مبتلایان به دیابت، خودسرانه رژیم نگیرند

استاد علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در جهت رسیدن به وزن ایده‌آل و كاهش وزن به صورت خودسرانه رژیم‌های غذایی را آغاز می‌كنند در حالی كه استفاده از این راهكار مناسب نیست.

مبتلایان به دیابت، خودسرانه رژیم نگیرند

استاد علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در جهت رسیدن به وزن ایده‌آل و كاهش وزن به صورت خودسرانه رژیم‌های غذایی را آغاز می‌كنند در حالی كه استفاده از این راهكار مناسب نیست و آن را به بیماران توصیه نمی‌كنیم.

دكتر فرزاد شیدفر با تاكید بر ضرورت پایش وضعیت فرد مبتلا به چاقی و دیابت به‌صورت ماهانه از سوی متخصص تغذیه افزود: این موضوع سبب موفقیت در انجام رژیم غذایی و شدت نیافتن دوباره چاقی و اضافه وزن می‌شود.

وی اظهار كرد: چاقی از عوامل مستعدكننده ابتلای افراد به دیابت به‌شمار می‌رود و به‌عبارتی چاقی و اضافه وزن مهم‌ترین عامل بروز دیابت در جهان محسوب می‌شود كه اگر افراد بتوانند اضافه‌وزن و چاقی خود را كاهش دهند خطر ابتلا به دیابت در آنها كاهش می‌یابد. بسیاری از مبتلایان به دیابت پس از یك یا دو بار ویزیت و مشاوره از انجام مشاوره‌های بعدی پرهیز می‌كنند و این مساله سبب می‌شود چاقی و اضافه‌وزن مجدد به آنها بازگردد و به نوعی افزایش یابد.

منبع: روزنامه جام جم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها