عضو حزب موتلفه اسلامی مطرح کرد:

فاصله آموزش های شهروندی با جامعه پردازی مبتنی بر نظریه نظام انقلابی

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آموزشهای شهروندی صرفا نباید محدود به حوزه هایی نظیر محیط زیست، حمل و نقل، ایمنی و ... شود گفت: آموزشهای شهروندی با جامعه پردازی مبتنی بر نظریه نظام انقلابی فاصله دارد.

فاصله آموزش های شهروندی با جامعه پردازی مبتنی بر نظریه نظام انقلابی

صالح اسکندری، استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبر فوری با بیان اینکه یکی از وظایف معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران آموزشهای شهروندی است گفت: امروزه دوره های آموزش شهروندی در دنیا از ماژول های مختلفی تشکیل شده است که در نهایت شهروند را تبدیل به عنصر فعال در جامعه می کند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دوره های آموزش شهروندی تلفیقی از پودمان های لازم برای آماده سازی شهروندان جهت درک و حل و فصل مسائل اجتماعی و سیاسی، زیست محیطی، مالی، ایمنی، دیجیتال و ... است گفت: در این دوره ها شهروندان درباره مقولاتی نظیر مشارکت اجتماعی، تفکر انتقادی، دانش سیاسی و حقوقی، شهروندی دیجیتال در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT، مهارت های زیست محیطی، ایمنی، حمل و نقل، کسب امادگی های لازم برای زندگی در شهرهای آینده و ... در معرض ترینینگ قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه آموزش های شهروندی بیشتر از جنس training هستند تا education گفت: این دست آموزشها صرفا به دنبال انتقال دانش و ایجاد حس استدلال و قضاوت نیستند بلکه در پی توانمند کردن شهروندان، کسب مهارتهای شهروندی در یک دوره محدود و کوتاه مدت برای زیست اجتماعی در شهرها هستند.
این عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی افزود: ما باید تکلیفمان را با این موضوع روشن کنیم که آیا به دنبال "شهروند فعال" در حوزه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی هستیم و یا نه می خواهیم شهروندانی "منفعل" در شهر داشته باشیم.
صالح اسکندری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در چله دوم انقلاب اسلامی ما وارد مرحله جامعه پردازی مبتنی بر نظریه نظام انقلابی شده ایم.
وی با بیان اینکه در این جامعه پردازی آموزشهای شهروندی نیز باید مبتنی بر نظریه انقلابی در همه حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... باشد گفت: برای تربیت شهروند فعال در چله دوم انقلاب اسلامی در کنار آموزشهای زیست محیطی، حمل و نقل، شهروندی دیجیتال، مالی و ... باید شهروندان را در معرض جامعه پذیری سیاسی و افزایش اطلاعات حقوقی قرار داد.
وی با بیان اینکه شهروندی می تواند فعال باشد که از حقوق اساسی خود در شهر و کشور مطلع باشد و مهارت های لازم برای مشارکت سیاسی را کسب کرده باشد، افزود: بخشی نگری به آموزشهای شهروندی، سیاست زدایی و سکولاریزه کردن آنها سبب می شود شهروندان منفعل پرورش یابند.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها