شمخانی: رئیس‌ جمهور فاقد اختیار آمریکا، حاضر به ارائه تضمین نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی با بیان این‌که رئیس‌ جمهور فاقد اختیار آمریکا، حاضر به ارائه تضمین نیست، نوشت: در صورت عدم تغییر شرایط فعلی، نتیجه مذاکره از قبل روشن است.

شمخانی: رئیس‌ جمهور فاقد اختیار آمریکا، حاضر به ارائه تضمین نیست

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) در یک رشته توئیت در واکنش به اظهارات این روزهای مقامات آمریکایی نوشت: دعوت به مذاکره در زمان جنگ و اکنون دارای مشابهت‌های عبرت‌آموزی است: حملات صدام ادامه داشت. تحریم ادامه دارد، بخشی از ایران در اشغال دشمن بود. اقتصاد ملت ایران به گروگان گرفته شده است، رزمندگان در جبهه‌ها دفاع می‌کردند، دانشمندان فعالیت قانونی هسته‌ای را ادامه می‌دهند.هیچ نشانه‌ای از تَنَبُه متجاوز نبود.

وی افزود: رئیس‌ جمهور فاقد اختیار آمریکا، حاضر به ارائه تضمین نیست.در صورت عدم تغییر شرایط فعلی، نتیجه مذاکره از قبل روشن است.

شمخانی اضافه کرد: تفاوت امروز با ایام جنگ: به برکت انقلاب، قدرت و توان مقاومت همه‌جانبه ایران، بومی، مستمر و مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دیروز (سه‌شنبه) در یک رشته توئیت با بیان این‌که کاخ سفید در خواست مذاکره با ایران را مطرح می‌کند و ادعای آمادگی بازگشت به برجام را دارد، ولی همزمان تحریم‌های جدید علیه افراد و شرکت‌های ایرانی اعمال می‌کند، نوشت: به دقت رفتار بایدن را می‌سنجیم و هدف «مذاکره»، حرف زدن محض نیست، بلکه توافق ملموس و احترام به منافع متقابل است. ۱+۴ برای مذاکره مبتنی بر رعایت منافع و حقوق متقابل آماده باشد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ص _ ن
    0

    در حالی که بایدن رییس جمهور فاقد اختیار آمریکا ، حاضر به ارا‌یه‌ تضمین نیست . مرگ بر آمریکا تروریست .

  • ناشناس
    0

    آخه ریسس جمهورشون مثل ما اختیار ندارد که .

  • ذوب در ولایت
    0

    نه که رئیس جمهور های ایران صاحب اختیار هستند

  • ر
    0

    فرض کنید آقای شمعخانی عزیز درست می‌فرمایند، ولی اکثر دنیا ، سخنان رئیس جمهور آمریکا را فصل الخطاب میدانند، و حاضر شده اند که ایران را تحریم کنند‌. چرا دبیر شورای عالی امنیت ملی، این موارد را در نظر نمی‌گیرند؟ جایگزینی فردی هوشمند و فسادستیز برای دبیری شورا شاید پیشنهاد بدی نباشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها