۵ علامت هشدار دهنده ابتلا به دیابت

دیابت یک مشکل جهانی در حال رشد است. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، بین سال‌های ۱۹۸۰ و ۲۰۱۴ تعداد افراد دیابتی در سراسر جهان از ۱۰۸ میلیون نفر به ۴۲۲ میلیون نفر رسیده است.

۵ علامت هشدار دهنده ابتلا به دیابت

این مشکل مرتبط با سلامتی می‌تواند منجر به کوری، نارسایی کلیه، حملات قلبی و سکته مغزی شود.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، هم دیابت و هم اثرات آن از طریق رژیم غذایی، درمان و غربالگری منظم قابل کنترل است. هرچه زودتر مشکل را شناسایی کنید، زودتر می‌توانید در مورد آن کاری انجام دهید. با توجه به این موضوع، در ادامه برخی از علائم دیابت ذکر شده است که باید از آن‌ها آگاه باشید:

کاهش وزن

کاهش وزن بدون دلیل

کاهش ناگهانی وزن می‌تواند جای نگرانی داشته باشد. کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که تغییر وزن می‌تواند یکی از علائم دیابت باشد. کاهش بیش از ۵ ٪ از وزن بدن بدون رژیم گرفتن یا افزایش فعالیت ممکن است از علائم یک مشکل پزشکی باشد. دلایل احتمالی شامل افسردگی و بیماری سلیاک است، اما بیماری دیابت نیز بی تاثیر نیست.

تاری دید

تاری دید

به گفته متخصصان، دیابت می‌تواند باعث تغییر در مشکلات بینایی شود. تاری دید ممکن است یکی از علائم اولیه دیابت باشد. با این حال، با پیشرفت این شرایط، می‌تواند منجر به آسیب مداوم چشم یا حتی کوری شود.

تشنگی

تشنگی غیرمعمول

تشنگی غیرمعمول می‌تواند یکی از علائم دیابت باشد. هنگامی که قند خون شما افزایش می‌یابد، که یکی از عوارض جانبی شایع این بیماری است، می‌تواند باعث احساس تشنگی بیشتر شود. در حالی که این علامت به تنهایی به دیابت اشاره نمی‌کند، اما علامتی بسیار مهم است.

گرسنگی

افزایش سطح گرسنگی

به گفته انجمن دیابت آمریکا، احساس گرسنگی در تمام مدت می‌تواند یکی از علائم اولیه دیابت باشد. نام پزشکی این علامت "polyphagia" است و یکی از سه علامت هشدار دهنده اصلی دیابت است. در حالی که این علامت می‌تواند با سایر مشکلات پزشکی مرتبط باشد (مانند افسردگی یا استرس)، اما این احتمال وجود دارد که به دیابت اشاره کند.

تهوع

حالت تهوع و استفراغ

تجربه حالت تهوع می‌تواند مربوط به دیابت باشد. دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲ می‌توانند احساس تهوع در افراد ایجاد کنند. با بالا و پایین آمدن سطح قند خون، متابولیسم منظم بدن شما قطع می‌شود که می‌تواند باعث بیماری شود. با این حال، حالت تهوع می‌تواند به طیف گسترده‌ای از شرایط اشاره داشته باشد، بنابراین شما باید با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها