وزیر امور خارجه ایران:

ولی‌عهد عربستان گفت که در زمان مناسب به تهران سفر می‌کند

وزیر امور خارجه با اشاره به پذیرش دعوت به عمل آمده از ولی‌عهد عربستان برای سفر به تهران گفت: آقای محمد بن سلمان امروز اعلام کرد که در زمان مناسب به تهران سفر می‌کند.

ولی‌عهد عربستان گفت که در زمان مناسب به تهران سفر می‌کند

حسین امیرعبداللهیان امشب (جمعه) ۲۷ مرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره سفرش به عربستان سعودی و رایزنی‌های انجام شدهذگفت: آقای ملک سلمان از آقای رئیسی برای سفر به عربستان دعوت کردند. آقای رئیسی دعوت را پذیرفتند و گفتند که در زمان مناسب این سفر انجام خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم از آقای محمد بن سلمان دعوت کرده است که ایشان امروز گفتند که این دعوت را پذیرفتم و برنامه ریزی می‌کنم در زمان مناسب به تهران سفر کنم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره بازدید از اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان سعودی هم بیان کرد: اتفاقی که در سه ماه گذشته برداشته شد و در جریان این سفر، من و هیأت همراه با حضور در سفارت ایران در ریاض و همچنین سرکنسولگری ایران و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده از نزدیک شاهد روند ازسرگیری رسمی فعالیت‌ دیپلمات‌های کشورمان در ریاض و جده باشیم. 

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی گفت: همین اقدام در خصوص دیپلمات‌های عربستان سعودی در تهران و مشهد انجام شده است. آنها مستقر هستند و طی روزهای آینده سفرای دو کشور در پایتخت‌ها مستقر خواهند شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: تأکید من و وزیر امور خارجه عربستان برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری بین تجار و بازرگانان دو کشور در تهران، ریاض، جده و سایر استان‌های مورد نظر در ایران هم از جمله توافقاتی بود که در راستای روابط اقتصادی و تجاری پایدار مورد توجه ما قرار داشت.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ایرانی
    0

    عهههههههه
    مگه عربستان گاو شیرده آمریکا نبود !!!!!!!

  • دومان
    0

    شما ساندیسی ها تا دیروز عربستان رو اخ میدونیستید حالا به خاطر منافع تون و پول که به مردم وعده اون دنیا رو میدید و خودتون نرمش قهرمانانه میزنید اوف بر شما و آیی...شما

  • ناشناس
    0

    اصلاً هر چه فکر می کنیم می بینیم روابط دیپلماتیک و حسنه بین حکومت جمهوری اسلامی ایران و حکومت پادشاهی عربستان سعودی جور در نمی آید و همه اش ظاهری و تصنعی و جهت تنش زدایی است! دو ملک و پادشاه در یک منطقه وسیع اسلامی نگنجند!

    نظرات شما -
    • 0

      دستور ارباب چینه برا ثبات سرمایه گذاریش تو منطقه .

  • ناشناس
    0

    برادران دیوار نورد کفن پوش برید کت شلواراتونا بدوزید اینبار با دسته گل باید استقبال کنید .خاک تو سر غلام وارتون .

  • فتح الله احمدیان
    0

    جریان تشنه کشته شدن حجاج،جریان سقوط دکل،تجاوزبه نوجوانان ایرانی و.......همه روپیچوندن لای سبیل؟
    تبت یدا ابی لهب چی شد؟
    اگرقراربود آخرسربرگردید سرخط چرا اینقدر هزینه براکشورببارآوردید؟؟

  • فتح الله احمدیان
    1

    تکلیف شیخونمرنمرچی میشه؟
    تکلیف خاشقچی چی میشه؟؟
    و بقیه موارد چی میشه ؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شیخ نمر خونخواه😄😄😄😃😃

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها