه الکی جو نده

    • ناشناس
      0

      متاسفم برات با این حرف احمقانه ات که به دشمن گرا میدی

    • امیر
      0

      درست میگه دیگه هرچی امتیازه واسه خونواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و... هستش... خدا صدام رو رحمت کنه. خیلی ها رو به نون و نوا رسوند

    • به ناشناس
      0

      تف به غیرت نداشته ات خائن وطن فروش

    • امیر
      0

      خانواده شهدا و جانبازان قرار نیست همیشه جور توی بی غیرت را بکشند اگر خودت و بچه هات درصد و امتیاز میخواید خب برید بجنگید

    • Hossein
      0

      میریم عزیز نگران نباش اون موقع نذاشتیم خواهر عرب داشته باشی الانم نمیذاریم یهودی داشته باشی آدمای مث تو ترسو همیشه ترسیدن چه اون موقع چه الان

  • saman
    0

    همین اواخر یک موشک از توی سوریه پرتاب شد و نزدیک پایگاه اتمی دیمونای اسراییل اصابت کرد ولی سیستم پدافند هوایی اسراییل نتونست رهگیریش کنه . موشک های ایران هم که توی پایگاه عین الاسد خیلی نقطه زن و دقیق عمل کردن ( عکسهای ماهواره ایش هم هست ) فناوری پهبادی یمن هم که در مواردی خیلی راحت از پدافند هوایی عربستان ( که ساخت امریکاست و اسمش پاتریوته ) رد میشن و پالایشگاه ها رو می زنن . پس دست ایران هم به هیچ وجه خالی نیست . اگر می بینید تا الان هم جنگی نشده دلیلش سطح قابل قبول قدرت بازدارندگی ایرانه

  • علی
    0

    هیچ وقت جنگی بین ایران و اسراییل رخ نمیدهد . اگر جنگ شود حتما امریکا و غرب و اعراب از اسراییل حمایت کرده و ایران اگر نابود هم نشود خیلی ضعیف خواهد شد و این موضوع برای امریکا خوشایند نخواهد بود چون با چه رویی به عربستان گاو شیرده خواهد گفت ؟ عربستان و امارات و بحرین و کویت و قطر و عمان را از ایران و قدرت ان میترساند تا این کشورها به دامن امریکا پناه ببرند و هرچی امریکا بخواهد اطاعت کنند . مسیحیان امریکا که همیشه حکومتهای این کشور را در اختیار دارند، از یهودیان این کشور بابت حمایت از تنها کشور یهودی دنیا یعنی اسراییل باج سیاسی و اقتصادی به نفع کشور امریکا میگیرند . پس همه بدانیم جنگ ایران و اسراییل رخ نخواهد داد چون نابودی هریک یا هردوی اینها به ضرر امریکا تمام خواهد شد .

    نظرات شما -
    • پدرام
      0

      الان مگه جنگ نیست ،سالهاست غربیها ،عربستان اسراییل دارند با ما میجنگند

  • ناشناس
    0

    جنگش نابودی اسرائیل هستش مگه پرسیدن داره'ایران از خداش هس که این سرطان کثیف رو از زمین بر داره

  • جوک
    0

    اسراییل حریف غزه نشد حریف حزب الله نشد ،

  • ی ط
    0

    اسرائیل حقیرتر از آن هست بخواهد با ایران برزگ و قدرتمند وارد جنگ شود اسرائیل وقتی از پس یه باریکه(غزه) برنمیاد جنگ۳۳روزه....‌‌.از پس نیروهای چندهزار نفری برنمیاد، حالا میخوادباایران.....سپاه قدس برای اسرائیل زیاده.

  • یه ایرونی اصیل
    0

    این که بحچه جز تعداد هواپیما همه اش شد ایران برتره و خیلی بالاتره، اون وقت چه طور این نتیجه بی منطق گرفته شد، مگر اینکه غرضی در کار باشد ... تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

  • محمد
    0

    فعلا که بزرگترین ژنرال نظامی ایران رو مثل آب خوردن ترور کردن و حتی یک قطره خون از دماغ یک امریکایی یا اسراییلی نیومد. ولی ایران یک خدمه غیر بومی کشتی اسراییل رو کشته حالا میخوان جنگ راه بندازن.

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      که که خورده اسراییل. شما ناراحت نباش. مورچه چیه کله پاجش چی باشه. اسقاطیل خرکیه

    • ایرانی
      0

      نه آقا محمد اینجورام که شما میگی نیست!!!

    • میم
      0

      شما از کجا میدونی که یه قطره خون هم از دماغ اسراییلی ها و آمریکایی ها نیومد؟؟ نکنه از خودشونی؟ بعدشم اخبارو مگه دنبال نمیکنی یهو چندتا از همون تروریست هایی که سردار رو ترور کردن تو باشگاه و هتل و اینور اونور دچار ایست قلبی و ضربه ملایم مغزی و غش و ضغف شدن و راهی دیار باقی گشتن؟؟؟ اول یکم فکر کن بعد از رفقات دفاع کن داداچ

  • سید
    0

    با سلام هیچ جنگی در کار نیست تمام این حرفها برای فروش تسلیحات است از یکطرف اسرائیل و طرف دیگر ایران.درگیری زرگری و فروش به اعراب در عوض حفظ حکومت و چپاول کشورها این برنامه امریکا روسیه و اروپا است. وگرنه 42 ساله الکی درگیری و نظامی گری

  • رهگذر
    0

    تنها چیزی که ایران از حمله به اسرائیل حتی به صورت محدود بازداشته نه جنگنده های اسرائیل هست نه تانک. فقط و فقط بخاطر سلاح های اتمی اسرائیل هست که می تونن حداقل 70درصد جمعیت ایران را به خصوص در شهرهای بزرگ آن هم ظرف 24 ساعت از بین ببرن و این را رهبران و فرماندهان نظامی ایران خیلی خوب درک کردن به همین خاطر به حزب الله لبنان به شدت وابسته هستند. چون اسرائیل علیه لبنان به خاطر عوارضش نمیتونه از سلاح اتمی استفاده کنه. پس بهتره خودمان را فریب ندیم که قویتر هستیم

    نظرات شما -
    • ارشمیدس
      0

      خزعبلات فرمودی.

    • میم
      0

      آره خو ماهم وایسادیم دست رو دست گذاشتیم که این موش های کثیف بیان بزنن و در برن... دیدیم توی همین جنگ چند روزه با حماس و غزه چطور وقتی یه موشک به قول خودشون سرگردان خورد بقل سایت هسته ای دیمونا همشون جفت کرده بودن از ترس... خب اگر خیلی این لات کوچه خالی شما اسراییل جراتشو داشت تا الان زده بود... اربابش که آمریکا بشاه جرات این گوه خوریا رو نداره چه برسه به این موشای کثیف...

  • سید
    0

    آخه اسرائیل اندازه شهرکرد ایران هم نیست ۱۰ موشک صافش میکنه . البته اقایان دولت مرد کمی با دنیا مصلاحه داشته باشید و دوستی همه انسان ها برابرند و نزد خدا عزیز به فکر مردم ایران باشید که با بدبختی دارن گذاران زندگی میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سید جان در نبرد غزه ۴۰۰۰ موشک زدند چی شد ؟

  • ف
    0

    مثل اینکه یادتون رفته اسراعیل کلاهک هسته ای داره تاریخ وبخونید ببینید هیروشیما چی شد

    نظرات شما -
    • میم
      0

      ما همین تاریخ چندماه پیش رو میخونیم که همین اسراییل خوشگلتون دستای تسلیمشون جلوی حماس وغزه چند کیلومتری برد بالا شما خیلی از تاریخ صحبت نکن...

  • حامد
    1

    به قول دوستمون هیچ‌ جنگی بین ایران و اسرائیل اتفاق نمی آفته چون به قول دوستمون باز به ضرر امریکاست و امریکا از اسرائیل و‌ایران برای خودش در آمد زایی میکنه ‌ایران برای اعراب گنده میکنه سلاح بفروشه به اسرائیل هم‌ همینطور پس چیزی که برای امریکا نفع داره رو هیچ وقت نمیاد بزاره جنگ بشه ‌

  • التماس تفکر
    0

    بابا جمع کنید از بس اراجیف خوندم حالم بهم خورد ، روی تشک گرم و نرم خوابیدین واسمون دکترین نظامیتون رو تشریح میکنید ، بعضیاتون آنچنان جوگیر شدین انگار کره ماه تشریف دارین و از هیچی خبر ندارین ، کل تکنولوژی کشورهای جهان سومی، مهندسی معکوس 50 سال پیش قدرت های نظامی دسته اول دنیاست، از چی دارید تعریف میکنید واسه ملت. هنوز پرایدت و پیکانتون از رده خارج نشده دم از جنگ الکترونیک میزنید واسه ملت. بجای این قمپوز در کردناتون ، بفکر اصلاح امور و آسایش و آرامش و کاهش آلام مردم باشید. تو هزاره سوم دیگه زشت دم از جنگ زدن ، با افکار جنگ ستیزانه هیچ وقت رنگ آرامش به این ملت بر نمیگرده . پیامبر ما صلح و دوستی و همزیستی رو به ما هدیه داد تا الگوی درستی برای سایر تمدن ها باشیم نه تفکراتمون رو با زور اسلحه به خورد جهانیان بدیم. تا کی دست از این جنگ و دشمنی بر نمیدارین. یه زندگی آروم می‌خوایم ، همممممین...

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      تو هزاره سوم زشته از جنگ حرف زدن این چه حرفیه داداش مگه تو کجا زندگی میکنی نگاه کشور همسایه ات کن افغانستان عراق سوریه جنگهای داخلی ترکیه ارمنستان و...تو کجای مگه همیشه قدرت و جنگ حرف واسه گفتند داشته همیشه پای اسرائیل و امریکا و انگلیس وسط بوده انگلیس چند کشور رو مستعمره خودش شدند اصلا اطلاع داری وقتی منابع کشورها رو غارت میکنند و به خانه هایشان تجاوز میکننند راهی جز مقابله و جنگ نمیمونه همین الان عربستان داره با یمن میجنگه یمن نابود شده تو از هزاره سوم دم میزنی

    • میم
      0

      اگر تو هزاره سوم نباید تفکرات رو به زور اسلحه به خورد جهانیان بدیم پس چرا آمریکا و اسراییل جون شما دقیقا دارن با زور اسلحه تفکرات پوچشون رو به دنیا تحمیل میکنن؟؟؟ چرا در سوریه مداخله کردن؟؟؟ چرا از عراق گم نمیشن بیرون؟؟؟ اصلا یه سوال مهمتر توی منطقه ما چه گوهی میخورن؟؟؟ برای چی دورتادور ایران 230 پایگاه نظامی و بیولوژیکی و جاسوسی دارن؟؟؟؟ برای چی از 10 هزار کیلومتر اونورتر پاشدن اومدن به زور اسلحه میخوان باسه کشورای خاورمیانه دموکراسی بیارن؟؟؟ اگر به زور اسلحه نباید تفکرات رو به دیگران خوروند پس چرا زمان انتخابات آمریکا ملتشون ریختن کنگره رو تسخیر کردن و ارتششون دورتادور کنگره منطقه جنگی و حفاظتی شکل داد؟؟ در ضمن برفرض که تجهیزات ما مهندسی معکوس 50 سال پیش باشه همین تجهیزات قدرتمند ترین پهپاد جاسوسی عبر قدرت خودخواانده دنیا رو روی هوا زد پس لطفا اگر خواستی از تجهیزات مدرن امریکا و اسراییل صحبت کنی یکم ماجرای پهباد گلوبال هاک که سامانه بومی پدافند ایران زد رو باسه خودت تکرار کن تا از توهمت کم بشه...

  • امیر
    0

    اولا: در جنگ احتمالی؛ تانک ها نقشی نخواهند داشت مثلا تانک های ایران یا اسرائیل می خوان کجا برن؟ درضمن در جنگ 33 روزه تانک های پیشرفته ی این رژیم امتحان بدی پس دادن به نظر من همانطور که با اختراع مسلسل اسب ها از جنگها کنار گذاشته شدند با اختراع موشکهای پیشرفته و پهبادها تانک ها هم عملا کنار گذاشته می شوند ثانیا: همانطور که در چنگهای مختلف رزمندگان لبنان و فلسطین با اسرائیل و همچنین نبرد عربستان و یمن دیدیم هوامیماهای سرنشین دار کارایی سابق را ندارند و نقش موشک و پهباد خیلی پررنگ تر است ثالثا: پاشنه ی آشیل این رژیم عمق کم سرزمینی آن و وجود ذراتخانه های اتمی و شیمیایی آن است که می تواند به جای امنیت نقش ضد امنیتی برای این رژیم باشد. از همه مهم تر ممکن است در صورت بروز چنین جنگی افکار عمومی جهان اسلام و حتی غیراسلامی به طرز انفجاری به نفع مقاومت و برعلیه این رژیم طغیان کند

  • پارسا
    0

    چه تحلیل مسخره ای. برای از بین بردن سرائیل نیازی به هیچ کدوم از این تجهیزات نیست. طبق گفته صریح قرآن صهیونیستها رو خانه به خانه به درک واصل میکنیم. چه یه عده خوششون بیاد چه نیاد. خود سران اسرائیل ۴۰ ساله متوجه شدن و دارن تلاش میکنن نزارن غافل از اینکه دارن تو باتلاق دستو پا میزنن

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      خب چرا نمیکنید ؟؟؟؟؟ 42 ساله که همینو یگید !!!!!

  • حسن
    0

    اصلا این متن دقیق وعلمی نیست،اسرائیل عقبه ای ندارد،باموشک زیر وزبرخواهدشد

  • احمد
    0

    امام فرمودند هر ادمی یه سطل ابی بریزه تو اسراییل اسرائیل از بین میره مرد مومن حالا ما کار حرف سیاسی نداریم ایران تو هر چه ضعیف باشه تو بحث موشکی و پهباد حرف برای گفتن داره اسرائیل اندازه یه شهر تو ایرانه سپاه قدس برایش کافی خواهد بود یاحق

  • .
    0

    اسراییل قطعا پیروز میشه چون هم سلاح هسته ای داره هم تمام دنیا پشتشن..کسی هم درتاریخ باایشالا ماشالا جنگ نرفته که حالاباردومش باشه..والبته درودبه اسراییل عزیز

  • رضا
    0

    خيلي جالبه اين چه تحليل سياسيه اب دوغيه راننده تاكسيا تو كف خيابون عميق تر از اين به اصطلاح نشريه سياسيه اسراييل بعد هفتاد سال هنوز نتونسته غزه چند هكتاري رو از مقابلش برداره البته با حمايت همه جانبه اروبا وامريكا ايران كه بماند حزب الله براش كافيه خرج فقط چندتا موشك بس ميشه براش

  • ناشناس
    0

    باید اسرائیل نابود شود اولین نفر داوطلب بعنوان برادر نظامی آماده اعظام به منطقه برای جنگ با اسرائیل هستم

  • خانواده شهید-جانباز
    0

    سلام

  • محمدبیات سلام
    0

    سلام ما منتظر هستیم که دشمنان نگاه چپ به ایران عزیز داشته باشن ما همان پابرهنه ها با جان دل از وطن عزیزم ایران دفاع جانانه می کنیم ما منتظر هم چنین روزی هستیم که دست از پا خطا کنند با خاک یک سان بشوند به امتحانش می ارزد ما قاسم سلیمانی ها داریم عددی نیستن در برابر حاج قاسم عزیز

  • محمد بیات از مشهد مقدس
    0

    الان روحانی کليد ساز ودار دستش نیستن الان با سید خدا وحاج قاسم ها در میدان هستن امتحانش مجانی با ما پا برهنه ها هستیم من تکی حریف همه وطن فروش ها ودار دسته حسن کلید ساز هستم دوره ظریف ها انشالله ریشه کن میشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها