ماجرای درگیری اهالی روستای ابوالفضل اهواز با نیروی انتظامی از زبان مسئول بسیج دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز گفت: ۵ شهریورماه نیروی انتظامی و عوامل اجرائیات شهرداری به قصد تخریب خانه‌های بدون مجوز نیمه‌کاره وارد روستای ابوالفضل شدند و بی‌اطلاعی اهالی از این موضوع، باعث بروز درگیری شد. 

ماجرای درگیری اهالی روستای ابوالفضل اهواز با نیروی انتظامی از زبان مسئول بسیج دانشجویی

مرتضی جمشیدپور در خصوص درگیری دیروز اهالی روستای ابوالفضل (ع) با نیروی انتظامی و عوامل اجرائیات شهرداری اهواز گفت: امروز، ششم شهریورماه همراه عده‌ای از فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز به روستای ابوالفضل (ع) رفتیم تا از جزئیات این درگیری آگاه شویم و با اهالی و امام جماعت روستا گفتگویی داشتیم.

جمشیدپور افزود: بومیان روستا از قبل انقلاب در این منطقه ساکن بودند و روی زمین‌های کشاورزی کار می‌کردند و در حدود ۳۰۰ واحد مسکونی سکونت دارند. با اینکه اهالی این روستا هیچ نوع سندی مبنی بر مالکیت زمین‌ها ندارند، بنیاد مستضعفان قصد تخریب خانه‌های آنان را نداشته و روز گذشته فقط برای تخریب تعداد اندکی از خانه‌های جدید در حال ساختی که هیچ نوع ساکنی ندارند، نیرو‌های انتظامی و اجرائیات شهرداری را در این منطقه حاضر کرده تا حکم تخریب را اجرایی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز ابراز کرد: این خانه‌ها از سوی افراد غیر بومی روستا در حال ساخت هستند و هیچ مجوز ساخت و سازی برای آنان صادر نشده. قرار بر این بوده که روز گذشته فقط این خانه‌ها تخریب شوند، چرا که مرتکب تخلف شدند و در اراضی بنیاد مستضعفان ساخت و ساز انجام دادند.
وی اظهار می‌کند: بر این اساس، نیروی انتظامی و عوامل اجرائیات شهرداری اهواز به قصد جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تخریب خانه‌های بدون مجوز نیمه کاره و در حال ساخت، وارد روستای ابوالفضل (ع) شدند و اهالی که از این موضوع اطلاعی نداشتند، تصور کردند به قصد تخریب منازل آن‌ها وارد منطقه شده اند. روستائیان تلاش کردند تا از این اتفاق جلوگیری کنند و همین مسئله باعث این درگیری شد .

جمشیدپور با بیان اینکه اهالی روستا از اینکه به آنان اطلاع دقیقی پیرامون این تخریب داده نشده، گلایه دارند، اذعان کرد: در این درگیری، تعدادی گلوله ساچمه‌ای از سوی نیروی انتظامی به سمت اهالی شلیک شده و چند نفری زخمی می‌شوند و آسیب دیدند. از نیروی انتظامی انتظار نمی‌رود در چنین درگیری‌هایی اقدام به تیراندازی کند و انتظار داریم این رویه اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای افراد سودجو که بومی منطقه هم نیستند طی دو سال اخیر ساخت و ساز‌های غیرقانونی در این روستا انجام دادند و به نحوی تصرف اراضی صورت گرفته است. از بنیاد مستضعفان انتظار داریم در کوتاه‌ترین زمان به این مسئله رسیدگی کند و تعیین تکلیفی برای اهالی بومی انجام دهد. ضمن انکه به آن دسته از اهالی روستا که حق ریشه دارند، به بهترین نحو رسیدگی کند تا حقشان ضایع نشود و آنان را از بلاتکلیفی نجات دهد.مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز: در روستای ابوالفضل (ع) تصرف اراضی صورت گرفته و در طی دو سال اخیر عده‌ای افراد سودجو ساخت و سازهای غیرقانونی در این منطقه انجام دادند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز یادآور شد: از مسئولان قضائی هم درخواست داریم با جدیت و مطابق قوانین با متخلفان سودجو که قصد زمین خواری و تصرف اراضی در این روستا را دارند، برخورد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    کسانی که بازجروبدبختی چهل سال خانه ساخته اندچرااینگونه برخوردمیکنیداگرقیرت داریداخلاسگران رانابودکنیدجلوتجاوزوخیانت به مردم رابگیرید نه سقف بالای سرعزیزان

  • فرهاد
    0

    زمین مفت دادن وآماده بخور کردن مردم همینه طلبکار هم هستند...آیا برای این زمین ها ریالی پول داده‌اند که حالا ادعا میشود وخود را مالک میدانند...اینها حق همه مردم ایران است ...این حاتم بخشی ها اخرش میشود این..نمازها تون قبول در املاک تصرفی در سراسر ایران

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      آقای به ظاهر محترم این خانه ها 40 ساله مردم توش زندگی میکنن و نصفشون از چیزی خبر ندارن. خودت اگه صبح از خواب بیدار شی ببینی اومدن خونتو رو سرت خراب کنن میگی بفرما خراب کن.. لطفا در مورد هرچیز نظر نده بجای اونا.. اگه این بنیاد واقعا به فکر مردمه بره ویلاهای بزرگی که دست مسئولین مفت خوره و جزو بنیاد مستضعفینه بگیره نه خونه های یه عده روستایی بدبخت رو

  • کاربر ناشناس
    0

    من تا حال فتاح را از میان کل مدیران ووزرا جدا کرده بودم گفتم فقط اینو فرد سالم قبول دارم بقیه را باید انداخت سطل اشغالی حالا میبینم نه این اقا از انهایی است بقول بزرگان ایشان یا حسین یاحسین میکنند وجمع میکنه یک دفعه با یک یا علی همه را میفرسته بانجایی که نباید بفرسته وتعدادی را حالا درست یا نا درست بیخانمان کنه ایم مدت 40 سال کجا بودید که حالا قد علم کردید پس ریگی در کفش دارید خودتان را اصلاح کنید قریبه فراش نباشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها