وزیر امور خارجه:

اگر فلسطینیان بخواهند با اسرائیل به توافق برسند، مشکلی نداریم

وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا در فشار حداکثری بازنده است اما ما هم برنده نیستیم چون مردم تحت فشار بودند و این بازی می‌تواند به یک بازی برد - برد تبدیل شود.

اگر فلسطینیان بخواهند با اسرائیل به توافق برسند، مشکلی نداریم

«محمد جواد ظریف» به تازگی با حضور در برنامه اینترنتی "عصر حیرت"در گفت وگو با موسسه فرهنگی آرمان مدیا که از کانال یوتیوپی آن پخش شد،‌ اظهار داشت: در فصل هفتم منشور ملل امریکایی‌ها به دنبال این بودند که ایران را به عنوان نقض و تهدید کننده صلح و متجاوز معرفی کنند تا بتوانند اقدامات تنبیهی را علیه ایران عملیاتی کنند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه امریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه بار تلاش کرد ایران را به عنوان تهدید صلح و امنیت بین المللی معرفی و در قالب فصل هفتم منشور ملل قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تصویب کند اما موفق نشد،تاکید کرد: آمریکایی‌ها تاکنون نتوانسته اند ایران را در شورای امنیت سازمان ملل محکوم کنند و یا قطع نامه هایی را علیه ایران در این شورا به تصویب برسانند.

ظریف اظهار داشت: در دوره اول برجام اجماع امنیتی جهانی علیه ایران شکست خورد و علت اصلی نگرانی صهیونیست ها و آمریکایی ها در بر جام از بین رفتن این اجماع جهانی بود، زیرا آنها برای امنیت سازی ایران تلاش زیادی انجام داده بودند ولی موفق نشده بوند.

وی گفت: علت نگرانی صهیونیست ها و آمریکایی ها از امضای برجام این بود که برجام تهدید امنیتی ایران را از بین برد و شش قطع نامه شورای امنیت نیز بدون اینکه علیه ایران اجرا شود از بین رفت.

وزیر امور خارجه ایران افزود: برجام یک توافق حقوقی بین شش کشور که اختیار از شورای امنیت داشتند، بود و ۱۰۴ صفحه سند برجام آنقدر قوی تدوین شده بود که چهار سال ترامپ نتوانست ایران را در سازمان ملل و یا شورای امنیت محکوم کند.

ظریف گفت : برداشت اکثر متخصصین از برجام این بود که برجام یک دستاورد بزرگی برای ایران است زیرا امریکا و اسرائیل همواره به دنبال ظرفیت سازی امنیتی ایران بودند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش می کردند که ایران را به عنوان یک تهدید امنیتی معرفی کنند و این تلاش نیز با گروگانگیری شروع شد و در آن زمان یک قطع نامه ای ذیل فصل هفتم منشور ملل به شورای امنیت بردند اما شوروی مانع آن شد.

به گفته وی ، مرحله دوم در جنگ ایران و عراق بود که آمریکایی‌ها به دنبال تصویب قطعنامه ای علیه ایران در شورای امنیت بودند که در آن زمان که در سال ۶۶ با طراحی هایی که انجام شد از این موضوع نیز ممانعت به عمل آمد.

وزیر امورخارجه ایران افزود : آمریکایی ها در سال ۸۳ و در سال ۲۰۰۴ میلادی، قبل از توافق پاریس باز هم خیز برداشتند که موضوع هسته ای ایران را به شورای امنیت ببرد اما در این مورد نیز آمریکاییان نتوانستند موفقیتی به دست آورند.

ظریف گفت : مقام معظم رهبری نسبت به عملکرد آمریکایی‌ها بدبین هستند و کسی هم تردید ندارد و همه معتقدند آمریکایی ها روی حرف خود نمی ایستند و زیاده خواهی نگرش آمریکایی‌هاست.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ایران به تمام تعهدات خود در برجام متعهد مانده است و تاکنون کسی نگفته است که ایران از برجام خارج شده است و دوستانی که مخالف برجام بودند، بدانند مذاکرات مسقط قبل از دولت روحانی شروع شده بود.

وی اظهار داشت : در مسقط فاصله مذاکرات اول و دوم بیش از یکسال طول کشید و دوستان کاری کردند که مذاکرات دو طرف بسیار طولانی شود.

اگر فلسطینیان بخواهند با اسرائیل به توافق برسند، مشکلی نداریم

ظریف با اشاره به انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا گفت : اینکه آقای بایدن هم می خواهد چه کند باید منتظر بمانیم زیرا افراد آقای بایدن می دانند باید به بر جام بر گردند.

به گفته ظریف، آمریکا از برجام خارج شد و هم اکنون عضو برجام نیست و تاکنون نیز نتوانسته در باز گرداندن قطع نامه ها علیه ایران استفاده کند، لذا آمریکا حضور خود را در برجام متوقف کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: اما آمریکا عضو سازمان ملل متحد است و به استناد اصل ۲۵ منشور ملل نباید مانع اجرای برجام شود.

وی بیان کرد: آمریکا موظف به بازگشت به برجام است و اینکه آمریکا عضو برجام شود باید تلاش کند که شرایط عضویت را در برجام به دست آورد، ضمن اینکه افراد دولت بایدن هم می‌دانند که برای بازگشت به برجام برخی مسائل از جمله مسائل موشکی ایران قابل بحث نیست زیرا در زمان مذاکرات برجام این مسایل مطرح شده است و فعلا قابل طرح نیست.

ظریف اظهار داشت: آنها به دنبال ارفاق بیشتر به ایران نیستند بلکه به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند ما را در خصوص مسائل دفاعی محدود کنند سال گذشته آمریکا، فرانسه و انگلیس ۶۷ میلیارد دلار به عربستان سلاح فروختند و یا 22 میلیارد دلار از جمله هواپیماهای اف 35 به امارات متحده عربی فروخته شده است.

وی افزود: آنها در سیاست‌های منطقه‌ای خود بدهکار مردم ایران هستند ضمن اینکه در خصوص زمانبندی برجام تا روز آخر کلمه به کلمه با یکدیگر مذاکره کرده‌ایم تا پس از تکمیل مذاکرات برجام به امضا رسیده است، ضمن اینکه ما پذیرفتیم که مثلاً پنج سال برخی از محدودیت ها را حفظ کنیم که آن هم در حال حاضر به پایان رسیده است.

وزیرامورخارجه ایران تاکید کرد: ما آمادگی داریم که آمریکا به برجام بر گردد اما آمریکا باید با اجرای تعهدات خود امتیاز باز گشت به برجام رابه دست آورد.

ظریف اظهارداشت: ما به آینده بدبین نیستیم، آمریکا در فشار حداکثری به مردم ایران بسیار اجحاف کرده است ولی نتوانسته کاری انجام دهد و امریکا در این مساله بازنده است اما ما هم برنده نیستیم چون مردم تحت فشار بودند و این بازی می‌تواند به یک بازی برد - برد تبدیل شود.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد : برجام باعث قدرت ما شد و نباید فراموش کنیم که برخی از کشورها منتقد سیاست های آمریکا هستند اما بدون ایجاد تنش به پیشرفت نیز می رسند.

به گفته وی ، به عنوان مثال هم اکنون فرانسه، مالزی، ترکیه و آلمان مخالف سیاست های آمریکا هستند، اما با آمریکا نیز تنش ندارند و در برابر آمریکا استقلال نسبی خود را حفظ کرده اند.

ظریف خاطر نشان کرد: من به همراه دوستان در حال آماده‌سازی کتابی هستیم به نام" نظام بین الملل در جهان پسا برجام" و این را نباید فراموش کنیم که ما معتقدیم در دنیا اتفاقی در حال شکل گیری است و مرکز قدرت دنیا از اروپا و آمریکا به این سمت در حال تغییر است و آمریکایی ها به دنبال این هستند در برابر این اقدام مقاومت کنند.

وی بیان کرد: دوم اینکه منابع قدرت در جهان متعدد شده اند و در حال حاضر منابع دیگر قدرت نظامی، اقتصادی نیست بلکه تسخیر قلب ها و الهام‌بخشی است که می‌تواند به شما توان رقابت در جهان را بدهد و ایران با خود باوری به دنبال این مساله مهم جهانی است.

وی گفت: تعامل با کشورهای دنیا یکی از سیاست‌های دیپلماسی ما است و در این راستا برای توسعه روابط بین ایران با کشورهای روسیه و چین اقدامات مهمی انجام شده به طوری که در طول ۷ سال گذشته 30 سفر به روسیه انجام داده‌ام و تعداد سفرهای من به چین نیز قابل توجه بوده است و در همه این سفرها بحث اقتصادی در کنار بحث سیاسی مطرح شده است.

ظریف با اشاره به عدم رسمیت شناختن اسرائیل نیز گفت: در چارچوب روابط بین‌المللی برای من قابل تصور نیست که در شرایطی ما اسرائیل را به رسمیت بشناسیم، هرچند که در سال ۱۹۴۸ اسرائیل عضو سازمان ملل شد اما در آن زمان نیز ایران با عضویت اسرائیل در سازمان ملل مخالف بود و این موضعی که ما در برابر اسرائیل داریم یک موضع منفرد در برابر رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: با سیاست هایی که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته این رژیم به طرف اضمحلال پیش می رود و ما نیز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت، اما اگر فلسطینیان بخواهند با اسرائیل به توافق برسند مشکلی نداریم.

به گفته وی، ما به عنوان کشوری که آرمان‌های فلسطین را می شناسیم تحلیل ما این است که این کار رژیم صهیونیستی به نهایت نمی رسد چون ماهیت تجاوزگری اسرائیل یک واقعیت انکار ناپذیری است که از ابتدا وجود داشته است.

ظریف گفت: تنها راه حل فلسطین راه ‌حل دموکراتیک است که شبیه آن در آفریقای جنوبی اتفاق افتاد به طوری که نژاد پرستان می‌گفتند که با قدرت اکثریت سیاه‌پوستان اقلیت سفیدپوستان از بین خواهند رفت در حالی که چنین اتفاقی در آفریقای جنوبی نیفتاد و هم اکنون نیز سفیدپوستان در این کشور قدرت اقتصادی بیشتری در اختیار دارند.

وزیر امور خارجه ایران بیان کرد: به عنوان یک دیپلمات تاکید می کنم که باید کنوانسیون های حقوقی در مسائل بین المللی رعایت شود و نباید کشورها از این مسئله سوء استفاده کنند در حالی که آمریکا بر خلاف تعهدات بین المللی از سال ۱۳۳۲ برخلاف این تعهدات عمل کرد و پس پیروزی انقلاب اسلامی سفارت آمریکا مرکز جاسوسی شد.

ظریف تاکید کرد: با بیش از ۴۵ سال فعالیت دیپلماسی تاکید می‌کنم بدون رضایت مردم امکان پیگیری روابط خارجی وجود ندارد و ما مشروعیت خود را نه از سلاح و یا قدرت نظامی و یا قدرت خارجی می گیریم بلکه مبنای مشروعیت جمهوری اسلامی ایران از مردم است.

وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: تنها ابزار قدرت ما در جهان مردم ایران هستند و رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران یک نظام اخلاقی و یا دینی نیست، بلکه یک نظام حیاتی است و این نیز بر خلاف دین و اخلاق نیست.

ظریف در پایان تصریح کرد: ما به عنوان یک دولتمرد باید در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و باید بدانیم که بدون مردم ما هیچ هستیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 77
  • احمد
    0

    درود به شما منطق استکبارستیزی یعنی این

  • پارسی
    0

    نه تو رو به خدا برویه کم مشکل و مانع ایجاد کن جلو صلح و سازش رو بگیر !!!!! اصلا چه معنی داره در منطقه صلح و سازش ایجاد بشه و مردم در آرامش زندگی کنن ؟!!!! به قول خودت مردم ما خودشون انتخاب کردن که در دشمنی و تحریم و سختی زندگی کنن !!!! البته فقط مردم در سختی باشن نه بچه های خودمون !!! اونها باید در امریکا و اروپا و کانادا زندگی لاکچری داشته باشن ، آخه حقه شونه چون آقازاده اند !!!!

    نظرات شما -
    • راز
      0

      تو کشور ما متاسفانه دو دستگی که چه عرض کنم چند دستگی ایجاد شده هر کسی ساز خودش و میزنه و به فکر منافع خودشه

    • عزرائیل
      0

      آقازاده در مورد این جماعت مصداق نداره ٬ عبارت درست و صحیح : انگل زاده ٬ دزد زاده ٬ حروم زاده ٬ ... است .

  • مورچه
    0

    ظریف اوظریف چه سخنرانی باشکوهی باورکنید وقتی گفتی نظرمردم درمذاکره مهم است شاخک هایم مور مور شد ظریف جان شماهم تنت خورده به تن روحانی وبسیارخالی بندخوبی شدی امان ازساده گی مردم امان ازخالی بندی شما خیلی احساساتی شدم معمایادم رفت ظریف تواین همه ظریف بودی اما ماتوراهنوز نشناختیم

  • ولی الله
    0

    پس اون همه بودجه ای که به فلسطینی ها دادین چی میشه

  • سامان
    0

    بله جناب ظریف اگر فلسطینی‌ها بخواهند با اسراییل ب توافق میرسن شما مشکلی ندارید عجله نکنید همینطور هم میشه اون ما هستیم بخاطر فلسطین یقه پاره میکنیم و در شرایط سخت تحریم زندگی میکنیم فقط ما ملت ایران رو کردید فدای آرمان عربها پول ملا رو خرج عراق سوریه فلسطین لبنان کردید و مردم ما در فقر دست و پنجه نرم میکن جایگاه ایران رو در دنیا خراب کردید همین عربهای گربه صفات ب خون ما مردم ایران تشنه هستند عربها خودشان ب خودشان رحم نمیکنن فقط این رو تو این سالها متوجه شدم اشخاصی نیول کشور ب اسم ایران شدن نه ظاهر نه فهم و درک درست سیاسی دارن

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      شما یا از کره ماه اومدی یا معاندی یک تحقیقی بکن ببین بودجه مملکت بیشترش کجا ها میره فقط یا گرفتید بودجه رو دادید فلسطین آدرس غلط بهت دادن ،بودجه نهادهای دولتی ،بودجه شرگت های ناموجود ،بودجه آقازاده ها ،بودجه دختر رییس جمهور ،بودجه ارز جهانگیری ،،،،،،،،

    • جلیل
      0

      ممد میگم اگه یه روز خود فلسطینی ها با اسرائیل توافق کردند چی باید گفت ما کاری به بودجه و تحریم نداریم ولی اگه این اتفاق بیفته چه کار باید کرد. آیا باید گفت فلسطینی ها به آرمان فلسطینی خیانت کردند؟ بعد اونام میگن به شما چه کشور خودمونه یا باید گفت ما این محکوم میکنیم یا باید گفت شما حق نداشتید و.... البته فلسطینی ها هزار گروه هستند از طرفداران صدام گرفته تا بقیه. اگه یکصدا بودند تا به حال 50 درصد فلسطین پس گرفته بودند. اما مسئله این است که اگر اسرائيلي ها موفق شدند و با فریب فلسطینی ها توافق جامعه ای را انجام دادند آنوقت چه باید گفت و چه باید کرد.

    • ممد
      0

      اگر کسی تورو از خونت بیرون کرد به زن و بچت معذرت میخوام ....کرد بعد توراضی شدی به آوارگی و تجاوز هیچی دیگه به کسی چه ،

  • حسن
    0

    اون کسی که باید بداند بدون مردم ، هیچی نیست، نمی فهمد و اصولا نمی خواهد بفهمد؛ چون خداوند چشم و گوشش را بسته

  • یه ایلامی
    0

    ای رحمت بر پدر و مادرت. حتما میخوان که شما کاری به کارشان نداشته باشین. بذارین هم آنها زندگی کنن هم مردم خودمان

  • پارسی
    0

    جنابعالی که ادعای تجربه 45ساله فعالیت دیپلماتک داری بفرمائید از نظر قوانین بین المللی اگر به قول شما سفارتخانه کشوری محلی برای جاسوسی شد باید محترمانه سفرا و دیپلمات های آن کشور را اخراج و آن سفارتخانه را تعطیل کرد یا دیپلماتها و کارکنان آن سفارتخانه را به مدت 444 روز گروگان گرفت و هزینه های هنگفت به یک ملت و کشور تحمیل کرد؟!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • مزدک
      0

      آمریکا منافعش رو از دست داده در ایران ،سفارت بهونه هست ،

  • حاج حمید
    0

    آقای زُمُخت یا ظریف بس کن، برسید به بدبختی مردم فلک زده که روزگارمون سیاه کردید رفت.... هی از صبح تاشب امریکا فلان. فلسطین فلان همش لاف همش دروغ .

    نظرات شما -
    • نازگل
      0

      ۳میلیون فلسطینی در سرزمین های اشغالی ۳میلیون فلسطینی در کرانه باختری با اسرائیل خوش اند تنها ۲میلیون نفر در غزه مخالف اسرائیل هستند و ما به خاطر این ۲ میلیون نفر خیلی از دانشمندان خود را از دست داده ایم و ۸۰ میلیون نفر ایرانی را فدای این ۲ میلیون نفر کرده ایم که با ایرانی ها هم زیاد خوب نیستند ۱۰ نفر از دانشمندان ایران جان خود را از دست دادند که می توانستند ایران را به قله های رفیع پیشرفت برسانند

    • اسماء
      0

      چقدر سطحی فقط ۲ میلیون؟ آرمان آزادی قدس و بیت المقدس چی؟

    • در جواب اسما
      0

      فقط ما باید قیم آرمان فلسطین عرب باشیم ۸۴میلیون نفر ایرانی گروگان آرمان فلسطین شده اند آن وقت عرب ها با اسرائیل خوشنود وقتی ۴۲ سال کاری نکرده ایم جز اسرائیل را به خلیج فارس آوردیم به آذربایجان و سلیمانیه وبا اغلب کشورهای غربی آشتی دادیم جمع کنید این شعارها را( آرمان فلسطین) ! یک زن عرب فلسطین به جای نتانیاهو خودش راکاندیدا کرده آن وقت جوانان دانش آموزان ما از فقر خودکشی می وجودآورندگان ما ترور میشوند که چی اگر قرار بود کاری می کردید تا حال کرده بودید جمع کنید این شعارهای تو خالی رابه فکر اسلام و ایران ملت فقیر و بدبخت ایران باشید

  • محمدی
    0

    عالی بود اما یه چیزی کم داشت و آن اینکه استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و اسرائیل از پیشرفت علمی و فنی ایران خیلی هراس دارن که مبادا الگویی جهانگیرشود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      زررررررشک

    • سیروس
      0

      من مثبت میخواستم بدم اشتباهی زدم روی منفی یکدفعه ۴تا رفت روش

    • نوه خشایار
      0

      ما هنوز واکسن انفوالوانزا بلد نیستیم درست کنیم چند موشک درست کرده ایم آن هم با مهندسی معکوس همین روسیه و آمریکا موشک هایی ۱۰ برابر مافوق صوت دارند که موشک های ما در مقابل آنها مثل تیر و کمان است در مقابل مسلسل

    • یه نفر
      0

      شما برای شب چهار شنبه سوری دهها ساله از چین ترقه وارد میکنید!!! نکنه ترقه جدید ساختید؟؟؟

  • ناشناس
    0

    ایران از تموم کشورهایی که چندسال دچتر درگیری و جنگ هستن بیرون بره اگه کوچکترین جنگی تو دنیا برپا بشه،چهل سال تموم پول ملت کردن تو حلقوم عربها حالا هم به این رسیدید که فایده نداره و اسراییل و فلسطین همسایه هستن و باید باهم خودشون صلاح بیان،هرچی زودتر از این کشورا خارج بشید بهتر چون راه به جایی نمیبرید

    نظرات شما -
    • هومن
      0

      حلقوم آقازاده ها ،رانت بگیران ،یادت رفت

    • نابغه
      0

      اصلا میدونی چیه؟؟ ویت کونگ ها توی ویتنام هم به خاطر دخالت ایران، به دست آمریکایی ها کشته شدند. بمب اتم هم ایرانی ها باعث شدن بیفته توی ژاپن. همه کودتا های لیبرالیستی و بر اندازی های تموم دنیا هم به خاطر ایران بوده از 200 سال قبل تا حالا. کوری؟؟ یا خنگی؟؟

  • عرفان
    0

    تمام کامنت ها چرند بود خوندم فقط باغرب باید به زبون زور حرف بزنی یعنی غنی سازی بالای ۲۰ درصد

  • کاربر ناشناس
    0

    ظریف جان فکر ملت خودتون باشید دست از فلسطین بردارید

    نظرات شما -
    • اسماء
      0

      طبق قانون اساسی ایران و از آرمان های بنیادین انقلاب نابودی اسرائیل است

    • نابغه
      0

      اتفاقا ظریف نه تنها به فکر فلسطین نیست، که براش هیچ فرقی نمیکنه بمیرن یا بمونن. ظریف فقط دنبال تسلیم ایران در مقابل اسرائیله. تموم تیمشون البته اینجورین. زیبا کلام ها و بقیه.

    • مورچه
      0

      طبق قانون اساسی هرساله قبل از هربودجه ریزی درکشورایران اول بودجه فلسطین حزب الله لبنان تعین میشودبعدبودجه ایران هرساله این هم یک معمای عجیب وغریبی است

  • نیما
    0

    حرف آقای ظریف در مورد فلسطین کاملا درسته باید یک انتخابات آزاد تکلیف فلسطین روشن بشه ولی اینقدر اسراییل های نژاد پرست و خود برتر بین هستن که هیچ حقی برای مردم فلسطین قائل نیستن و می خوان همیشه مردم فلسطین رو یه شهروند درجه دو نگه دارن.هرچند حضور ایران سود چندانی هم به مردم فلسطین نبوده و شاید یه جاهای به ضررشون هم بوده تنها کسی که می تونه به فلسطین کمک کنه فقط خودشون هستن

  • محمدی
    0

    اووووووو چقدرآمریکا شکست خورده درمقابل ایران خخخخخخ نکنه زمانه برعکس شده اوناتوتحریمن وماتونازونعمت خخخخ جوادجون جوک نگولطفا معماهاتون دیگه سخت نیست عزیزم برجام ،تحریم، برگشت، بازگشت ،اسراییل ،ترامپ،بایدن،شورای امنیت،بندهفتم،ایناتمام الکیه بازیییه ک خودت داریدموب مواجرامیکنید اماایناهم بگذرد

  • ناشناس
    0

    به شما مربوط نیست کشورهای دیگه چه روابطی دارن شما دست از سر اونا بردارید مال این ملت مظلوم رابهشون ندید همه چی حله

  • کیان
    0

    مشکل ایران این است به به همه فکر میکند بعد می‌فهمد که اصلا آنها به ما فکر هم نمیکنن و آن را دخالت در کشورشان می‌دانند نمونه آن برد آن عراقی که توسط داعش سر بریده میشدن در بدترین وضعیت به کمک آنها رفتیم استادیوم ساختیم میلیارد ها خرج اماکن زیاتی کردیم در درگیریهایی اخیر خودشون هرچی فحش بود نثار ما کردن پرچم کشور عزیزمان را آتش زدن و آخر کار جاج قاسم سلیمانی شریف‌ترین انسان تاریخ رو با دادن با دادن اطلاعات به آمریکای ها ترور و شهید کردن الانم به بهونه مشکلات بانکی پول هامون رو بلوکه کردن محصولات غذایی کشورمون رو مفت میخرن میخورن و به ریشمون هم میخندن ما هم میریم گرجه می‌خریم 20 هزارتومان مردم شریف دنیا تا ما خولو چلها هستیم هیچ نگران نباشید

    نظرات شما -
    • نابغه
      0

      و جالبه که هنوز نفهمیدی تموم این کارها زیر سر اسرائیل و آمریکا بود. بین تمام ملت ها و بین افرادی که یک ملت هستند، تفرقه و دشمنی میندازه.هر جایی رو ببینی دو دستگی و چند دستگی انداختن. هر جایی رو که ببینی کش مکش بین مردم ایجاد کردن. روزی که اسرائیل به اهدافش برسه، روز آخر آزادی توی دنیاس و دیگه از کشورت چیزی باقی نمیمونه که بخوای توش رفاه هم داشته باشی.

    • ایمان
      0

      دوست عزیز مخارجی که بابت عتبات عالیات شده بخاطر اعتقادات ماست و ربطی به عراق نداره ما عقیده داریم که باید حرم امامان بزرگوارمان به بهترین نحو و در حد شان آنها نگهداری شود و این موضوع نه سیاسی است و نه اقتصادی.ضمنا در شرایط تحریم که امکان فروش نفت به روال گذشته وجود ندارد فروش محصولات کشاورزی یکی از راه های تامین ارز برای کشور است که به نوبه خود کمی از مشکلات کشور می کاهد.

    • کیان
      0

      گرجه ها که ولو شد کف صحرا که به ارز نرسید مگه فیلمش ندیدی در حین بحث شوخ طبع هم باشین نابغه چشم فهمیدم از ماه دیگه خودم یونجه میخورم هرچی کار کردم رو میدم ببرن برای برادران عراقی که مبادا شما ناراحت شین

  • ث
    0

    خودت را آماده کن برای برای پاسخگویی خسارات وارده به کشور و ملت لطفا به دیگران کاری نداشته باش ۱۴۰۰ نزدیک است .

  • غفاری
    0

    آقای ظریف شما تا می توانید از مقوله و مسئله ای مهمی بنام استقلال ملی به تعامل و دیپلماسی با دنیا بپردازید .... اگر استقلال در میان سیاستمداران ما رنگ ببازد و اهمیتی هم نداشته باشد قطعا خواهید گفت در جریان فشار حداکثری آمریکا ما برنده نبودیم .... قطعا آقای روحانی از سرنوشت تکراری دریافت مازای صفر در مقابل غربی ها خواهند نالید .... تعامل دنیا اگر وابسته کردن اقتصاد کشور به برجام پاره شده شود میشود اینکه ایران با اینهمه ظرفیت های داخلی چشم امیدش به کاخ سفید دوقطبی شده ترامپ - بایدن باشد و قس علیهذا ...... اقای ظریف یک قیامتی است ها ها .....

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      اصلا فکر میکنی؟؟؟!!! اینهمه کشور تو دنیا اسرائیل رو به رسمیت شناختن استقلال ندارن فقط ما که نشناختیم داریم؟؟؟؟ ما که داریم همه چیمونو ذره ذره به روسیه و چین و هند واگذار میکنیم!!!! مرده شور این استقلالتونو ببره!!!

  • از ایران
    0

    برو دیپلماسی رو از امارات یاد بگیر. نکبت

    نظرات شما -
    • نوه خشایار
      0

      تو هم برو ملت داری از امارات یاد بگیر فلسطین رابا سیاست رها کرد فکر پیشرفت و رفاه ملت خودش است

    • اینجانب
      0

      فرهنگ ایرانی میگوید: بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند......... و فرهنگ آمریکایی میگوید : فقط آمریکا حق استفاده از منابع و ثروت های جهانی را دارد و بقیه کشورها باید تابع ما باشند در غیر اینصورت دشمن هستند و باید نابود شوند. کدوم درسته؟ با توجه به نظرت راجب سیاست امارات احتمالا میگی نظر دوم . ولی من میگم نظر اول .اگر فقط به منافع خودمون فکر کنیم دنیا جای خیلی بدی میشه که البته تا حدود زیادی هم شده .دوست عزیز فرض کن الان پزشکامون بگن به ما چه مربوطه که مردم مریضن ما که هم پول داریم و هم امکانت بریم یه گوشه با خانواده خوش بگذرونیم!

  • پريا
    0

    ظريف بس كن احتمالا دنبال رياست جمهوري هستي كه داري تلاش ميكني بگي خيلي روشن فكر شدي ...تو اگه خودت ديپلماسي بلد بودي با امضا كري جونت گول نميخوردي ما رو بدبخت كني ميرفتي درست مذاكره ميكردي تا به اين روز نيفتيم

  • پريا
    0

    ظريف بس كن احتمالا دنبال رياست جمهوري هستي كه داري تلاش ميكني بگي خيلي روشن فكر شدي ...تو اگه خودت ديپلماسي بلد بودي با امضا كري جونت گول نميخوردي ما رو بدبخت كني ميرفتي درست مذاكره ميكردي تا به اين روز نيفتيم

  • حسن
    0

    چرا اقای ظریف در مصاحبه اش گفته مذاکره در مورد مسایل موشکی فعلن قابل مذاکره نیست .منظور ایشان از گفتن لغت فعلن چیست

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      شتر در خواب بیند پنبه دانه................ هزار هزار ظریف و امثال ظریف هم نمیتونن درباره قدرت نظامی ایران تصمیم بگیرن چه فعلا!!! چه بعدا.اینا هنوز نمیدونن دیگه از چشم مردن افتادن و هرچقدرم که نقشه بکشن دیگه فایده نداره و نمیتون وارد این موضوع بشن.

  • علیرضا
    0

    چیزی که از اسلام میدانم و سران کشور من به من اموختن دزدی .دروغ.فریبکاری .احتکار .وحشت .انتقام.گروگانگیری. امریکای جنایتکار.بی لیاقتی .عوامفریبی.تزویر .دوبه هم زنی .همه دنیا بدهستن و ما خوبیمو..............................................................من چشمامو که باز کردم بعداز 40 سال اینا رو دیدم .اقای ظریف حقه باز جاه طلب.

    نظرات شما -
    • حالا
      0

      ۴۲سال در جنگ رسانه به این نتیجه رسیدی

  • علی
    0

    مشکل ما با دنیا دو تا است . مخالفت با رژیم جعلی اسراییل که امام فرموده اسراییل باید از بین برود. و دومی تسخیر لانه جاسوسی و سفارت امریکا در اول انقلاب که امام انقلاب دوم نامید . این دو شعار ایران قابل تغییر نیستند . و این اواخر هم جمعی از جوانان غیور سفارت عربستان را اتش زدند و تیرگی کشورهای عربی هم که عربستان رهبر انان است از انجا جهش یافت مثل اینکه ارزوی چنین روزی را داشتند . پس باید روی پای خود ایستادن را یاد بگیریم . پس مشکل ما ظریف یا نوبخت و یا این رییس جمهور یا ان دیگری نیست . اعتقادم اینه که ظریف یک دیپلمات برند در دنیای امروزی است .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اصلا خودت هم فهمیدی چه شعری بافتی

    • ازادی وطن
      0

      تمام مشکلات ما اززمانی شروع شد که یاسرعرفات به ایران امد ۴۲سال ست بودجه سالانه فلسطین را برعهده گرفتیم وقبل وهرسال بودجه فلسطین را ازپول ملت پرداخت میکنیم خودیاسرعرفات قبل ازفوت بااسراییل مذاکره کرد الان هم دارن بااسراییل رابطه برقرار میکنند ماملت تاوان چی راباید بدیم که پول وسرمایه مملکت مان رابدیم به فلسطین عراق سوریه یمن لبنان ووو انوقت کودکان ما بخاطر یه گوشی ....ــــ کنند ملت باید زیربار گرانی اجارمسکن کالای اساسی بیکاری وو کمرمان خم شود وسردمدارن مملکت برای رسیدن ب پست ومقام وسبقت گرفتن برای غارتگری معیشت ملت راب گروگان بگیرند ما نمیخواهیم تو۴۲ پیش بمانیم تغییرمگرگناه است مامیخواهیم باتمام دنیا رابط برقرارکنیم رابطه منطقی نه باج دهی تنهامشکل تعصب برروی بعضی کشورهای عربی ست که ما داریم درجامیزنیم بشکنید این سنت های دست وپاگیررا بفکرجوانان واینده ایران عزیزباشید ازچه میترسید حماقت باشجاعت فرق دارد

    • یه ایرانی
      0

      اینجا ایرانه هرکی میخواد با اسرائیل مبارزه کنه تشریف ببره فلسطین هرقدر خواست همونجا جون بکّنه!!!!...مردم ایران دنبال جنگ نیستند مردم ایران از دیوار سفارت بالا نرفتن اونها که رفتن یا ایرانی نیستن یا چیزی به اسم مغز تو سرشون نیست!!!!

    • علی
      0

      بله اینجا ایرانه دقیق تر بگم جمهوری اسلامی ایرانه مملکت آقا امام زمانه و ایران همون کشوریه که شما جیره خواران اسرائیل رو مجبور به فرار کرده و حتما باعث فرار صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی مسلمانان هم خواهد شد.اینجا همان کشوری خواهد بود که مردمانش عاشقانه گوش به فرمان ولی فقیه گرانقدرمان خواهند بود برای مبارزه با ظلم و نفاق.و شماها اگر ایرانی بودید و ذره ای دغدغه وطن داشتید همراه با مردم ایران سعی در بزرگی و عزت ایران داشتید نه اینکه با دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی در آلبانی و امثالهم هم پیاله بشوید.

  • عزرائیل
    0

    شما غیر از اینکه خرجیشون از جیب ملت ایران می دین ٬ ننه شونی یا ابوی شون؟؟؟ قیم شونی یا سرپرست شون ؟؟؟ به شما چه مربوطه که چه غ... می کنن ؟!؟!؟!

  • مازیار
    0

    دکتر عزیز پس چرا ما کاسه داغتر از اش شدیم . با سیاستهای غلط، هم رژیم ضهیونیستی رو قویتر و هم دانشمندان عزیزمون رو شهید وهم ورزشکارامون رو تو عرصه بین المللی سرخورده کردیم . سوزن شماها گیر کرده و داره نسل پنجم انقلاب روهم می بلعه

  • بی نام
    0

    بر و بچه های کامنت گذار اسرائیلی هم حسابی دوپینگ کردن ها همون طور که کلیپ یوتیوب نشان میداد یگان فارسی زبان سایبانی اونها خیلی خوب فعال هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برو بچ یمن و سوریه لبنان و فلسطین خیلی بیشترن

    • یه ایرانی
      0

      کسی جلوتو نگرفته پاشو برو فلسطین از اونجا براشون با اسرائیل مبارزه کن اینجا نه فلسطینه نه اسرائیل...اینجا فقط باید مردم ایران تو اولویت باشند

    • جعفر
      0

      یه ایرانی اگر لبنان و سوریه ووو نبود الان معلوم نبود زن و بچت دست کی بود

    • به جعفر بی رگ
      0

      از زن وبچه خودت مایه بذار بی غیرت

  • شهروند۱
    0

    جناب ظریف هم فلسطینیان هم سوریه توافق کردن و فردا هم لیبی و عراق ، فقط ظلم شده به ملت خودمان

  • معروف
    0

    دوستت دارم آقای دکتر ظریف واقعا مرد الهی هستی

  • مرتضی
    0

    چهل سال ما رو ترکوندید بااین دشمنی ها! حالا حساب دستتون اومده که اشتباه می‌کردید.! عمر ما تو بدبختی وتحریم وگرونی بخاطر شیرین عقلی سیاستمدارا حروم شد. نع آقا نهضت تا محو اسرائیل ادامه دارد

  • نام مستعار
    0

    ظریف و زیباکلام منافق هستند.

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      ای دلال بیچاره!!!!!

  • اسماء
    0

    کدام فلسطین؟ فلسطینی که کودتا کرد سال۲۰۰۵ و الان حاکم کرانه باختری است یا مقاومت حماس؟ اگر منظور کسانی است که سلاح هاشون زمین گذاشتن و اسرائیل به رسمیت شناختن هست هرسال در سازمان ملل حرف از عمل نکردن به تعهدات اسرائیل می زنند و...

  • ناشناس
    0

    انها باهم سازش دارند مثل شما ها نمی گذارید سازش کنند عرب ها همه با اسرائیل سازش دارند برای منافع ملت خود دنبال ان هستند فقط ماییم ثروت ملت را به نصراله میدهیم

  • .
    0

    این چه حکومت جعلی است که عضو سازمان ملل است بیش از ۱۷۰ کشور انرا به رسمیت شناخته و با تمام دنیا غیر از چند حکومت منطقه رابطه سیاسی و تجاری دارد؟.لطفا کمی تفکر کنید.جلوی ضرر را هر زمان بگیرید باز هم بهتر است از تدارم یک راه اشتباه است

  • نام مستعار
    0

    ننگ بر ظریف و زیباکلام و عبدی.

  • مهدی
    0

    ورزشکارامونا نابود کردیم به خاطره یه ارمانی که فقط خودمون ساختیم .جوونیمونا حرام کردیم به خاطر یه عده تندرو که به فکر منافه خودشدن بودن .پس سهم من از این انقلاب فقط حسرت . ..

    نظرات شما -
    • دنیادیده
      0

      دشمن درجه یک بشریت ،اسراییل هست ،پیروزی فلسطین یعنی شکست صهیونیسم اسراییل اگر قدرت پیدا کند به هیچ کشوری رحم نمیکند ،از نیل تا فرات اصلا جزء اعتقادات اونهاست که تمامی مردم خدمتکار ما هستند ما ژن برتریم ما پسران خداییم ، ورزشکاری که حاضر نیست با مسابقه دهد یعنی من تورو به رسمیت نمی شناسم ،این یک مبارزه هست این یک ارزشی به مراتب بالاتر از مسابقه نمایشی هست

    • مورچه
      0

      دنیادیده واقعی ببین نه شعار شعارکلامی مگه دوربرت رانمیبینی ماباید کاسه داغترازاش بشیم دنیا راخوب ببین نه دشمنی که به ماربطی نداره جوانان واینده ایران باصلح ودوستی روشن است این همه سال دشمنی این همه جوان بیکارومجرد واینده زوبرو شدن باپیری جمعیت دنیا قشنگتراز دشمنی وجنگ است

    • ابوالفضل
      0

      ۳۰ سال پیش میپرسیدیم چرا از فلسطین اینقدررر حمایت میکنیم میگفتن ما به عنوان مسلمان وظیفه شرعی داریم از مظلوم حمایت کنیم(( اون موقع میشد با این جمله اکثریت را فریب داد ضمن اینکه رسانه دولتی هم صبح تا شب کتک خوردن و کشته شدن فلسطینی ها را جوری میگفت که انگار ما زدیم و کشتیم))!!! خلاصه گذشت وگذشت و مردم روشن تر که شدن این بار خود رسانه دولتی صبح تا شب این جمله را به خورد ما میده که اگر از فلسطبن حمایت نکنیم اسراییلی ها میان اینجا را تصرف میکنن!!! اسراییل کشورای کوچیک وضعیف عربی را رها میکنه یه راست میاد سراغ کشور ما!!! همین حقه را برا داعش هم پیاده کردن در حالی که هدف حمایت از حکومت بشار اسده حمایت از چاوز و ... هم در همین راستاست

  • بینام
    0

    امریکا اگر هم به برجام برگرده برای این نیست که با ایران مصالحه کنه بلکه برای ضربه زدنه بعد از اینهمه سال دشمنی و خون ریزی باید بفهمیم که رابطه آمریکا و ایران فقط درصورتی پایاپای میشود که ایران قدرتمند باشد و در غیر اینصورت هیچ امکانی برای دوستی ایران و آمریکا نمیتوان متصور شد .ریشه های این دشمنی بخاطر منافع آمریکا در منطقه است و آنها بخوبی میدانند که وجود ایران قوی نه تنها دست آمریکا از ایران کوتاه خواهد شد بلکه منافع آنها در سطح منطقه نیز دچار مشکل جدی خواهد شد.ضمن اینکه راه انداختن هیاهو و جنجال ترس از ایران بهترین بهانه برای دوشیدن حاکمان پولدار منطقه و فروش انواع و اقسام سلاح به آنان است.

  • محمد
    0

    آخه تو چه کاره حسنی که به تو ربط داشته باشه یا نداشته باشه ، ماله کش .....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها