روز پایانی گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه

امیرعبداللهیان: شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نحوه تعامل ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و اینکه این سازمان بین المللی در مقاطعی از ابزار فنی برای تاثیرگذاری سیاسی بر گفتگوهای وین استفاده کرده اظهار داشت: شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم.

امیرعبداللهیان: شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم

در آخرین روز از همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» که با حضور وزیر امور خارجه و معاونان این وزارتخانه برگزار شد، حسین امیرعبداللهیان به ارائه جمع بندی خود از همایش و بازخوردهای آن پرداخت.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت نشست‌های برگزار شده در این همایش اظهار داشت، با توجه به حضور قریب یک دوم اعضاء کابینه در طول هفته، از همین حالا برگزاری جلسات در بخش های ذی‌ربط دولت برای بررسی مشکلات و راهکارهای ارائه شده از سوی روسای نمایندگی‌های ایران آغاز شده و کارگروه هایی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور واردات واکسن را در شرایط همه گیری کرونا، اولین آزمون نمایندگی های ایران در خارج از کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه امروز با پیگیری ها و تلاش های جهادی صورت گرفته، بیش از 80 درصد مردم کشور واکسینه شده اند. علاوه برکشورهایی مانند چین، که بیشترین سهم از واکسن‌های وارداتی را به خود اختصاص داد و کوبا که در زمینه انتقال تکنولوژی برای تولید مشترک با کشور ما همکاری داشت، از کشورهای فراوان دیگری نیز واردات واکسن صورت گرفت، به گونه ای که اکنون انبارهای وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر ظرفیت پذیرش واکسن‌های وارداتی جدید را ندارد.  

امیرعبداللهیان حرکت در راستای کمک به تامین جنبه های معیشتی و نیازهای جامعه، به گونه ای که اثر آن در زندگی و سفره مردم مشخص باشد را دومین ماموریت محوله دولت به وزارت امور خارجه دانست که در این حوزه نیز حرکت جهادی در مجموعه وزارت امور خارجه، در داخل کشور و در نمایندگی های خارج آغاز شده است.

وزیر امور خارجه در ادامه خاطر نشان کرد برنامه دولت سیزدهم توسعه راهبردی در داخل کشور، فارغ از نتیجه مذاکرات با دولت‌های دیگر است که سفارتخانه ها و کنسولگری های ما همه توان و ظرفیت خود را در این راستا به کار خواهند گرفت.

امیر عبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود به گفتگوهای جاری در وین میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چهار به علاوه یک پرداخت و تصریح کرد: گفتگوهای عزتمندانه از ابتدای عمر دولت در دستورکار بوده و کماکان نیز همین رویکرد با جدیت و سخت‌کوشی تیم مذاکره کننده دنبال می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نحوه تعامل ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و اینکه این سازمان بین المللی در مقاطعی از ابزار فنی برای تاثیرگذاری سیاسی بر گفتگوهای وین استفاده کرده اظهار داشت، شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم که می تواند برخی نگرانی های ادعایی درخصوص برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را بر طرف کرده و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد.

امیرعبداللهیان برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص وجود خواسته های فرابرجامی در متون پیشنهاد شده از سوی تیم مذاکره کننده کشورمان را کذب محض خواند و تاکید کرد: این متون کاملا مبتنی بر برجام است و هیچ چیز فرابرجامی در آنها نیست. این متن‌ها نتیجه ده ها ساعت بحث و گفتگو در مرکز است و رویکرد ما رفع کامل تحریم‌های برجامی در مقابل رفع نگرانی های مورد ادعای طرف های مقابل درخصوص برنامه هسته ای صلح آمیز ایران است.

وزیر امور خارجه اضافه کرد، هم اکنون در وین بر روی دو سری از متون گفتگو می شود؛ متن اول حاصل 6 دور اول گفتگوهاست. در عین حال طرف‌های مقابل پذیرفته اند متن‌های پیشنهادی تازه ایران هم روی میز باشد تا از بحث و تلفیق همه اینها یک متن جمع بندی شده واحد به دست آید. در نهایت نیز این فرایند باید به بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان منتهی شود.

وزیر امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل با حسن نیت و با نگاه به حل مسئله به تلاش های خود ادامه دهند و تاکید کرد: ما خوشبین هستیم در شرایطی که طرف مقابل واقع بینانه عمل کند، بتوانیم به پیشرفت در این دور از مذاکرات نائل آییم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • مک
    2

    باورنکنیددروغه.اگه راس میگه بیاد ازرسانه های رسمی اعلام کنه.

  • امیرعلی
    1

    اصلا مهم نیست به توافق برسید یا نرسید. هر اتفاقی بیفته نفع عمومی اش به آقازاده ها و اطرافیان می رسه نه عموم مردم. فقط این خبر تو چشمم بود گفتم یه چیزی بنویسم وگرنه خبرهای مرتبط با توافق را دنبال نمی کنم. چون فایده ای به حال آحاد مردم نداره. نه شغلی درست ایجاد میشه و نه از همه مهمتر از تورم کاسته میشه.

  • ناشناس
    2

    مشکل شما که فنی و حقوقی نیست که هی روی ان مانور میدهید. مشکل حکومت شما سیاسی و امنیتی است که هی این کشور و ان کشور را تهدید به نابودی و شعار مرگ سر می دهید. تا این چالش حل نشود و به یک حکومت عادی تبدیل نشوید، هرگز مشکل حل نخواهد شد. به خدا به پیغمبر قسم این واقعیت است.مردم را بیش از این به پای این برنامه بی سر انجام قربانی نکنید لطفا

  • طوفان شن
    2

    من که مو به مو و کلمه به کلمه اش رو باور کردم شما چطور؟؟؟

  • ناشناس
    2

    خدا کند بچه های شما نیز مثل ما کار پیدا نکنند و مال شان در بورس به سرقت برود ازدواج نکنند جگر سوخته بشن هر چه بدوند به پوچی برسند خودت همیشه شرمنده خانواده باشی تا ببینی مردم چقدر برای نان خشک چه کشیندن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      الهی آمین

  • ناشناس
    1

    خوب چرا زودتر بله رو‌ نمیگویید؟

  • ازاد
    2

    يه روزي مياد كه تو اون روز معلوم ميشه كي راست ميگفته كي دروغ،،پس تا اون روز هرچي شما ميگيد درسته!!!!!!

  • عوام
    1

    خوب از نظر ایشون اینه که قبول کردن که نامه عاشقانه ایشون رو بخونند البته ایشون نه که زبان انگلیسی شون خلی خوبه شایدم اونا یه چیزه دیگه گفتن ایشون برداشتشون یه چیز دیگه است چون هرسه کشور ابراز نارضایتی و شکست مذاکرات رو کردن یاد جلیلی خدا لیامرز افتادم هر دفعه میرفت و میومد تبراز پیروزی میکرداما ....

  • داود
    1

    جالبه من تمام نظرات خواننده ها رو خوندم حتی یک نفر هم حرف وزیر رو باور نکرده و همه گفتن دروغ میگه.به این میگن اعتماد به مسئولین

  • کارشناس
    5

    توافق با اژانس مقدمه ای برای توافق هسته ای است خرید ملک خودرو ارز و طلا به هیچ وجه توصیه نمی شود

  • ناشناس
    1

    بروید خودتان را رنگ کنید! توافق جز شو تبلیغاتی دیگر چه صیغه من در آوردی است؟! اعضاء NPT و از جمله ایران طبق پادمان و پروتکل الحاقی موظفند همه گونه دسترسی لازم را برای نظارت مأمورین آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تأسیسات اتمی خود فراهم آورند و نصب دوربین نظارتی آژانس حداقل این نظارتهاست.

  • یاسین زالیزاده
    2

    مرده شور خودتونو آژانس رو ببره که مردم زیر فقر له شدن سرمایه دارها گردن کلفتر خدایا خودت کاری کن

  • حسن نصرالله مزدور پولکی
    1

    سریعا سهم ما را بدید
    میدونید که حاج حسین شریعتمداری درباره ما جی کفته؟؟
    گفته اگر حین نصرالله و حزب الله نبود ایران هم نبود.
    دلارها را بفرستید بیاد. الفولوت نقد نقد

  • مهندس مکانیک
    6

    باتوجه به درایت دولت آقای ریسی وحرکت های جهادی پر شتاب ان شاالله در همه زمینه ها سربلند خواهیم شد به یاری خداوند متعال

  • وطنم
    0

    نگو توافق، بگویید نرمش از سوی ایران.....‌

  • ناشناس
    0

    نشانه توافق خوب را در چهار را استانبول جستجو میکنیم نه با حرفهای شما

  • مکم
    0

    این زبان فحاشی که شمادارید مطمئنیم اگربرجام هم حل شود زبان شماکه دراختیارخودتون نیست.یک ساده لوح مثل ...یا...یه چیزی میگه مثلادرموردخواب دیده اسرایل نابودبشه.یا

  • ناشناس
    0

    خيلي توافق خوبي بوده ، دوربين ها را جمع كرده بوديد ، دلار را به سي و يك هزار تومان رسانديد و گراني مردم را بيچاره كرده و حالا هم مجبور شديد مجددا دوربين هارا در سايت كرج نصب كنيد . حداقل در مجلس و دولت جشن بگيريد.

  • حسین
    0

    همیشه زمانی عمل میکنیم ک مجبوریم ولی دیر هنگام با این روال نتیجه مثبتی برای مذاکرات متصور نمیشه

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    نه با مردم خود می توانید صحبت کنید و زبان گفتگو دارید و نه با دنیا و کشورهای دیگر تعامل دارید... جواب مردم ایران و داخل را با سرکوب و کشتار وگلوله و زندان و تفنگ ساچمه ای می دهید و دنیا را هم با موشک و بستن تنگه هرمز و قدرت نطامی و.. تهدید می کنید و جالب اینکه این ها را رفتار انسانی و بدتر اسلامی !!! می نامید و به جهان به عنوان اسلام ناب ! و الگو معرفی می نمائید !!!

  • ناشناس
    0

    فکر کنم نصف شب بوده

  • رحیمیان
    0

    توافق خوبی نبود تسلیم از روی ناچاری بود ! پس چه شد ان شعارهای پرطمطراق ؟ شما که برجام را سم وشر مطلق می دانستید پس چه شد که برای رسیدن به توافق راحت تسلیم می شوید وبا کاروان ۴۰ نفر به وین رفته وقصد ده روزه کرده ونماز را کامل می خوانید !؟ الان تازه دارید می فهمید که توهم با واقعیت کیلومترها فاصله دارد رفیق .

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    نه زبان گفتمان و تعامل با مردم خود دارید نه با دنیا ...
    مردم خود را که اعتراضات آرام مدنی دارند سرکوب و کشتار و زندان کرده و با گلوله و تفنگ ساچمه ای حواب می دهید و دنیا را هم با موشک وبستن تنگه هرمز و جنگ و نیروی نطامی تهدید می کنید !!
    داعشی به تمام معنی..
    طالبان هم نظرش با دنیا اینگونه نیست و عوض شده و خود را با مسائل روز و دنیا سعی میکنه وفق بده !!

  • ستم‌دیده
    0

    کشیدن پایین معنیش توافق خوبه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها