خبرفوری بررسی می‌کند

دیدار بنت و بایدن بر سر ایران / در سر نخست وزیر اسرائیل چه می گذرد؟

نخستین سفر و دیدار نخست‌وزیر اسرائیل با رییس جمهوری آمریکا در مقام نخست وزیری اسراییل به‌زودی انجام می‌شود. او قرار است صبح پنج شنبه در کاخ سفید با جو بایدن دیدار و گفتگو کند.

دیدار بنت و بایدن بر سر ایران / در سر نخست وزیر اسرائیل چه می گذرد؟

به گزارش خبر فوری ، قرار است به زودی نفتالی بنت و جو بایدن با یکدیگر در رابطه با ایران گفتگو کنند. طبق اخبار منتشر شده، "نفتالی بنت" نخست وزیر اسراییل که برای دیدار با مقامات آمریکایی عازم واشنگتن شده، از طرح تدوین شده ای سخن گفته که قرار است در جریان این سفر به بایدن ارائه دهد.

نخست وزیر اسرائیل در آستانه سفر به ایالات متحده آمریکا برای دیدار با " جو بایدن" اعلام کرده رژیم تل آویو در 2 ماهه گذشته آغاز به کار دولت جدید، طرح جدیدی برای مقابله با برنامه هسته ای و " رفتارهای تهاجمی منطقه ای" ایران به جای احیای برجام آماده کرده و این طرح را در دیدار با بایدن در کاخ سفید به او ارائه خواهد کرد.

این نخستین سفر و دیدار بنت با رییس جمهوری آمریکا در مقام نخست وزیری اسراییل خواهد بود. او قرار است صبح پنج شنبه (به وقت محلی) در کاخ سفید با جو بایدن دیدار و گفتگو کند.

در سر نفتالی بنت چه می گذرد؟

همزمان با سفر نفتالی بنت به واشنگتن بسیاری از رسانه های صهیونیستی به بررسی ابعاد این سفر و نتایج احتمالی اش پرداخته اند. تایمز اسرائیل در گزارشی به ابعاد مختلف این سفر پرداخت. نویسنده تایمز اشاره دارد که هدف اعلامی بنت از سفر به آمریکا مساله ایران است و آمریکا نیز به نوعی تایید کرده که بخشی از گفتگوها در رابطه با ایران خواهد بود.

تایمز تاکید دارد که طبق اعلام برخی دیپلمات های صهیونیست در ابتدای ورود بنت به مقر نخست وزیری و زمانی که اسرائیل تازه می خواست برای این دیدار برنامه ریزی کند، تقریبا همه مطمئن بودند که آمریکا قصد دارد به زودی به برجام بازگردد و از این رو هرگونه بحث در رابطه با لغو برجام بیهوده می نمود اما با گذشت زمان شرایط به طرز عجیبی تغییر کرد؛ شرایط داخلی ایران و آمریکا تغییر یافت و در عرض چند ماه آمریکا چنان از برجام دور شد که حالا کسی امید ندارد به برجام بازگردد.

طبق اعلام تایمز اسرائیل، نفتالی بنت قصد دارد در دیدار با بایدن اعلام کند که ایران در زمینه هسته ای به شدت پیشرفت کرده و هر گونه حد و مرز موجود در برجام از بین رفته است. نخست وزیر اسرائیل قصد دارد اندک امید احیاء برجام را از بین برده و اطمینان حاصل کند که دولت بایدن قصد بازگشت به توافق هسته ای را ندارد.

طبق اعلام رسانه های اسرائیلی، بنت قصد دارد در سفرش به آمریکا در رابطه با فلسطین، کرونا و چند مساله دیگر هم بحث کند اما اصلی ترین بحث مطروحه و به عبارتی هدف اصلی سفر مساله ایران خواهد بود.

طبق ادعای تایمز اسرائیل، نفتالی بنت در سفرش به آمریکا به جز جو بایدن با آنتونی بلینکن (وزیر امور خارجه آمریکا)، لوید آستین (وزیر دفاع) و جیک سالیوان (مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور) نیز ملاقات خواهد داشت. ضمنا به همراه بنت مقامات امنیتی مهم رژیم صهیونیستی همانند ایال هولتا (مشاور امنیت ملی )، آوی گیل (دستیار نظامی نخست وزیر) و شیمریت مئر (مشاور سیاسی نخست وزیر) نیز حضور خواهند داشت.

بنت جا پای نتانیاهو می گذارد؟

بعد از پیروزی عجیب نفتالی بنت بر نتانیاهو و ائتلاف احزاب مختلف بسیاری معتقد بودند که حالت خصمانه رژیم صهیونیستی نسبت به ایران و محور مقاومت کمتر می شود. این افراد معتقد بودند که تشکیل دولت ائتلافی خود به خود اعتدال و محافظه کاری با خودش می آورد ( اینجا بخوانید).

با این حال، برخی تحلیگران دیگر برآن تاکید کرده اند این است که نفتالی بنت اگرچه رهبر یک دولت ائتلافی است اما یک راست گرای تندرو است که بارها دشمنی اش با ایران را اعلام کرده است ( اینجا بخوانید).

این نشان می دهد که بنت همانطور که قبل از نخست وزیری گفته، قصد دارد راه نتانیاهو را ادامه بدهد؛ منتها تفاوت نخست وزیر جدید اسرائیل با نتانیاهو در این است که بنت قصد دارد در هر کاری همگام با آمریکا باشد اما نتایناهو سعی داشت به خصوص در این اواخر، به صورت مستقل عمل کند ( اینجا بخوانید).

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • احمدفسا
    0

    زکییییییی ترسیدیمنکوشیمون کچل کرونامیکشه بسه توبزاربرابعد بیا

    نظرات شما -
    • ؟؟
      0

      ترسیدیمنکوشیمون ژاپنیه؟!

  • مجید
    0

    برجامی در کار نخواهد بود. اینو یک ساله دارم میگم. اما ی عده ساده لوح هنوز دلخوش هستند. دلار تا نیمه شهریور 30 تومن. تا آخر سال 60 تومن. تورم 70 درصدی.

  • .
    0

    انشالانابودی ملاها

    نظرات شما -
    • م
      0

      نابودی قوم جهود و دوستانش

  • کاربر ناشناس
    0

    بنت نخست وزیر اسراییل هیچ غلطی نمی تونه بکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها