امیرعبداللهیان: آماده‌ایم هر زمان عربستان آماده باشد سفارتخانه‌ها را بازگشایی کنیم/ بورل و مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر می کنند و فرصت مناسبی برای تکمیل گفت‌وگوهاست

وزیر امور خارجه اعلام کرد: در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم هر زمان طرف سعودی آماده باشد نسبت به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها اقدام شود. این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال ایران را دنبال خواهد کرد.

امیرعبداللهیان: آماده‌ایم هر زمان عربستان آماده باشد سفارتخانه‌ها را بازگشایی کنیم/ بورل و مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر می کنند و فرصت مناسبی برای تکمیل گفت‌وگوهاست

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۸ آذر ماه و در حاشیه سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران در جمع خبرنگاران درباره نشست بغداد ۲ در اردن اظهار داشت: در نشست امان محور اصلی موضوع کمک به تقویت روند سیاسی در عراق است. در عین حال با استفاده از این فرصت در خصوص چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی روسای کشورهای منطقه که دعوت شدند و همچنین ایران دیدگاه‌های خودشان را بیان خواهند کرد. معتقدیم نشست دوم عراق می‌تواند در فضای برون رفت از چالش‌ها گامی رو به جلو باشد. 

وی افزود: پیام اصلی و مهم این نشست باید بر همکاری‌های منطقه‌ای بدون مداخله بیگانگان متمرکز شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه همواره از گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه و از جمله حوزه خلیج فارس استقبال کردیم، خاطرنشان کرد: گفت‌وگوهای ما با عربستان سعودی در مسیر قبلی خودش تداوم خواهد یافت. در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم هر زمان طرف سعودی آماده باشد نسبت به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها اقدام شود.

امیرعبداللهیان بیان کرد: این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال ایران را دنبال خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد: قرار است آقای بورل و آقای مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر کنند. تماس‌ها و گفت‌وگوهای همکارم آقای باقری با مورا و تماس‌های من و بورل به صورت جدی در جریان است. اردن فرصت مناسبی است بتوانیم گفت‌وگوها را تکمیل کنیم. امیدوارم با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم.

وزیر خارجه تصریح کرد: به آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می‌کنم بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق و بازگشت آمریکا به برجام باید یکی را انتخاب کنند.

وی همچنین درباره نشست مایک پامپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا با سرکرده گروهک تروریستی منافقین گفت: پامپئو عنصر تاریخ مصرف گذشته آمریکا است و با جمعی تاریخ مصرف گذشته دیگر که به امنیت و آرامش و هموطنان خودشان خیانت کردند و مسئول ترور و به شهادت رساندن ۱۷ هزار زن و مرد و کودک و پیرمرد ایرانی هستند، نشستند. اینگونه نشست‌ها فاقد ارزش و تاثیرگذاری است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها