گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و همتای سعودی در اردن

وزیر امور خارجه از گفت‌وگو با همتای سعودی در اردن خبر داد و گفت: وزیر خارجه عربستان سعودی نسبت به آمادگی این کشور برای ادامه مذاکرات با ایران ابراز اطمینان کرد.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و همتای سعودی در اردن

حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست بغداد ۲ به امان پایتخت اردن سفر کرده در توئیتی از گفت‌وگو با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در حاشیه این نشست خبر داد.

وی در این باره نوشت: وزیر خارجه عربستان در این دیدار نسبت به آمادگی کشورش برای ادامه مذاکرات با ایران ابراز اطمینان کرد.

امیرعبداللهیان در این باره عنوان کرد: در کنفرانس بغداد ۳ در اردن برای تاکید مجدد بر حمایت خود از عراق شرکت کردم. در حاشیه این نشست فرصتی برای دیدار با برخی از همتایانم از جمله وزرای خارجه عمان، قطر، عراق، کویت و عربستان سعودی فراهم شد.

 وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه ۲۸ آذر ماه در حاشیه سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم هر زمان طرف سعودی آماده باشد نسبت به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها اقدام شود. این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال ایران را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است ایران و عربستان سعودی تاکنون پنج دوره مذاکره در بغداد برای بازگشت روابط به سطح قبلی و بازگشایی سفارتخانه‌ها بعد از قطع روابط یک طرفه از سوی سعودی‌ها برگزار کرده‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها